suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:50 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 17, 2010 10:11 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
Witam, mam pytanie odnośnie ustrojstwa zwanego elektrozaworem, lub elektryczną dyszą wolnych obrotów.

Zdjęcie poniżej


Ponieważ miałem problemy z wolnymi obrotami to wykręciłem to ustrojstwo z gaźnika, przeczyściłem, zamontowałem, podłączyłem i ... nie ma wcale wolnych obrotów - momentalnie gaśnie.
Uprzedzając pytania - nic nie zgubiłem :wink:
Całą operację przeprowadzałem kilkukrotnie (spędziłem wczoraj 7 godzin na dworze grzebiąc przy tym truchle - piszę dopiero dziś ponieważ wczoraj jedyne co miałem ochotę zrobić to podpalić to wpiisstu).

Co zauważyłem:
1. Elektrozawór działa (po podaniu prądu trzpień w środku przesuwa się)
a) być może przesuwa się za mało?
b) czy podczas normalnej pracy położenie trzpienia ma być stałe - odciągnięty, czy też ma to pracować np. pulsacyjnie? (przód -tył, przód- tył itp..).
c) na końcu elektrozaworu chyba znajduje się dysza wolnych obrotów... czy jakaś znajduje się jeszcze w korpusie gaźnika i ją po prostu zapchałem syfem przy montażu?
d) po odpaleniu silnika i trzymaniu na około 1500 obrotów(były dość nierównomierne - [wyższe obroty około 3000 i więcej były w miarę ok]), wykręcałem powoli cały elektrozawór z gaźnika, skutkowało to wzrostem i ustabilizowaniem się obrotów roboczych do około 2000, jednakże wolnych nadal brak - momentalnie gaśnie po odpuszczeniu gazu.

Mój problem dotyczy pracy silnika po zejściu ze ssania, na ssaniu jest ok. Tylko zejdzie z ssania momentalnie gaśnie.
Ssanie automatyczne.

Nie mam możliwości demontażu całego gaźnika w najbliższym czasie. :cry:

W związku z powyższym:
Chciałbym sprawdzić jak zachowa się auto po zmianie elektrozaworu na sprawny, czy ktoś z Was (najlepiej mieszkających w pobliżu) posiada takowy( podmianki jestem w stanie dokonać na miejscu - to góra 5 minut roboty).

Ewentualnie gdzie można kupić coś takiego za rozsądne pieniądze? (Brak jakichkolwiek oznaczeń na elektrozaworze).

Zapodaję zdjęcie tego ustrojstwa i liczę na Wasze podpowiedzi.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: śr sty 20, 2010 7:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 24, 2009 7:51 pm
Posty: 109
Lokalizacja: Bagna Biebrzy
Chopie drogi, co sie będziesz męczył. Poszukaj od Pony gaźnika i będziesz miał dyszę z głowy. Z tego co się zorientowałem w cenach podobnych, nowych dysz to gaźnik wyjdzie Cię pewnie ze 20 zet więcej, a o ile spokojniejsza głowa . :wink:

_________________
Blaszak gaźnikowy 93r. merc/felicja - błoto 24h/dobę 365 dni w roku...


Na górę
Post: śr sty 20, 2010 7:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:24 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Chrzanów - Jaworzno
a sprawdzałeś czy ten elektrozawór wogóle chodzi czy nie
bo jak niechodzi to po prostu weź ściągnij dysze i odetnij ten bolec w środku i po sprawie


Na górę
Post: śr sty 20, 2010 10:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
Jakaś stronka o gaźnikach - stare , nowe , używane , porady naprawy itp... majstruj majstruj u mnie gaźnik jeszcze chodzi ale już wiem kto mi pomoże jak się spie.popsuje :P http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=55989

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: czw sty 21, 2010 7:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
ytomas pisze:
a sprawdzałeś czy ten elektrozawór wogóle chodzi czy nie
bo jak niechodzi to po prostu weź ściągnij dysze i odetnij ten bolec w środku i po sprawie


Raz chodzi raz nie ... bolec wyjąłem. Nie będzie nic przelewać ani coś tam? Pewnie z jakiegoś powodu ma odcinać paliwo??

Ciekawe skąd na kostce od elektrodyszy miałem 24Volt LOL


best000 pisze:
Jakaś stronka o gaźnikach - stare , nowe , używane , porady naprawy itp... majstruj majstruj u mnie gaźnik jeszcze chodzi ale już wiem kto mi pomoże jak się spie.popsuje :P <a href="http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=55989" class="smarterwiki-linkify">http://www.eter-mot.com/default.asp?kat=55989</a></span>


Stronkę znam;] nic nie dała. Najprawdopodobniej będzie tak jak moose napisał: wsadzę gaźnik od Pony :wink:

Ale jeszcze trochę powalczę z tym dziadostwem... a może akurat...


OK powiedzcie mi - czy źle ustawiona mieszanka ma wpływ na wolne obroty? (ich stabilność) oraz może powodować problemy z odpaleniem zimnego silnika? (po nocy odpala od strzału i momentalnie gaśnie, potem muszę kręcić, bywa że za 2 kręceniem odpali a bywa że dopiero na 3-cim akumulatorze, 2 zdążę zajechać na kręcenie... czasem pyrknie, czasem nie...

Dziś zamontowałem przeźroczysty filterek do paliwa na widoku - jutro rano obczaję czy czasem nie schodzi paliwo.

Pytanie do posiadaczy tego gaźnika - jak dostać się do śruby składu mieszanki??
Nie mam pomysłu jak zdjąć tą tuleje na sprężynce, a sama śruba u mnie nie ma nic na łbie, gładki jak moja czaszka ;].
Czy tam jakiś specjalny klucz-wynalazek potrzeba czy co...
A - po prawej stronie od śruby mieszanki jest taka długa, wystająca śruba... co ona reguluje?
Liczę na Was.
Bri

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: czw sty 21, 2010 10:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:24 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Chrzanów - Jaworzno
nie będzie ci przelewa to jest po to żeby nie dostawał samozapłonu po zgaszeniu ale nic ci to nie będzie przeszkadza to jest takie dodatkowe zabezpieczenie


Na górę
Post: czw sty 21, 2010 10:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
ytomas pisze:
nie będzie ci przelewa to jest po to żeby nie dostawał samozapłonu po zgaszeniu ale nic ci to nie będzie przeszkadza to jest takie dodatkowe zabezpieczenie


Dzięki ytomas - czyli rozumiem że wtyczkę mogę sobie odpiąć i zapomnieć :wink:

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: pt sty 22, 2010 2:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lip 05, 2008 9:24 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Chrzanów - Jaworzno
no tak tylko jak odepniesz tylko wtyczkę a nie utniesz środka to on zostanie na zamknięciu


Na górę
Post: sob sty 23, 2010 3:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
Środek już wyjęty,została dysza i korpus. Wnętrzności zachowam na lepsze dni :wink:

Dzisiejsza diagnoza - schodzi mi paliwo z gaźnika podczas dłuższego postoju, da się coś na to zaradzić?

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: sob sty 23, 2010 8:08 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
W mordę - jak ja się cieszę, że mam wtrysk :twisted:

A może wymień w cholerę na wtrysk?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn lut 01, 2010 10:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
Bri pisze:
Środek już wyjęty,została dysza i korpus. Wnętrzności zachowam na lepsze dni :wink:

Dzisiejsza diagnoza - schodzi mi paliwo z gaźnika podczas dłuższego postoju, da się coś na to zaradzić?

Też mi schodzi - ten typ widocznie tak ma ? pedał w podłogę + dobra bateria :)

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: wt lut 02, 2010 6:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
Dzięki best000, właśnie o konkrety mi chodziło, spróbuję odpalać z pedałem w podłodze. Jak na razie to co rano leje benzynę z butelki do gaźnika i hulo ;]

A pompujesz pedałem przed odpaleniem?

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: czw lut 18, 2010 9:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
Bri pisze:
Dzięki best000, właśnie o konkrety mi chodziło, spróbuję odpalać z pedałem w podłodze. Jak na razie to co rano leje benzynę z butelki do gaźnika i hulo ;]

A pompujesz pedałem przed odpaleniem?

Mam pewne przemyślenia :) , w sobotke lub niedziele porobie zdjęcia i opisze . A co do mojej pompy to ja rozkręciłem i się okazało że działa . Silnik z rana odpala od razu i gaśnie . pedał w podlogę i kręcę aż odpali i trzymam obroty przez minutę bo mi ssanie nie pracuje . Jak silnik się rozgrzeje to już normalnie odpala - prawie bo też pedał w podlogę . Coś się powaliło w te mrozy albo zatankowałem jakieś syfiaste paliwo . jeszcze dwa miech temu paliła normalnie ze strzału wchodzila na obroty około 2500 - ssanie dzialalo i po minucie może dwóch powolutku schodzila do 800 ??? ki diabel ???

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Post: pt lut 19, 2010 6:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
best000 pisze:
Bri pisze:
Dzięki best000, właśnie o konkrety mi chodziło, spróbuję odpalać z pedałem w podłodze. Jak na razie to co rano leje benzynę z butelki do gaźnika i hulo ;]

A pompujesz pedałem przed odpaleniem?

Mam pewne przemyślenia :) , w sobotke lub niedziele porobie zdjęcia i opisze . A co do mojej pompy to ja rozkręciłem i się okazało że działa . Silnik z rana odpala od razu i gaśnie . pedał w podlogę i kręcę aż odpali i trzymam obroty przez minutę bo mi ssanie nie pracuje . Jak silnik się rozgrzeje to już normalnie odpala - prawie bo też pedał w podlogę . Coś się powaliło w te mrozy albo zatankowałem jakieś syfiaste paliwo . jeszcze dwa miech temu paliła normalnie ze strzału wchodzila na obroty około 2500 - ssanie dzialalo i po minucie może dwóch powolutku schodzila do 800 ??? ki diabel ???


Mam dokładnie to samo co Ty. Tyle że ssanie u mnie działa - zablokowałem je na stałe ;] (albo pewną jego część, bo obroty spadają wraz z temperaturą, do ustalonych 1500) inaczej po rozgrzaniu się na benzynie porażka (gaśnie na wolnych). Na LPG chodzi OK. Tyle że jak zimno to na gazie już nie odpalam, membranki w parowniku skatowałem odpalaniem na LPG w mrozy.

W takim razie czekam na Twoje przemyślenia, mogą być diabelnie przydatne.

Na zdjęciu zaznaczone to co za pomocą druta zablokowałem by nie gasł po odpaleniu:

1. Ten "dzyndzel" ( zielona strzałka) zablokowałem za pomocą druta tak, by był cały czas w pozycji " na dole", czyli w tym kierunku gdzie pokazuje czerwona strzałka.

Jak pogmerasz paluchem to zauważysz że będzie się poruszać wraz z nim klapka po prawej, w gaźniku (niebieska strzałka).

Nie mam pojęcia co tam co robi i jak się nazywa. Jestem 100% laikiem który lubi dłubać.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: sob lut 20, 2010 9:56 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 14, 2009 9:34 pm
Posty: 213
Lokalizacja: Modlin Twierdza/Warszawa
-Niebieska strzaka - to przepustnica na zimnym silniku jest zamkniéta a w miaré rozgrzewania powinna sié powoli otwiera i obroty powoli spadajá .
- Jeli já otworzysz na staé to bédziesz mial problemy z odpalaniem na zimno na bezynie ale na gazie lepiej bedzie odpalac , na cieplym silniku powinno odpalac tak samo.
-Czerwona strzaka pokazuje take urzadzonko podcisnieniowe przykrecone na trzy srobki ktore otwiera ta przepustnice ( niebieska ) w siorodku sa dwie membrany i dwie sprezynki - jezeli masz pekniete te mebranki to nie bedzie sie automatycznie otwierac przepustnica powietrza ( niebieska)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara 91 Blaszak 1.6 8v Gaźnik , BF MT KM2 215/75/15 + 4" ( na budzie napis Land rover Santana )


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl