suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:02 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 16, 2009 1:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Pomysł z przeszczepem silnika diesla z grupy VW do Suzuki jest zanany.
Na dużym forum jest kilka osób, które przeszczepiły 1.6td do Samuraja.
A tu są gotowe zestawy:
http://www.acmeadapters.com/store_engine.php
http://www.rocky-road.com/diesel.html

Ja też o tym kiedyś myślałem, tym bardziej że jako wieloletni użytkownik i serwisant mojego VW Golfa II 1.6TD nie widzę słabych stron tego silnika (aktualnie ma 360tys. przelotu z czego drugą połowę zrobiłem ja).
A co do masy silnika VW - trochę większa niż benzyniaka ale chyba mniejsza niż wstawiane oryginalnie do Vitar 1.9 TD PSA.

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 4:58 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
ktos to w Polsce juz robil?

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: śr gru 16, 2009 7:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 09, 2009 8:46 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Mysłowice
Za silnikiem tdi na 100% przemawia zdecydowanie dostępność cześć, obecnie mam na rozkładzie td c/i i to jest kompletna porażka. I tutaj jest pole do popisu tdi 90 ma 210 niutonów, mazdowski td c/i 87 i 212 a wiec parametry zdecydowanie zbliżone. Problemem może być mocowanie, tutaj ukłony w stronę audi czy passata bo tam silnik wzdłużnie, mój ojciec uważa, iz z blachy min 6mm powinno się dać zrobić kołnierz do skrzyni biegów, problemem jedynie skuplowanie ze sprzęgłem ale nie od razu Kraków zbudowano. A czy tdi nie będzie odporny na brud ???? zawsze można obudować silnik od spodu ryflem. Obecnie mam padnięty oryginał więc sie zobaczy, najważniejsze żeby mieć silnik i komp które razem chodziły od początku.


Na górę
Post: czw gru 17, 2009 12:04 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Jak bedzisz miał problem z kompem to możesz się zgłosić ;)

wg mnie większym problemem będzie pompą vp, wiec lepsza alternatywa wydaje się jakiś 115, 130KM

jak ktoś wyreza ten silnik w vitarze będzie mistrzem swiata

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: czw gru 17, 2009 8:53 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
sam widzialem samiego z 1.9 tdi tym 130 km
biorac pod uwage ze do samiego daja silniki vitary to pewno w druga strone tez sie da

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: sob gru 19, 2009 7:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 14, 2008 2:45 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Warmia - Pieniężno
Wszystko sie da zrobic, temat diesla przemyslalem w czasie gdy moj benzin padl, silnik vw taki np, 1,6 td lub 1,9 tdi idealna jednostka do przeszczepu chociazby z passata z tych z 90 lat, flansza na zamowienie lub w wlasnym zakresie, kolniez od poldolota, tzeba tylko walek z skrzyni polaczyc z silnikiem przejsciowka lub przerobic go, ale pojawiaja sie problemy z wbiciem biegu, scinajacym sie walkiem, w koncu nie uda nam sie tego odpowiedni zachartowac jak fabryka przykazala, rozny moment, kiedys pisalem w tej sprawie z kolesiem ktory wstawil diesla 1,6 do suzi mowil klekocze ale jedzie mocy mu starczalo w zupelnosci jedynie predkosc nie ta sama, ale do terenu jak pisal zbyt awarajny polacznie, nie chodzi o silnik i skrzynie ale o polaczenia tego, no chyba ze ktos ma za duzo kasy i zleci wykonaie elementow fachowemu zakladowi, takze koszt jak liczylem wtedy zamknal by mi sie przy wlasnej robocie i elementach wlasnej produkcji( tato ma smykalke do takich robotek, oczywiscie jak mu sie chce) w 3 tys. by sie zamknal, dlatego dalej mam benzyne.

p.s. ponawiam pytanie skad z tego 1,9 tdi 200km.????( a i te spalanie to duze jak na te auto no chyba ze to 4wd audi, ale 130 km.passat lub seat pali ok 5,5-6, a passat synchro 6,5 okolo.

_________________
Vitka szara, powoli liftujemy, 1,6 8v


Na górę
Post: sob gru 19, 2009 8:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr gru 09, 2009 8:46 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Mysłowice
Jeżeli w moim tylko padnięta jest głowica to nic z tego, ale jeżeli coś więcej to myślę iż ten temat jednak przewałkuje. W grę wchodzi jedynie tdi 90 dokładnie powertowałem temat zza oceanu i jest to wykonalne. Aby obniżyć koszty trza zanabyc angola bo i na częściach coś się zwróci. silnik wchodzi z zapasem, w moim silniku na połączeniu ze skrzynia jest blacha 1mm, dwie solidne łapy się dorobi, jedynie kłopot jest z filtrem oleju - wypada dokładnie na serwie, coś trzeba zaradzić.
Jeżeli się uda to nie widzę przeciwwskazań aby udostępnić nasze twory publicznie, choć np. połączenie 1.9tdi z skrzynią z 1.6 może być krótkotrwałe.


Na górę
Post: sob gru 19, 2009 10:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
karkosz pisze:
p.s. ponawiam pytanie skad z tego 1,9 tdi 200km.????( a i te spalanie to duze jak na te auto no chyba ze to 4wd audi, ale 130 km.passat lub seat pali ok 5,5-6, a passat synchro 6,5 okolo.


To spalanie to chyba z danych producenta lub ze sprawozdan emeryta ;)
Normalnie nie grzebane TDI przy dynamicznej trasie - czyli tak jak powinno sie jezdzic TDI łyka 6,5
wiem ze sa i tacy co im auta spalaja 4l - ale jakos nie sadze zeby turlanie sie 70km/h bylo fajne

200KM z 1.9TDI bardzo latwo wyciagnac

Seria 115, 130 czyli jakikolwiek PD'k na turbulum GT17, nie wspomne juz o 150(GT19) (z silnikow na VP to trudniejsze zadanie, ale nie niemozliwe) , wtryski AL'ki (w 150 juz w serii) lub fratelli bosio
Turbulum GT22, BRD lub hybryda, FMIC, oczywiscie nowy soft - gdzie skorygowane beda wiecej niz 2 mapy ;) . Na takich gratach przy ladowaniu w zaleznosci od wydajnosci suszarki (1,55-1,75 bar) te 200KM pęka spokojnie

Bez zmiany gratów z serii 130KM samym softem wyciagniesz ok 180KM

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: ndz gru 20, 2009 8:32 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1544
Lokalizacja: Kraków/Piła
Murzyn pisze:
karkosz pisze:
p.s. ponawiam pytanie skad z tego 1,9 tdi 200km.????( a i te spalanie to duze jak na te auto no chyba ze to 4wd audi, ale 130 km.passat lub seat pali ok 5,5-6, a passat synchro 6,5 okolo.


To spalanie to chyba z danych producenta lub ze sprawozdan emeryta ;)
Normalnie nie grzebane TDI przy dynamicznej trasie - czyli tak jak powinno sie jezdzic TDI łyka 6,5
wiem ze sa i tacy co im auta spalaja 4l - ale jakos nie sadze zeby turlanie sie 70km/h bylo fajne

200KM z 1.9TDI bardzo latwo wyciagnac

Seria 115, 130 czyli jakikolwiek PD'k na turbulum GT17, nie wspomne juz o 150(GT19) (z silnikow na VP to trudniejsze zadanie, ale nie niemozliwe) , wtryski AL'ki (w 150 juz w serii) lub fratelli bosio
Turbulum GT22, BRD lub hybryda, FMIC, oczywiscie nowy soft - gdzie skorygowane beda wiecej niz 2 mapy ;) . Na takich gratach przy ladowaniu w zaleznosci od wydajnosci suszarki (1,55-1,75 bar) te 200KM pęka spokojnie

Bez zmiany gratów z serii 130KM samym softem wyciagniesz ok 180KM







ale w dalszym ciągu to jest śmierdzący klekot :mrgreen:

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: ndz gru 20, 2009 10:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Mój seat toledo 1.9 TDI rok 99 , 110KM pali 5,5 litra przy dość dynamicznej jeździe (średnia prędkość 90-100km/h) w mieście 6L tak tylko żeby było że w 5L można sie zmieścić spokojnie :) bardzo oszczędne i mało awaryjne silniki (szczególnie starsze wersje )

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: śr gru 23, 2009 3:54 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Jest juz nawet lepsza alternatywa silnika do vitary

http://www.gliwicka.pl/index2.php?pl=mo ... yd=a071205

az z ciekawosci sie tam przejade

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: śr gru 23, 2009 8:52 pm 
Polska myśl techniczna kolejny raz mile zaskakuje :wink:


Na górę
   
Post: śr gru 23, 2009 9:53 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Tylko zawsze się nie mogą przebić.
Kiedyś gość opatentowal zderzak, który pochlanial energię zderzenia do jakiś 20km/h ...
I na patencie się skończyło. Nikogo to nie zainteresowalo

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: śr gru 23, 2009 11:24 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
samochody z silnikami na sprężone powietrze produkuje TATA ... pomysł genialny w swojej prostocie, ale niestety na razie istnieje lobby paliwowe :(. Jak by sprzedawali małe miejskie wozy z takim silnikiem, to kupię od razu.
Ale tu widać co innego ... gość chce przerabiać silniki spalinowe na silniki na sprężone powietrze - piękna myśl i oby mu się powiodło. Jeśli przeróbka będzie w cenie powiedzmy do 5tys. zł a osiągi samochodu zmieszczą się w 80% oryginału to sukces :D Oby mu się udało :!:

A ten zderzak ... a kto by miał w tym biznes? nikt oprócz użytkowników ... a niestety chodzi o kasę - części zamienne i naprawy to duże pieniądze są.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr gru 23, 2009 11:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Zaznaczał ze to tylko plotka, ale ponoć już jeździ passat z takim silnikiem.
Do 5k to sam to rezam w każdym swoim
aucie

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 54 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl