suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 1:13 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 08, 2020 11:05 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Witam
Chciałbym się Was zapytać jakie ponosiliście koszty samej robocizny za wymianę rozrządu w Grand Vitarze 2.5V6 :?


Na górę
Post: wt gru 08, 2020 6:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Ja nie poniosłem kosztów bo robiłem sam, ale wg mnie tańsze niż 700zl za samą robociznę nie powinno to być.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: śr gru 09, 2020 5:13 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Plus 19% dochodowego i plus 23% VAT :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr gru 09, 2020 5:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
wiesiu pisze:
Ja nie poniosłem kosztów bo robiłem sam, ale wg mnie tańsze niż 700zl za samą robociznę nie powinno to być.

A miałeś wcześniej styczność wcześniej z jakimiś rozrządami wymienianymi przez siebie?
Chodzi mi czy straszna masakra masakra była przy wymianie czy po prostu demontowales stary rozrząd, a potem założyłeś nowy?
P.S. Jakiej firmy rozrząd kupiłeś?


Na górę
Post: śr gru 09, 2020 8:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
kwiatek.pl pisze:
Chodzi mi czy straszna masakra masakra była przy wymianie czy po prostu demontowales stary rozrząd, a potem założyłeś nowy?
P.S. Jakiej firmy rozrząd kupiłeś?

Hehe, nie no to się po prostu demontuje, montuje i w trakcie ustawia tak jak należy.
Ból w tym, ile tego demontowania i montowania przy tym jest o-) Ja się wydygałem, że zostanę z jakimiś urwanymi albo obrobionymi śrubami i gwintami i dałem do mechanika. Bo instrukcja ustawiania w necie jest ze zdjęciami, filmami itp, więc to nie powinien być problem.

Moje wcześniejsze doświadczenia to tylko rozrząd w 1.6 16v.

Ceny niestety nie pamięta, to było ze 3-4 lata temu i mechanik taki znajomy, ukierunkowany na terenówki i niezbyt drogi. Wydaje mi się, że wziął w granicach 500.
(Vitara long v6, ale to chyba taka sama robota)


Na górę
Post: śr gru 09, 2020 8:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Generic pisze:
kwiatek.pl pisze:
Chodzi mi czy straszna masakra masakra była przy wymianie czy po prostu demontowales stary rozrząd, a potem założyłeś nowy?
P.S. Jakiej firmy rozrząd kupiłeś?

Hehe, nie no to się po prostu demontuje, montuje i w trakcie ustawia tak jak należy.
Ból w tym, ile tego demontowania i montowania przy tym jest o-) Ja się wydygałem, że zostanę z jakimiś urwanymi albo obrobionymi śrubami i gwintami i dałem do mechanika. Bo instrukcja ustawiania w necie jest ze zdjęciami, filmami itp, więc to nie powinien być problem.

Moje wcześniejsze doświadczenia to tylko rozrząd w 1.6 16v.

Ceny niestety nie pamięta, to było ze 3-4 lata temu i mechanik taki znajomy, ukierunkowany na terenówki i niezbyt drogi. Wydaje mi się, że wziął w granicach 500.
(Vitara long v6, ale to chyba taka sama robota)

Heh no ja też wcześniejszy rozrząd tylko w GV 1.6 16v i Fiatach Uno ale to z zamkniętymi oczami można robić...
Czyli aparatddłoń , dużo miejsca na śrubki i można się brać za wymianę :mrgreen:


Na górę
Post: czw gru 10, 2020 9:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
Plus 19% dochodowego i plus 23% VAT :wink:


To oczywiste ;) dokładać do interesu nikt mający firmę w Polsce nie będzie.

Ja kupiłem z USA za 600zl z wysyłką. Używam go od 15tys km i naradzie jest ok.

Wymiana to nie problem o ile trzyma się ogólnie dostępnych instrukcji, problemem jest to o czym już wspomniano, mnogość elementów do demontażu, do tego sporo pracy przy oczyszczaniu dekla rozrządu i jego ponownym uszczelnieniu. A jak się już rozrząd robi to przy okazji trzeba sporo części wymienić, bo potem drugi raz to rozkładać bym nie chciał.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: czw gru 10, 2020 10:45 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
wiesiu pisze:
radzik071 pisze:
Plus 19% dochodowego i plus 23% VAT :wink:


To oczywiste ;) dokładać do interesu nikt mający firmę w Polsce nie będzie.

Ja kupiłem z USA za 600zl z wysyłką. Używam go od 15tys km i naradzie jest ok.

Wymiana to nie problem o ile trzyma się ogólnie dostępnych instrukcji, problemem jest to o czym już wspomniano, mnogość elementów do demontażu, do tego sporo pracy przy oczyszczaniu dekla rozrządu i jego ponownym uszczelnieniu. A jak się już rozrząd robi to przy okazji trzeba sporo części wymienić, bo potem drugi raz to rozkładać bym nie chciał.

Wiesiu, a co takiego wymieniałeś przy okazji jeżeli to nie tajemnica?
I jakiej firmy masz ten rozrząd?


