suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 11:36 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 13, 2021 4:21 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sie 16, 2016 4:52 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 16v (J20A)
Model: cabrio
Rok prod.: 1998
Dawno temu, jak jeszcze jeździłem cinquecento 700 :mrgreen: to miałem bardzo podobny problem. Winny był brak masy, a dokładnie kabel masowy przykręcony do skrzyni był już bardzo ekologiczny. Może masę gubi jak wysprzeglasz i akumulator masz nie pierwszej świeżości? Kombinuję, ale w sumie tak się te auta diagnozuje :P

_________________
Vitara 2.0 16v 1998 r cabrio
lift 4" Radzikone, 225/70/16 Cooper Discoverer AT3
stalowy most+zderzaki, kangur, relingi, bagażnik dachowy+LED
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&p=189131#p189131


Na górę
Post: pn sie 16, 2021 8:17 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
Ostatnio robiona była blacharka - wyspawane podwozie, zabezpieczenie, raptor na zewnątrz, dołożyłem alternator 180A. Rozmawiałem z blacharzem, twierdzi oczywiście, że nic nie rozłączał. Jak odpale zimny na ssaniu działa. Potem jak się nagrzeje gaśnie na jałowym i jak nacisnę sprzęgło jadąc.

Odkręciłem krokowca - podawałem mu napięcie z aku i cyka niby. Pod multimetrem pokazuje 10 Ohm.

Czytałem coś o adaptacji przepustnicy. W sumie był odpięty od aku a ja od razu wsiadłem i pojechałem. Może powinienem znów odłączyć aku na parę minut i zostawić go niech pochodzi sobie na wolnych obrotach?

Zakręciłem gaz i na benzynie jest dokładnie tak samo. Nie mam pomysłu jak to ogarnąć.


Na górę
Post: pn sie 16, 2021 9:41 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
krajes pisze:
Odkręciłem krokowca - podawałem mu napięcie z aku i cyka niby. Pod multimetrem pokazuje 10 Ohm.

A którego krokowca? Od egr czy wolnych obrotów? :mrgreen:
Przy okazji - cykać może zawór wolnych obrotów taki jak jest w samuraiu (włącz/wyłącz). Silnik krokowy nieco inaczej działa.


Na górę
Post: pn sie 16, 2021 10:31 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
Krokowy od wolnych obrotów, ten przy podszybiu. Pewnie działa inaczej ale podłączając na krótko pod aku widać było minimalny ruch tłoczka i na tej podstawie stwierdziłem, że chyba jest ok.

Podczas jazdy potrafi mi się palić check engine ale interfejs kostucha nie chce go odczytać. Nawet w trakcie jazdy gdy się aktualnie świeci nie da się go odczytać :/ Tak jakby błędu nie było.


Na górę
Post: pn sie 16, 2021 5:49 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Wsadź zworkę, to będziesz widział kod błędu.
A jeżeli go nie będzie (w sensie check się świeci zamiast mrygać kodem), to jest złe kung-fu oznaczające jakieś uszkodzenie komputera.
Krokowiec wolnych obrotów chyba da się testowo wysterować w Rhinoview - w sensie programowo otworzyć/zamknąć do testów. Nie pamiętm detali :roll:


Na górę
Post: wt sie 17, 2021 6:22 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
Niestety nie znalazłem takiej opcji. Zastanawiam się jak poziom jego otwarcia jest sterowany? Napięciem? Natężeniem?


Na górę
Post: wt sie 17, 2021 7:48 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Pewnie jak wiekszosc tzw krokowcow (czyli zaworów bocznikowych) otwarcie regulowane jest wypełnieniem przebiegu sygnału sterującego. Im większe wypełnienie tym większe otwarcie. Dlatego jak podasz 12V prosto z akumulatora to powinien się otworzyć na maksa.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: wt sie 17, 2021 8:33 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
Dzięki za info. Tak zrobię, zamówiłem nowy i zobaczę czy otwiera się po podaniu napięcia w takim samym stopniu jak obecny, bo wydaje mi się że obecny otwiera się zbyt mało. Robi ruch jakiś 1 może 2mm.


Na górę
Post: wt sie 17, 2021 9:30 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
wiesiu pisze:
Pewnie jak wiekszosc tzw krokowcow (czyli zaworów bocznikowych) otwarcie regulowane jest wypełnieniem przebiegu sygnału sterującego. Im większe wypełnienie tym większe otwarcie. Dlatego jak podasz 12V prosto z akumulatora to powinien się otworzyć na maksa.


Super porada. Taka profesjonalnie internetowa... :mrgreen:
Silnik krokowy to NIE JEST zwykły elektromagnes włącz/wyłącz i NIE JEST sterowany wypełnieniem przebiegu.
Podłączenie 12V prosto z akumulatora to najlepsza droga aby spalić uwojenie.

Pierwszy z brzegu link o sterowaniu: https://www.ebmia.pl/wiedza/porady/budo ... tosowanie/


Na górę
Post: wt sie 17, 2021 9:33 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
To jak go bez OBD2 i możliwości testu z aplikacji sprawdzić żeby nie uszkodzić i żeby zobaczyć jaki jest zakres jego pracy?

I pytanie dodatkowe: Czy zmiana / pomyłka biegunów na wtyczce może spowodwać jego uszkodzenie czy nie wpływa na jego pracę?
Czy ktoś w 2.0 V6 może zmierzyć jego rezystancję na pinach?


Ostatnio zmieniony wt sie 17, 2021 9:35 am przez krajes, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt sie 17, 2021 9:34 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
krajes pisze:
Niestety nie znalazłem takiej opcji. Zastanawiam się jak poziom jego otwarcia jest sterowany? Napięciem? Natężeniem?


Menu-> View->Controls
W nowym okienku: Menu-> View->IAC Calibration

Naprawdę nie do znalezienia... :wink:


Na górę
Post: wt sie 17, 2021 9:41 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw maja 14, 2020 8:35 pm
Posty: 66
Silnik: H20A, 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
Byłem w tej zakładce kilka razy i kompletnie nie widziałem, że pod View są inne opcje :/ Dzięki. Ciekawe czy działają - sprawdzałeś kiedyś?


Na górę
Post: wt sie 17, 2021 10:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
kostuch pisze:
wiesiu pisze:
Pewnie jak wiekszosc tzw krokowcow (czyli zaworów bocznikowych) otwarcie regulowane jest wypełnieniem przebiegu sygnału sterującego. Im większe wypełnienie tym większe otwarcie. Dlatego jak podasz 12V prosto z akumulatora to powinien się otworzyć na maksa.


Super porada. Taka profesjonalnie internetowa... :mrgreen:
Silnik krokowy to NIE JEST zwykły elektromagnes włącz/wyłącz i NIE JEST sterowany wypełnieniem przebiegu.
Podłączenie 12V prosto z akumulatora to najlepsza droga aby spalić uwojenie.

Pierwszy z brzegu link o sterowaniu: https://www.ebmia.pl/wiedza/porady/budo ... tosowanie/



Może najpierw zobacz co ma założone autor wątku a dopiero potem pisz swoje mądrości. Naucz się rozróżniać silniczek krokowy od elektrozaworu bocznikowego, a taki właśnie jest w vitarze V6. Silnik krokowy to silnik a tu silniczkiem ten regulator nie jest ! Twoje powielanie nazwy silniczek krokowy to takie "profesjonalne" typowe śmiecenie internetu i wprowadzanie innych w błąd.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: wt sie 17, 2021 12:27 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
wiesiu pisze:
kostuch pisze:
wiesiu pisze:
Pewnie jak wiekszosc tzw krokowcow (czyli zaworów bocznikowych) otwarcie regulowane jest wypełnieniem przebiegu sygnału sterującego. Im większe wypełnienie tym większe otwarcie. Dlatego jak podasz 12V prosto z akumulatora to powinien się otworzyć na maksa.


Super porada. Taka profesjonalnie internetowa... :mrgreen:
Silnik krokowy to NIE JEST zwykły elektromagnes włącz/wyłącz i NIE JEST sterowany wypełnieniem przebiegu.
Podłączenie 12V prosto z akumulatora to najlepsza droga aby spalić uwojenie.

Pierwszy z brzegu link o sterowaniu: https://www.ebmia.pl/wiedza/porady/budo ... tosowanie/



Może najpierw zobacz co ma założone autor wątku a dopiero potem pisz swoje mądrości. Naucz się rozróżniać silniczek krokowy od elektrozaworu bocznikowego, a taki właśnie jest w vitarze V6. Silnik krokowy to silnik a tu silniczkiem ten regulator nie jest ! Twoje powielanie nazwy silniczek krokowy to takie "profesjonalne" typowe śmiecenie internetu i wprowadzanie innych w błąd.


Cytując autora:
"Krokowy od wolnych obrotów, ten przy podszybiu"
Sugerujesz że powinienem znać na pamięć rodzaje czujników we wszystkich silnikach suzuki?

A Twoje stwierdzenie dorzuca jeszcze więcej szumu do dyskusji i świadczy o odróżnianiu elektrozaworu od silnika krokowego:
"jak wiekszosc tzw krokowcow (czyli zaworów bocznikowych)..."
Litości... :roll:

Może ktoś w końcu napisze, czym regulowane są wolne obroty w silniku H20? Bo dyskusja zmierza do absurdu.


Na górę
Post: wt sie 17, 2021 12:32 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
krajes pisze:
Byłem w tej zakładce kilka razy i kompletnie nie widziałem, że pod View są inne opcje :/ Dzięki. Ciekawe czy działają - sprawdzałeś kiedyś?

Nie mam vitary (więc się udzielam w temacie :mrgreen: )
W baleno z silnikiem 1.6 działa większość testów. Można np zdławić silnik otwierając na chama egr albo zamykając isc. Albo podnieść wolne obroty.
Oczywiście działa to do najbliższego wyłączenia silnika, więc nie ma obaw że się coś popsuje.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl