suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

zawór PCV
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=2549
Strona 1 z 1

Autor:  brat-1 [ śr lis 25, 2009 3:23 pm ]
Tytuł:  zawór PCV

Witam
Czy źle działający zawór PCV może być przyczyną większego zużycia oleju?
Cały czas jest otwarty

Autor:  piotrk [ śr lis 25, 2009 3:33 pm ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

co to znaczy "przyczyna większego oleju"?

Autor:  jacenty [ śr lis 25, 2009 8:48 pm ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

Co to jest zawór PCV i gdzie występuje? :shock: :shock: (Chyba że chodzi ci o kranik od karnistra z olejem)

Autor:  NuVo [ śr lis 25, 2009 10:13 pm ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

Jacenty,wyjąłeś mi to z ust. Po niedzieli u Ciebie jestem... :mrgreen:

Autor:  brat-1 [ pt lis 27, 2009 11:15 am ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

Sprecyzuje o co dokładnie mi chodzi. Czy jest możliwe ze gdy silnik jest mocniej obciążony i pracuje na wysokich obrotach zużywał mniej oleju niż podczas spokojnej jazdy na trasie. I czy powodem tego może być niesprawny zawór przewietrzania skrzyni korbowej? Na wolnych obrotach mocno ssie.

Autor:  wieniovitara [ pt lis 27, 2009 3:42 pm ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

Dość ciekawe pytanie?

Autor:  slaw [ pt lis 27, 2009 9:42 pm ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

wymienic pvc zrobic test
albo czekac na teortyczne przemyslenia :wink:

Autor:  Pavel [ wt gru 01, 2009 4:27 pm ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

PCV to tłoczek i sprężynka. Mogą się zalepić nagarem. Wymoczyć zaworek w nafcie, powinien odżyć - jeżeli rzeczywiście jest uszkodzony.
Ja bym się zainteresował uszczelniaczami na trzonkach zaworów.

Autor:  brat-1 [ śr gru 30, 2009 11:11 am ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

Pavel poszedłem za twoja radą i oddałem do mechanika który zrobił remont głowicy.
Gdy go odbierałem zapewniał mnie ze reszta jest ok. problem w tym ze teraz to silnik pochłonął 1l oleju na 300km. Mechanik opowiada mi jakieś bajki ze może samo przestanie. Wycieku zadniego niema, kopci , na świecach straszny nagar.
Ciśnienie w cylindrach
Na zimnym
1. 10 bar
2. 10.5 bar
3. 11.7 ba
4. 11 bar
ciepły
1. 11.5
2. 12.5
3. 13.7
4. 13
próba olejowa
1. 14.5
2. 16
3. 16.5
4. 16.7


Mam szukać innego mechanika i robić resztę tego silnika
czy morze szukać inny silnik?
Jest może jakiś sposób żeby ograniczyć trochę zużycie oleju póki czegoś nie zrobię z tym silnikiem?

Autor:  milas [ śr gru 30, 2009 12:47 pm ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

ja mam silnik jka chcesz
ale jabym scignol tego mechanika bo pewno cos spierdzielil przy remoncie glowicy

Autor:  Przemas601 [ śr gru 30, 2009 1:44 pm ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

Może nie założył uszczelniaczy :mrgreen:

Autor:  Pavel [ śr gru 30, 2009 2:04 pm ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

brat-1 pisze:
...
próba olejowa
1. 14.5
2. 16
3. 16.5
4. 16.7
...

nominalne ciśnienie dla tego silnika to 14 bar, minimalne dopuszczalne 12bar. Wynik 16,7bar jest sensacyjny i sugeruje wadliwe działanie manometru użytego do pomiaru.
Wzrost ciśnienia po dolaniu oleju wskazuje na zużyte pierścienie lub nawet wytarte tłoki i cylindry. Najlepiej było by rozebrać silnik, zweryfikować i zastanowić się co dalej. Jeżeli tylko pierścienie, to je wymienić, jeżeli tłoki i cylindry, to zastanowić się nad wymianą silnika.

Autor:  brat-1 [ śr gru 30, 2009 2:24 pm ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

Pavel dziękuje za krótką i rzeczową odpowiedz.
Ten wysoki wynik też mnie zastanawiał.
Musze teraz poszukać jakiegoś kompetentnego mechanika.
Bo ten mnie zapewniał ze jest ok. a teraz próbuje się wykręcić.

Autor:  Przemas601 [ śr gru 30, 2009 2:45 pm ]
Tytuł:  Re: zawór PCV

Nie szukaj następnego,tylko go ciśnij,skoro po jego naprawie jest gorzej niż przed to niech poprawia.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/