suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 11:29 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 23, 2021 9:11 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 09, 2021 10:49 pm
Posty: 7
Silnik: 1.6 16v
Model: Long
Rok prod.: 1997
czołem Panowie,
szybkie pytanko...
silnik jak w temacie połaczony z automatem kopci...ewidentnie już zmęczony
czy to sie kalkuluje remontować czy kupic drugi 16v?

Jeśli kupować inny to czy każdy 16v dogada sie z automatem?

Jeśli remontowac to czy tj raczej kwestia głowicy?? jak myślicie? (sprężania jeszcze nie zmierzyłem)

pozdrawiam

_________________
Vitara Sidekick 1.6 16v '97


Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2021 11:05 am przez Panon, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr lut 24, 2021 6:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Remontować. Te silniki akurat drogie w reanimacjach nie są. Zrobisz - wiesz co masz.
Kupisz - też remontować musisz (rozrządy, uszczelniacze, do panewek zajrzeć, pompę oleju sprawdzić), gwarancji żadnej że lepszy od tego co masz się trafi a i to nie jest tania impreza bo ten konkretny silnik to jeden z najbardziej poszukiwanych do wszelakiej maści terenówek i ZMOT

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: śr lut 24, 2021 6:36 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
zdecydowanie remontować.
Ja po kupnie czterech używek w ciągu pół roku zdecydowałem się na remont. Silnik kopcił i palił dużo oleju. Zrobiłem całą głowice plus szlif wału i panewki. Nowe tłoki i pierścienie... Było tanio i jeździ do dziś.
Z każdą używką było coś nie tak.
Albo kupić używkę, wyremontować i podmienić.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony czw kwie 15, 2021 8:59 am przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt lut 26, 2021 8:30 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 09, 2021 10:49 pm
Posty: 7
Silnik: 1.6 16v
Model: Long
Rok prod.: 1997
czołem
obawiałem się takiej odpowiedzi:):P (liczyłem naiwnie, że kupie 'nowy' wsadze i będę meczył maszynę)
Dziękuje za info...myślicie że jest szansa, że na głowicy się skończy? (dziś wreszcie sprawdze ciśnienie spręzania)
sprawdzenie dolu silnika to raczej trzeba go wyciągnąć nie?

pompa oleju tj jakiś słaby pkt tego silnika?

pozdrawiam

_________________
Vitara Sidekick 1.6 16v '97


Na górę
Post: śr mar 03, 2021 9:21 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 09, 2021 10:49 pm
Posty: 7
Silnik: 1.6 16v
Model: Long
Rok prod.: 1997
dzięki za drogowskaz:)

_________________
Vitara Sidekick 1.6 16v '97


Na górę
Post: wt mar 09, 2021 7:29 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 09, 2021 10:49 pm
Posty: 7
Silnik: 1.6 16v
Model: Long
Rok prod.: 1997
z dwutygodniowym poślizgiem zmierzyłem w końcu dziś ciśnienia spreżania iiiiiiiiiii
albo mój miernik się schrzanił albo ten silnik jest w zajebistym stanie:P

ciśnienie:
1. 13.5 bar
2. 13.8 bar
3. 13.0 bar
4. 13.0 bar

czy to mozliwe?
Jakie jest nominalne?

auto ma na liczniku ~240 tyś.

_________________
Vitara Sidekick 1.6 16v '97


Na górę
Post: śr mar 10, 2021 9:23 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 09, 2021 10:49 pm
Posty: 7
Silnik: 1.6 16v
Model: Long
Rok prod.: 1997
Panowie,
zmierzyłem wreszcie ciśnienia i niezłe zaskoczenie... albo awaria mernika:P
na wszystkich garach cisnienie powyżej 13 barów (1,2 ok 13.5bar, a 3, 4 ok 13bar)
jak to możliwe? przebieg ok 240 tys

Jakie jest nominalne cisnienie w tym silniku?
pozdrawiam
BS

_________________
Vitara Sidekick 1.6 16v '97


Na górę
Post: ndz kwie 04, 2021 10:45 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 09, 2021 10:49 pm
Posty: 7
Silnik: 1.6 16v
Model: Long
Rok prod.: 1997
Panowie (zakładam że kobiety tu nie zaglądają)
rozgrzebałem głowice żeby wymienić uszczelniacze zaworowe - Faktycznie da sie to zrobić bez zdejmowania głowicy, ale jest megaciasno:P
Wogóle dziwna konstrukcja - 16 zaworów na jednym wałku....ale to tak na marginesie.

Znowu jest problem:P a w zasadzie dwa:
1. jedna pestka / zamek zaworu poleciał w kosmos - i teraz gdzie taką zdobyć lub od czego będzie pasować - przerabiał ktoś temat????
2. te dziwaczne spręzynki trzymajace popychacze/koniki zaworów ssących (foto w zał) - niektóre mam uszkodzone czyt. mają np urwaną jedną nózke albo kawałka jej brakuje- czy to jest wogóle wazne czy służa jedynie do zaczepienia ich do momentu włożenia walka rozrządu?

zaraz wrzucę relację foto

_________________
Vitara Sidekick 1.6 16v '97


Na górę
Post: ndz kwie 04, 2021 11:04 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 09, 2021 10:49 pm
Posty: 7
Silnik: 1.6 16v
Model: Long
Rok prod.: 1997
obiecana fotorelacja

https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

generalnie silnik wygląda na zaniedbany, wyglad świec, ilośc nagaru, stan uszczelnien wszelakich wskazuje ze nie byl zbyt dobrze serwisowany wiec tym bardziej zaskakuje mnie ciśnienie spreżania......

_________________
Vitara Sidekick 1.6 16v '97


Na górę
Post: czw kwie 08, 2021 2:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Zmień przyrząd pomiarowy. :wink:

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: śr kwie 14, 2021 11:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
radzik071 pisze:
Silnik kopcił i palił dużo oleju. Zrobiłem całą głowice plus szlif wału i panewki. Było tanio i jeździ do dziś.


Sam robiłeś czy zleciłeś gdzieś? Jaki orientacyjny koszt takiej operacji?


Na górę
Post: czw kwie 15, 2021 9:01 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Zrobiłem całą głowice plus szlif wału i panewki. Nowe tłoki i pierścienie... To kosztowało jakieś 1500zł (jakieś 5 lat temu)
Ogólnie generalny remont. Składał mi to kolega i nie pamiętam ile wziął za robociznę.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl