suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:03 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 12, 2009 7:53 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
Dokładnie tak jak mówi slaw
silnik musi mieć do prawidłowego działania
- paliwo w odpowiedniej ilości i ciśnieniu ,
- powietrze,
- sprawne czujniki - położenia wału
Najgorzej jest grzebać na szybko i w nerwach powoluteńko posprawdzać wszystko.
Wbrew pozorom awaria typu "rzucił palenie" jest jedną z prostszych awarii jak mawiają starzy mechanicy, zapalić musi :) a potem się zobaczy

Koniecznie napisz o wynikach

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: sob gru 12, 2009 6:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 09, 2009 8:46 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Mysłowice
Dzisiaj się wybrałem do mechanika, ponieważ moja wiedza na temat tegoż modelu się wyczerpała, padło tylko jedno konkretne pytanie: dlaczego to?? na placu było z pięć podobnych tematów, silnik podobno wrażliwy na przegrzanie - opinia mechanika, pogrzebał i znalazł sprytny mostek, generalnie auto zrobione na sprzedaż tylko padło ciut za szybko, a jak to bywa ze sprowadzonymi - bedzie kłopot. Sugestia robimy głowice, i szlif części podobno są szkoda tylko kasy...... ech ale powalczę.


Na górę
Post: sob gru 12, 2009 6:59 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
co to znaczy sprytny mostek ?

Ja bym na Twoim miejscu oddał auto a przynajmniej powalczył ze sprzedającym pismami i telefonami
http://forum.prawnikow.pl/Wada-ukryta-w ... ml&hl=auta
polecam lekturę
ja bym walczył i wygrał bym
no chyba że cena była aż tak okazyjna że jesteś i tak zadowolony biorąc pod uwagę wszystkie koszta no bo choćbyś dołożył te 2 tysiące to będziesz miał spokój na następne 100 tys km

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: wt gru 15, 2009 10:27 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
powialo mi tu forum rajdy 4x4
przyszedl nowy to trzeba mu pokazac jacy to my znawcy a on sie niezna wogole .

ojjj Panowie nieładnie :|

kazdy z nas kupil kiedys vitke i wiekszosc pisala tu na forum " mam pytanie jak otworzyc maske "

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: wt gru 15, 2009 10:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
Nie nikt przecież nie traktuje nikogo źle tylko problem jest z natury bardzo ciężkich bo remont kosztuje a taki silniki to nie jest hdi czy tdi vw, i po prostu wydatki .......no i co zostało współczuć...dziś to spotkało kolegę ...jutro każdego z nas może spotkać...choć nie życzymy tego nawet największemu wrogowi .....

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 7:59 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
etam jak mi siadzie 8v to kupie caly silnik bo taniej wychodzi niz naprawa

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 8:02 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
no wiem ale jak byś miał td to byś go już nie kupił w całości , znaczy może kupił ale przeglądnąłem allegro i jeden znalazłem dlatego remont musowy jest, jedyne pocieszenie to takie że za parę lat jak się grand vitary zestarzeją to będzie i diesli na pęczki

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 7:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
Sprawdzenie zrób w takiej kolejności : Czy rzeczywiscie prąd idzie na świece żarowe (pomiar mier. cęgowym)?
Czy dochodzi paliwo do wszystkich wtrysków?
Jakie jest ciśnienie sprężania na zimnym i ciepłym silniku?
Szczególnie na zimnym z tego co widzę . Robi sie to specjalnym przyrządem
dla wszystkich cylindrów po kolei .
Musi być min 27 bar .
Potem sprawdż rozrząd i kąt wtrysku.
To chyba ty dzwoniłeś do mnie po namiarze z Kapitana i gadałeś z moim pracownikiem?

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 8:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 09, 2009 8:46 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Mysłowice
W okolicy nikt nie miał przystawki do tego silnika, zakupiłem całość w Bytomiu, efekt po kompresji - 1gar 25, 2g 19,5, 3g 23,5 4g 26,5 jeszcze jest nadziej że to tylko głowica ale...... tak to ja dzwoniłem, bo w okolicy nikt o tym silniku nic nie wie, nawet Kapitan nie bardzo miał kogo polecić a może tam się wsadzi tdi???


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 9:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
Kupiłeś bardzo rzadki okaz ,ale ze zmianą silnika to dałbym sobie spokój .
W brew opiniom .bez zaplecza warsztatowego i solidnej wiedzy mechanicznej i elektrycznej to dopiero może być wtopa.

Raczej skoncentruj się na znalezieniu jak najwięcej o tym silniku , w jakich modelach innych aut występuje i wtedy szukać części .Zbierz opinie o tym silniku , co sie psuje i jakie są przebiegi.
Przebieg silnika jest raczej spokojnie kręcony ,ale to standard przy sprzedaży i spokojnie dorzuciłbym 100 000 - 120 000 tys .
Lub też silnik został przykatowany i reanimowany na chwię przed zgonem.
Np jechał bez płynu chł. lub bez oleju (co czasem się paniom lub panom o humanistycznym podejściu do życia zdarza).
Trza zrzucać głowicę i dać do zrobienia i sprawdzenia np do Zimnika w Mysłowicach.
I po zrzuceniu obejrzeć gładzie cylindrów.
Jak masz dojście do średnicówek i czujników to pomierz średnice cylindra , a szcególnie wielkość uskoku między srednicą u samej góry 2-4 mm od góry i zaraz poniżej końca pracy pierwszego pierścienia ok 15-18 mm od góry . Zobacz czy nie ma głębokich rys i zatarć na gładzi.
Jak przejdziesz tę drogę przez męke to później troche pojeździsz.
Nikt nie sprzedaje tanio dobrej rzeczy. Prawdopodobnie do sprzedazy silnik dostał ON z dodatkiem benzyny i dlatego ładnie palił ,ale na dłuższą metę to rzeźnia silnika.

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 9:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 09, 2009 8:46 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Mysłowice
bracik głowice wozi gdzieś koło giełdy w Mysłowicach, na razie muszę poznać koszty ewentualnej naprawy, bo jak będą porównywalne z kosztami kompletu tdi to się zastanowię, do tdi jest wszystko i wszędzie a to td i/c prawie nic. Zimnik wycenił remont na minimum 2 koła, silnik bez gwarancji od 2, z gwarancja od 5 hmmmm


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 9:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
ZIBI M-CE pisze:
Zimnik wycenił remont na minimum 2 koła, silnik bez gwarancji od 2, z gwarancja od 5 hmmmm


2 klocki za głowicę? Czy cały silnik?
Silnik za 2 klocki bez gwarancji to rosyjska ruletka ,a ty widzę masz smykałke do hazardu. to najczęściej silniki prute zrozbitków na szrotach lub z wozów po masakrycznych przebiegach i żaden renomowany handlarz tego nie weźmie.
Często leżakują jeszcze na dworze 1-3 m-cy nie zabezpieczone i dopiero przed sprzedarza sa myte , smarowane i dopieszcane z zewnatrz.
Na zachodzie dobry i pewny silnik tez jest w cenie.
Najpewniejsze są silniki z angoli które przyjechały do kraju na kołach ,ale i tu bywa różnie.
Ale tez nie są to silniki za 2 klocki.

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 10:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 09, 2009 8:46 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Mysłowice
Panie Kolego gdzie to urzędujecie na tyj Pogoni podjadę to pogadamy co i jak
Pozdrawiam Zbyszek


Na górę
Post: czw gru 17, 2009 12:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Skoro
ZIBI M-CE pisze:
Auto kupiłem w zeszły czwartek nie będę ukrywał cena ciut okazyjna ...
to teraz kwotę równą co najmniej różnicy między "okazyjną ceną" a "ceną rynkową" trzeba przeznaczyć dla Zimnika
(
ZIBI M-CE pisze:
... Zimnik wycenił remont na minimum 2 koła ...
)

Bądź przynajmniej mądry po szkodzie, nie żałuj i zainwestuj w porządny remont silnika - będziesz pewien, co masz pod maską. Potem dbaj o niego, to przejedziesz jeszcze sporo km.
A co do swapu TDi z VW: silnik + wymiana minimum 2 + 1 koła ale do tego trzeba doliczyć ewentualny remont nowowstawionego silnika. Jacenty ładnie to wszystko ujął.

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: czw gru 17, 2009 12:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
Temat jest wybitnym świadectwem na to dlaczego w tym kraju najpopularniejszą terenówką jest łopel fontera, gdybyś kolego zamiast vitary miał fronterę to części były by dostępne w każdym sklepie i szrocie...
Ale szkoda bo vitka to fajniejsze auto.....ale chcesz je kupić to nie ma .......kupisz.....chcesz części stoisz....Mam nadzieje że sytuacja sie zmieni za parę lat jak grand vitary bedą miały po kilka lat i się spopularyzują mniej więcej na poziomie fronter z ubiegłych lat.....frontery wymrą bo ich nie produkują zostaną same vitary :)

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl