suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Swap 1.6 8V----> 2.0HDi
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=20596
Strona 1 z 1

Autor:  VITARSON [ ndz paź 17, 2021 8:00 pm ]
Tytuł:  Swap 1.6 8V----> 2.0HDi

Cześć Wszystkim! Wsadzał już ktoś PSA ? Jak to ugryźć ?

Autor:  d3mox [ pn paź 18, 2021 1:36 pm ]
Tytuł:  Re: Swap 1.6 8V----> 2.0HDi

Nie wiem czy jest sens. Lepiej włożyć 1.9 TDI

Autor:  radzik071 [ pn paź 18, 2021 2:59 pm ]
Tytuł:  Re: Swap 1.6 8V----> 2.0HDi

można tanio kupić Vitarę z HDi
Przekładka to słaby pomysł.
Po tym co się nasłuchałem od ludzi co mają HDi w Vitarze to nigdy bym tego silnika nie wpakował do Vitary. Koszta awarii są ogromne w porównaniu do utrzymania benzynowego silnika 1.6 czy 2.0

Ostatnio "ścigałem" się Vitarą 1.6 16v 5d z Vitarą 2.0HDi 5d i nie miała szans. Wciągnąłem ją nosem

Autor:  kr2y5i3k [ wt paź 19, 2021 6:15 pm ]
Tytuł:  Re: Swap 1.6 8V----> 2.0HDi

Mój silnik jest w nie najlepszym stanie.. Chodzi na samym LPG. Zamiast zbiornika paliwa mam okrągłą butle(pusta paka).
Poza tym chciałbym żeby Vitarka lepiej radziła sobie z wodą.. Przejadę szybciej przez wodę i już kicha, przerywa itp.
Drażni mnie już jazda na wyczucie, gdyby tak zabrakło gazu w terenie to lypa..
Dlatego myślę o gnojowicy do Vitary.

Autor:  radzik071 [ śr paź 20, 2021 8:06 am ]
Tytuł:  Re: Swap 1.6 8V----> 2.0HDi

Jak auto nie chodzi w wodzie to coś masz nie tak. Przecież to jest silnik pakowany do zmot, które jeżdżą w klasie Extreme z wodą po dach.
Też mamy w Vitarze 1.6 samo LPG. Rezerwę wozimy w butli turystycznej z przejściówką :mrgreen:

Autor:  danthe [ śr paź 20, 2021 10:34 am ]
Tytuł:  Re: Swap 1.6 8V----> 2.0HDi

kr2y5i3k pisze:
Poza tym chciałbym żeby Vitarka lepiej radziła sobie z wodą.. Przejadę szybciej przez wodę i już kicha, przerywa itp.

Sprawdź układ zapłonowy. LPG mocno obciąża ten układ i ten musi być sprawny na 110% aby to dobrze działało.
Prawdopodobnie wymiana świec, przewodów WN, kopułki, cewki itp na nowe dobrej jakości, poprawne złożenie i uszczelnienie całości przyniesie pożądany efekt.
Po każdym większym zmoczeniu warto układ wysuszyć i uszczelnić ponownie.

Jest na forum kilka wątków o uszczelnieniu układu zapłonowego w 1.6.

Walczyłem z tym w 2.0 16v. Dopiero wymiana elementów zapłonu na nowe i przeczyszczenie wszystkiego pomogło. Świece wymieniam do rok, max co 2 lata. A nie mam LPG.

Co do diesla to jedynym słusznym by był jakiś stary (VAG TDI?) bez elektroniki. Koszt gratów to pewnie 5000 zł (silnik i remont, wirus na 150kucy) Plus robota i inne duperele - razem pewnie ciężko się by było zamknąć w 10000 zł.

Autor:  d3mox [ śr paź 20, 2021 5:33 pm ]
Tytuł:  Re: Swap 1.6 8V----> 2.0HDi

danthe pisze:
kr2y5i3k pisze:
Co do diesla to jedynym słusznym by był jakiś stary (VAG TDI?) bez elektroniki. Koszt gratów to pewnie 5000 zł (silnik i remont, wirus na 150kucy) Plus robota i inne duperele - razem pewnie ciężko się by było zamknąć w 10000 zł.


A gdzie tam, kupujesz golfa 3, 4, audi a4 albo passata z silnikiem wzdłużnym. Najlepiej z silnikiem 1z albo AFN. Takiego grata kupisz za 1000-2000zł. A dodatkowo trzeba tylko łapy sobie uspawać i kryze od Huntera kupić. Pare dupereli jest do ogarnięcia, 5000zł wystarczy i to z zapasem na kilka dobrych flaszek przy robocie ;)

Autor:  danthe [ czw paź 21, 2021 8:50 am ]
Tytuł:  Re: Swap 1.6 8V----> 2.0HDi

Taki silnik będzie miał >>500000 km nalatane. Dolicz 2000-3000 na remont silnika, który warto zrobić skoro silnik masz na wierzchu.

Autor:  d3mox [ czw paź 21, 2021 11:42 am ]
Tytuł:  Re: Swap 1.6 8V----> 2.0HDi

To ile ma przebiegu to raczej bez znaczenia, liczy się jego stan. Może i warto zrobić remont, tylko pytanie czy jest sens :)

Autor:  danthe [ czw paź 21, 2021 12:46 pm ]
Tytuł:  Re: Swap 1.6 8V----> 2.0HDi

d3mox pisze:
A gdzie tam, kupujesz golfa 3, 4, audi a4 albo passata z silnikiem wzdłużnym.

A czy wzdłużny silnik TDI w pojazdach VAG był tylko w opcji z 4x4?

Autor:  je2bisty [ ndz paź 24, 2021 4:09 pm ]
Tytuł:  Re: Swap 1.6 8V----> 2.0HDi

Wzdłużnie silniki są montowane w passacie b5 , audi 80, a4, a6, skoda superb bez względu na rodzaj napędu. Sam też zbieram się do swapa 2.0 rf na 1.9 tdi .Tylko ja muszę sam dorobić flanszę do połączenia silnika ze skrzynią.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/