Na górę
Post: czw gru 10, 2020 10:46 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Trzeba ogarniać jakieś tam wstępne naprężenie napinaczy itp.
Kolega sam wymieniał (3dni) i po odpaleniu auta dalej hałas. Okazało się że właśnie coś tam z tymi napinaczami nie ogarnął.
Ja osobiście daje takie rzeczy komuś kto już taki rozrząd robił kilka razy i zna wszystkie kruczki typu, że łańcuch od pompy oleju nie może być napięty itp...
Ja tego nigdy osobiście nie robiłem ale robiłem w 1.6 16v - tego nawet nie można porównywać bo to bardziej przypominało wymianę paska klinowego.
Rozrząd w Suzuki V6 jest mocno przekombinowany.
W Toyocie też mam V6 i też po dwa wałki na głowicy, a jest tam zwykły pasek rozrządu ze zwykłym napinaczem a nie cztery łańcuchy i pełno pomponapinaczoślizgów :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw gru 10, 2020 10:58 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
"pomponapinaczoślizgi" :lol: :lol: :lol:
Też słyszałem o tym łańcuchu pompy oleju. . .
Tyle żeby napiąć go ciut bardziej niż zalecają... :P


Na górę
Post: czw gru 10, 2020 4:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 275
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Ja mam lekko luźny ten łańcuch pompy.

A co jeszcze, to uszczelniacz wału korbowego, pompa wody, uszczelki pokrywy zaworów, olej do zamiany bo pewnie go zanieczyści płyn chłodzący. Coś tam jeszcze pewnie sie znajdzie, gdzieś mam listę tego co wymieniałem przy okazji, jak coś to na PW podesle.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: ndz gru 13, 2020 6:53 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Widzę zaczyna się dziadowanie.
Trzeba było myśleć wcześniej jak się auto kupowało że ten V6 mimo wszystkich plusów ma również ogromne minusy w postaci astronomicznych jak na archaiczność konstrukcji i wiek samochodu ceny części i serwisu bo pomimo tylu lat kpl zestaw rozrządu firm XXX startuje od 9 stów a coś ze znanych sprawdzonych i polecanych dalej okolice 1500zł stoi.
Robocizna - jak pisał radzik - ktoś kto to robił, ma pojęcie ile przy tym godzin zejdzie, jakieś blokady itp potrafi to poustawiać wstępnie i ma na swoją robotę dać papier (który jest niezbędny w razie ew. reklamacji wady produktu) kolejnego tysiąca weźmie
Uwzględniając to że ZAWSZE ale to zawsze wyjdzie coś przy okazji jak chociażby uszczelniacze, uszczelki jakieś, płyny eksploatacyjne, filtry, świece itp bo to zazwyczaj sprzedaż takiej sztuki związana jest z chęcią ucieczki od ogromnych kosztów zrobienia - bo tanio chce każdy kupiec ale dołożyć za papiery świadczące o wykonanych gruntownych serwisach to już nie - I TRZEBA SIĘ Z TYM LICZYĆ - to tróję (dla niekumatych 3 tysiące złotych) na kupce extra trzeba mieć oddając auto do speca który nam ogarnie ... silnik, bo o nim mowa.

Niestety 3/4 kupujących takie auta w tym kraju to ... (powstrzymam się od epitetów) ma budżet na przyzwoicie utrzymaną i nawet pomotaną trochę ale jedynkę i to gdzieś ze środka okresu produkcji, ale porywa się na GV`ki młodsze o 8 lat łudząc się że to będzie dobre auto. :mrgreen:

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pn gru 14, 2020 10:57 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 27, 2020 12:40 pm
Posty: 2
Lokalizacja: Poddębice, łódzkie
Silnik: 2.5
Model: GV1 2.5
Rok prod.: 2004
radzik071 pisze:
Ja osobiście daje takie rzeczy komuś kto już taki rozrząd robił kilka razy i zna wszystkie kruczki typu, że łańcuch od pompy oleju nie może być napięty itp...


Masz kogoś takiego do polecenia? Byłbym wdzięczny za namiar na PW. Mogę nawet i do Wrocka podjechać, bo u mnie w Łódzkiem padaka.. Byle znał temat i nie krzyczał 2tysi za robociznę ;)


Na górę
Post: wt mar 09, 2021 9:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Rozrzad-G ... 7-V6-/3948 NOWOŚĆ na stronie suzuki części firmy MV PARTS

Ktoś coś ? :mrgreen:
Widzieliście cenę ?
Warto się w to pchać ?


Na górę
Post: śr mar 10, 2021 9:30 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Piasek80 pisze:
...porywa się na GV`ki młodsze o 8 lat łudząc się że to będzie dobre auto. :mrgreen:

To samo tyczy się Vitary 2.0 V6 bo rozrząd jest ten sam.
Poza rozrządem, którego przecież nie robi się co roku, każda zadbana benzynowa GV jest tanim autem w utrzymaniu.
Zdecydowanie lepiej zrobić rozrząd za 2500zł i mieć spokój na wiele lat niż robić blacharkę w starej Vitarze :wink:
Poza tym, ten kto jeździł Suzuki V6 nie chce już potem rzędowych czwórek 8)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl