suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 9:12 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 21, 2007 6:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08 am
Posty: 13
Lokalizacja: 3 rzuty beretem od Torunia
Jeśli możecie sprawdzić, to napiszcie jakie ciśnienie otwarcia jest na Waszych korkach - 0.9 czy 1.1?
Po drugie - jak wygląda korek od dołu? Czy jest jeden talerzyk o srednicy ca. 2 cm, czy może jest to korek z takim małym "grzybkiem" z gumy o średnicy < 1 cm.

U mnie wlew chłodnicy wygląda tak:
Obrazek

Teraz mam taki korek z "grzybkiem":
Obrazek
ale nie jestem pewien, czy jest właściwy?

_________________
Jacek
SV620 - V6 2.0 Long


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 7:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
U mnie korek ma wytłoczone 0.9 - ale jakie to ma znaczenie?

_________________
2.0 V6


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 8:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 30, 2007 12:05 am
Posty: 132
Lokalizacja: Mszana Dolna
Jeżeli chodzi o wygląd to mam chyba to samo też są dwie gumki większa i mniejsza (taki grzybek) tylko ciśnienie otwarcia 0.9 [kg/cm2]
Korek idzie dokupić w jakimś sklepie internetowym bo kupowałem koszt 35zł
Ja musiałem zmienić bo coś z nim było nie tak (jak zgasiłem silnik to jeszcze chwile było słychać bulkanie jakby woda wrzała a węże raz były twarde a raz zassysało je)

_________________
GVI 2.0, zawias +4", 235/70r16


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 27, 2007 9:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 08, 2007 11:08 am
Posty: 13
Lokalizacja: 3 rzuty beretem od Torunia
KozioŁ pisze:
U mnie korek ma wytłoczone 0.9 - ale jakie to ma znaczenie?


To jest ciśnienie otwarcia korka, powyżej którego korek przepuszcza rozszerzony od temperatury płyn do zbiorniczka wyrównawczego.
Jeśli damy korek ze zbyt dużym ciśnieniem otwarcia, to może nie wytrzymać chłodnica :)
Jak damy taki z za niskim, to z kolei zbyt wcześnie płyn zostanie wypchnięty do zbiorniczka wyrównawczego i przy dużym obciążeniu silnika po dłuższej jeździe może się w zbiorniczku nie zmieścić - po schłodzeniu silnika zassa do chłodnicy wszystko i będzie nam ubywać płynu!

Nie wiem, jak jest rzeczywista wartość zaplanowana przez Suzuki i jak jest tolerancja odporności chłodnicy :)



A pytam dlatego, że stary korek (z uszkodzoną uszczelką) ma ciśnienie 0.9, a w sklepach najczęściej jest oferowany z ciśnieniem 1.1. Ze sklepu Motocom najpierw przysłali mi zamiast zamówionego 0.9 taki 1.1, ale po reklamacji na 2 dzień dostałem błyskawicznie przesykę z identycznym korkiem, tylko z ciśnieniem 0.9 - nie byłem pewien, kóry zatrzymać a który odesłać do sklepu ;)


Dzięki za odpowiedzi - zostaję przy 0.9 :) :)

_________________
Jacek

SV620 - V6 2.0 Long


Na górę
Post: wt sie 30, 2022 2:01 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 16, 2013 10:18 am
Posty: 43
Lokalizacja: oława
Pamiętasz jeszcze, czy wymiana korka na 0.9 coś dala? Nienprzelewalo Ci zbiorniczka? Po numerze OEM wychodzi min1.1 bara.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl