suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 6:02 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sie 20, 2021 9:56 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr sie 18, 2021 9:24 am
Posty: 7
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1996
Witam, kupilem synowi ;) Vitare, 1992, 1.6l, 8V i nie odpale ale jak popsikam w gaznik bezposrednio sprayem do odpalania to rusza i potem juz zupelnie normalnie jezdzi.

Czy dobrze kombinuje ze cos jest nie tak z pompka paliwa. Na chlopski rozum to paliwo pompuje w druga strone. Czy tak powinno byc? Prosze zerknąć na filmik:

https://youtu.be/tdA1wbxPgls

Z gory dziękuje za pomoc w rozwiazaniu problemu.

Pozdrawiam

Tomasz


Na górę
Post: ndz sie 22, 2021 10:44 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr sie 18, 2021 9:24 am
Posty: 7
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1996
Sprecyzuje pytanie, czy paliwo nie powinno byc tloczone do gaznika a nie z gaznika gdy uruchamia sie pompka. Ale nawet jedli pompka ma pozamieniane bieguny to jakim cudem paliwo wychodzi z gaznika?

Czy bak paliwa - gaźnik funkcjonuje w zamknietym obiegu rurek/przewodow paliwowych, np odpowietrzenie tez trafia do gaźnika?
Pomożecie? ;)

Tomek


Na górę
Post: wt sie 24, 2021 10:21 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
O ile dobrze pamiętam (a ostatniego gaźnikowca miałem przed 1995 rokiem ;)) paliwo tloczone do gaźnika nie jest spalane w całosci - powinno nadmiarem wrócić do zbiornika.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt sie 24, 2021 10:23 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Przecież to jest wtrysk. Jaki gaźnik? :roll:
Czy mi się na oczy rzuciło?
Sprawdź czy nie masz zamienionych wężyków powrotu/odpowietrzenia/pochłaniacza oparów.


Na górę
Post: wt sie 24, 2021 10:48 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr sie 18, 2021 9:24 am
Posty: 7
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1996
Dziekuje za odpiwiedzi. Wszystko na to wskazuje ze podczas wymiany pompki ktos pomylil przewody. Zdjolem bak i niebawem wszystko sprawdze. Jeszcze raz dzieki.

Pozdraeiam

Tomasz


Na górę
Post: wt sie 24, 2021 8:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Dawno już nie miałem do czynienia z vitarą, ale na moje oko, to wszystko tu wygląda OK - pompa podaje, zawór ciśnienia paliwa (widoczny na filmiku) się otwiera i wypuszcza nadmiar paliwa do przewodu powrotnego, tak to powinno działać i imho żadne przewody tu nie są pomotane.
Inna sprawa, czy wszystkie komponenty układu są sprawne, ale to już trzeba zdiagnozować.
Tylko po jakiego wacka ktoś tu założył filterek na przewodzie powrotnym? :mrgreen:

_________________
SJ416


Na górę
Post: wt sie 24, 2021 8:46 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr sie 18, 2021 9:24 am
Posty: 7
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1996
Ok, czyli skoro ten element z ktorego tryska paliwo to zaeorek cisnieniowy to tozumiem ze wejscie paliwa do „gaźnika” jest gdzies z tylu tak? Kurcze myslalem ze ta rurka to jest przewod paliwowy a filtr zalozylem aby widziec czy jest paliwo.

Wciaz jednak nie wyjasnia to czemu mozna go odpalic tylko podajac paliwo do wlotu bezposrednio. Zaznacze ze pot dziala i jeździ bez zarzutu.

Pozdrawiam

Tomasz


Na górę
Post: czw sie 26, 2021 10:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Wejście paliwa jest z drugiej strony i przewód zasilający jest wyraźnie większej średnicy, niż powrotny.
Nie opisałeś dokładnie jakie są objawy tego nieodpalania - nie daje żadnych oznak życia, czy może prawie łapie, ale nie na tyle, żeby zagadać?
Po odpaleniu na samostart jakie masz obroty na zimnym silniku?

_________________
SJ416


Na górę
Post: czw sie 26, 2021 10:47 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: śr sie 18, 2021 9:24 am
Posty: 7
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1996
Dzieki za wyjasnienia. Co do odpalania to wogole nie chce odpalic chyba ze juz troche pochodzi to gdy wcisniety jest pelny gaz to nieraz odpali. Niepokojace jest jednak klekoczenie przekaznikow po przekreceniu Ignition. Klekocza przekazniki w stodku samochodu. Po odpaleniu ustaja. Obroty 800-900 stabilne. Jezdzi normalnie.


Na górę
Post: czw sie 26, 2021 11:04 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Z przekaźnikami miałem podobny problem, co prawda w 2.0.
Okazało się, że jeden przewód zasilający cewkę przekaźnika był uszkodzony i przekaźnik nie zawsze dał radę się załączyć. Przewód szedł do przekaźnika bezpośrednio ze skrzynki bezpieczników.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl