suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw kwie 18, 2024 8:42 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 15, 2022 11:02 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
hello - musze wkoncu wymienic silnik - no i trzeba isc do przodu


baleno 1.8 czy tdi 110 ?
za i przeciw ?
:mrgreen:

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: wt lut 15, 2022 5:14 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Ja zdecydowanie wolę benę bo się wyżej kręci i masz dzięki temu dużo dłuższe biegi.
Poza tym diesel brzydko śmierdzi a bena fajnie pierdzi :twisted:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lut 15, 2022 10:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
radzik071 pisze:
Ja zdecydowanie wolę benę bo się wyżej kręci i masz dzięki temu dużo dłuższe biegi.
Poza tym diesel brzydko śmierdzi a bena fajnie pierdzi :twisted:


A nie prawda, diesel na dobrym przelocie i twardej odcince też dobrze brzmi :D

A co do tego dlaczego 1.9TDI to masz tutaj https://youtu.be/QgAhdC-34mw?t=883


Na górę
Post: śr lut 16, 2022 9:27 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
1.8 baleno tak samo jak 2.0 16v jest na cewkach i dobrze radzi sobie pod wodą.
1.9 TDi też fajny silnik i dużo prostszy jeżeli chodzi o elektronikę/osprzęt a to atut.

Pytanie do właściciela czy buduje łódź podwodną czy zajawkowóz :mrgreen:

Ale mnie się nie słuchajcie bo ja się na silnikach nie znam a na dieslach to już wcale.
Ja to muszę mieć benę V6 a marzeniem jest V8 :twisted:

Ps.
Najtaniej i najszybciej i tak wyjdzie sprzedać Vitarę 1.6 i kupić 2.0 16v :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 16, 2022 12:45 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
Najtaniej i najszybciej i tak wyjdzie sprzedać Vitarę 1.6 i kupić 2.0 16v :lol:


Te silniki, a w zasadzie ich osprzęt nie lubią wody. Przy częstym topieniu łozyska rolek prowadzących paska i wspornika wiskozy wymieniasz co kilka miesięcy. Alternator też raz na rok mówi dziękuję. Rozrusznik - to samo.
O ile do niedawna używki osprzętu były tanie, to ostatnio już nie jest tak różowo i zaczynają się koszty pojawiać spore...

Najgorsze że regeneracja (wymiana łożysk na zamienniki) działa słabo - krócej niż 20 letnia używka :(

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr lut 16, 2022 1:27 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
milas pisze:
hello - musze wkoncu wymienic silnik - no i trzeba isc do przodu


baleno 1.8 czy tdi 110 ?
za i przeciw ?
:mrgreen:


Podstawowe pytanie - robisz zmotę do brodzenia w bagnie czy daily do polatania po szuterkach?

Nie wiem jak odczuwalny jest wzrost osiągów 1.6 8v vs 1.8 z baleno.
Ale przy zachowaniu masy Vitary 1.6 dostajesz w teorii wiecej momentu i mocy. To może zadziałać. Jest kilka 1.8 jeżdżących, może się wypowiedzą kierownicy tychże.
Chyba swap na 1.8 jest najmniej kosztowny mimo wszystko.
1.9TDI to sporo modzenia i kosztów. I TDI chyba sporo więcej waży jednak. Ale silnik pancerny podobno.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr lut 16, 2022 5:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
danthe pisze:
milas pisze:
hello - musze wkoncu wymienic silnik - no i trzeba isc do przodu


baleno 1.8 czy tdi 110 ?
za i przeciw ?
:mrgreen:


Podstawowe pytanie - robisz zmotę do brodzenia w bagnie czy daily do polatania po szuterkach?

Nie wiem jak odczuwalny jest wzrost osiągów 1.6 8v vs 1.8 z baleno.
Ale przy zachowaniu masy Vitary 1.6 dostajesz w teorii wiecej momentu i mocy. To może zadziałać. Jest kilka 1.8 jeżdżących, może się wypowiedzą kierownicy tychże.
Chyba swap na 1.8 jest najmniej kosztowny mimo wszystko.
1.9TDI to sporo modzenia i kosztów. I TDI chyba sporo więcej waży jednak. Ale silnik pancerny podobno.


Wydaje mi się, że poziom modzenia i kosztów 1.9TDI vs 1.8 baleno jest na podobnym poziomie. Dodatkowo 1.9TDI kupisz wszędzie, części dostępne. Żeby go włożyć to tylko trzeba łapy dorobić, miskę przerobić i dołożyć kryzę. Reszta wg. uznania czy chcemy na pompie mechanicznej czy elektronicznej. Ja bym pakował 1.9TDI/mTDI


Na górę
Post: śr lut 16, 2022 6:17 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
danthe pisze:
...Przy częstym topieniu łozyska rolek prowadzących paska i wspornika wiskozy wymieniasz co kilka miesięcy...

To akurat nie jest jakaś tragedia. Trzeba tego po prostu pilnować.
danthe pisze:
...Alternator też raz na rok mówi dziękuję. Rozrusznik - to samo...

Takie rzeczy to w każdym topionym aucie będą. No chyba że masz Teslę :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lut 17, 2022 9:52 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
d3mox pisze:
Dodatkowo 1.9TDI kupisz wszędzie

Tylko TDI montowane wzdłużnie się nadają chyba? Już gdzieś na forum o tym była dyskusja.
d3mox pisze:
Ja bym pakował 1.9TDI/mTDI

Powiem szczerze, że też bym chętnie przetestował TDI w vitarze (teraz mam 2.0 16v). Ale mam na razie opory. Wiem, że ori reduktor z vitary na pewno nie da rady przenieść tego momentu. Już nie daje rady przy aktualnym silniku. Pewnie samuraj będzie musiał przyjść,
Jak silnik padnie a vitara będzie jeszcze w całości to może przetestuję taki mod :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 17, 2022 9:55 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
danthe pisze:
...Przy częstym topieniu łozyska rolek prowadzących paska i wspornika wiskozy wymieniasz co kilka miesięcy...

To akurat nie jest jakaś tragedia. Trzeba tego po prostu pilnować.

Drażni mnie to, że cały czas mi szumi jakieś łożysko w silniku, trzeba się przyzwyczaić do tego odgłosu ;)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 17, 2022 11:33 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
radzik071 pisze:
danthe pisze:
...Przy częstym topieniu łozyska rolek prowadzących paska i wspornika wiskozy wymieniasz co kilka miesięcy...

To akurat nie jest jakaś tragedia. Trzeba tego po prostu pilnować.

Drażni mnie to, że cały czas mi szumi jakieś łożysko w silniku, trzeba się przyzwyczaić do tego odgłosu ;)

Wywal wiskozę i wstaw wiatrak elektryczny.
Będziesz wtedy walczył z korodującą/śniedziejącą elektryką :mrgreen:


Na górę
Post: czw lut 17, 2022 1:41 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kostuch pisze:
Wywal wiskozę i wstaw wiatrak elektryczny.

Wspornik wiskozy to tylko 1 z 4 głównych źródeł szumu, i raczej jest najcichszy - pozostają 2 rolki paska, alternator i pompa wspomagania.
kostuch pisze:
Będziesz wtedy walczył z korodującą/śniedziejącą elektryką :mrgreen:

Kostki elektryczne da się dobrze zabezpieczyć. Pytanie jaka jest żywotność wentylatorów gdy są regularnie nawadniane?
BTW. Mam już gotowe elektryczne wiatraki, wszystko leży i czeka na decyzję o montażu ;)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lut 17, 2022 5:12 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
kostuch pisze:
Wywal wiskozę i wstaw wiatrak elektryczny.

Wspornik wiskozy to tylko 1 z 4 głównych źródeł szumu, i raczej jest najcichszy - pozostają 2 rolki paska, alternator i pompa wspomagania.
kostuch pisze:
Będziesz wtedy walczył z korodującą/śniedziejącą elektryką :mrgreen:

Kostki elektryczne da się dobrze zabezpieczyć. Pytanie jaka jest żywotność wentylatorów gdy są regularnie nawadniane?
BTW. Mam już gotowe elektryczne wiatraki, wszystko leży i czeka na decyzję o montażu ;)


Miałem.
Wróciłem do wiskozy.
:mrgreen:


Na górę
Post: czw lut 17, 2022 7:57 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kostuch pisze:
Miałem.
Wróciłem do wiskozy.

Cenna informacja :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz lut 20, 2022 2:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 717
Lokalizacja: Olkusz
nie masz dość swapów po beeemce? :roll:

suzuki 1,6 16-ke wsadź , bezpieczne i najmniej roboty, z 10 lat temu większe mody może i miałby by sens a teraz przy stale zmniejszającej się liczbie dostępnych terenów , imprez , upalaczy to tak średnio

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl