suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
magiczna wilgoć :( http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=312 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pipon [ wt lip 03, 2007 6:28 pm ] |
Tytuł: | magiczna wilgoć :( |
niniejszym chciałem zapoznać drogich kolegów z moim problemem, może ktoś miał lub ma podobny, może ktoś zna rozwiązanie i wiedzą się podzieli... po odpaleniu silnika rano, wyżej wymieniony wynalazek działa normalnie (jak zwykle - zimny to zmulony i z gazem oszczędnie) - jednak po rozgrzaniu do normalnej temperatury dzieją się rzeczy następujące: każde dodanie gazu (na luzie i na postoju działa normalnie) krztusi silnik i szarpie go (całym autkiem szarpie), tak jakby brakuje mocy... po kilku czy kilkunastu kilometrach choroba przeważnie znika. ciekawostka: dzieje się tak tylko po nocnym deszczu, jak jest wilgotno... jeszcze jedno: wymienione są kable zap. i pompa paliwa - nie pomogło... - diagnostyka wszelaka na postoju nie stwierdza ani cienia problemu, wszędzie gdzie się da sprawdzić - sucho... jak ktoś pomoże to będzie miszczem eóropy... |
Autor: | lukaszand [ czw lip 05, 2007 8:21 pm ] |
Tytuł: | |
Najprawdopodobniej coś z zapłonówką, i mysle ze musisz szukac w tym kierunku. Sprawdz jeszcze jak wyglada kopulka i palec no i cewka |
Autor: | pipon [ czw lip 05, 2007 11:25 pm ] |
Tytuł: | |
lukaszand pisze: Najprawdopodobniej coś z zapłonówką, i mysle ze musisz szukac w tym kierunku. Sprawdz jeszcze jak wyglada kopulka i palec no i cewka
dzięki - po łikendzie coś w tym kierunku zrobimy, pobujam trochę i dam znać czy pomogło... |
Autor: | Masmo [ pt lip 06, 2007 9:19 am ] |
Tytuł: | |
lukaszand pisze: Najprawdopodobniej coś z zapłonówką, i mysle ze musisz szukac w tym kierunku. Sprawdz jeszcze jak wyglada kopulka i palec no i cewka Też tak myślalem ale dziwnie jest: 168v pisze: .....każde dodanie gazu (na luzie i na postoju działa normalnie) krztusi silnik i szarpie go (całym autkiem szarpie), tak jakby brakuje mocy
że na wolnych obrotach chodzi normalnie. Gdyby wypadały zapłony (przebicie na instalacji wysokiego napięcia) silnik by na wolnych obrotach pracował nierówno i z rury śmierdziałoby nieprzepalone paliwo. Na moje wyczucie coś może być z wtryskiem. Jakieś fałszywe powietrze, zatkany lejący wtryskiwacz albo przerywająca pompa paliwa. |
Autor: | pipon [ pt lip 27, 2007 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
wymienione: kopułka i palec... i dalej to samo.. powietrza lewego nie ma.. w ogóle wszystko jest niby ok.. aha, nawet termostat wymieniony na "zimowy"... i nic - ale jak nocą nie pada deszcz to chodzi zaj...scie |
Autor: | pipon [ ndz sie 26, 2007 1:02 am ] |
Tytuł: | |
nic nie pomaga - trzeba będzie z tym żyć - nie ma istot doskonałych |
Autor: | pipon [ pt lis 16, 2007 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
...od jakiegoś czasu jest co raz gorzej... ale ...po wielu testach i dociekaniach chyba sie wyjaśniło... od wilgoci fiksuje map sensor.... wystarczy go wysuszyć porządnie na gorącym kaloryferze, wsadzić z powrotem i vitka jeździ jak diabeł..., wyszło to dzisiaj więc jeszcze przetestuję i dam znać... jeżeli będzie dalej źle to będę prosił o pomoc w zakupie tego wynalazku (używki albo coś...) - zdam relację i odezwę się |
Autor: | slaw [ pt lis 16, 2007 10:16 pm ] |
Tytuł: | |
map senrory sa inne dla poszczegónych wtrysków |
Autor: | gadasio [ sob lis 17, 2007 12:37 am ] |
Tytuł: | |
Witam. No to sie rowniez dolacze bo moje dziecie rowniez ostatnio cosik zaczelo fiksowac Jakby moc stracilo i takie wrazenie jakby zaplon byl za pozny,czasami olsnienia dostaje i wyrywa do przodu jak rumak narowisty... Zimno wiec niezbyt entuzjastycznie chcialo mi sie szukac przyczyny. Jutro sprawdze twoje spostrzezenia Pozdrawiam. |
Autor: | pipon [ śr lis 21, 2007 9:57 am ] |
Tytuł: | |
gadasio pisze: Witam.
No to sie rowniez dolacze bo moje dziecie rowniez ostatnio cosik zaczelo fiksowac Jakby moc stracilo i takie wrazenie jakby zaplon byl za pozny,czasami olsnienia dostaje i wyrywa do przodu jak rumak narowisty... Zimno wiec niezbyt entuzjastycznie chcialo mi sie szukac przyczyny. Jutro sprawdze twoje spostrzezenia Pozdrawiam. witamy ...i co z mocą? odzyskałeś? |
Autor: | pipon [ śr lis 21, 2007 9:59 am ] |
Tytuł: | |
panowie... pomocy... potrzebuję używanego map sensora... dokładne dane podam w rubryce "kupię".... moja wdzięczność będzie was ścigać do końca życia... |
Autor: | gadasio [ pt lis 23, 2007 4:50 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Zaraz po zakupie ustawilem TPSa .wedlug instrukcji ze stronki(widac bylo ze ktos tam grzebal) Po tym manewrze znikla dziura ,ktora wystepowala podczas dodawania gazu Jednak autko przy zapietym napedzie 4X4 jest wyraznie slabawe Niestety nie jedzilem innymi Vitkami wiec moze tak ma byc... Wczoraj troszke posiedzialem w garazu(z %%%%%%) i przy dokladnym przejrzeniu wtyczek i kabelkow odkrylem ze ktos przecial jeden z kabelkow z tej wtyczki co TPS.Nie wiem co to za ustrojstwo.Dochodza do tego 2 przewody ,albo elektrozawor,albo czujnik (po lewej od TPSa) zlutowalem kabelek i.... silnik po zagrzaniu zaczel wariowac... tzn obroty rytmicznie zaczely plywac pomiedzy 1000 a 1500 obrotow.Wykrecilem toto ustrojstwo. W srodku bylo trosiu nagaru.. Umylem wydmuchalem i zalozylem. Resetnalem kompa ,odpalilem motor i po nagrzaniu autko chodzi rowno. Niestety nie jezdzilem bo bylem juz lekko %%%%% Jak sprawdze to zdam relacje czy cosik sie poprawilo. Wniosek taki ze poprzedni wlasciciel musial miec problem z obrotami i jakis domorosly fachman poradzil sobie metoda NIE DZIADUJ ZWIAZ DRUTEM... Fakt jest taki ze wczesniej komputer nie wykazywal zadnej usterki Ssanie dzialalo normalnie,obroty stabilne na poziomie 1000 obrotow. Zobacze co sie bedzie teraz dzialo. Pozdrawiam. |
Autor: | gadasio [ ndz lis 25, 2007 9:15 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Wiem ze post nazbyt nie pasuje do tematu,ale juz tu zaczalem wiec pociagne dalej. No wiec z tego co sie doksztalcilem to to ustrojstwo ktore mialem odciete to zawor ISC. Po umyciu i podlaczeniu go autko mialo ciut wysokie obroty(zmniejszylem na zderzaku) Ustawilem ponownie TPSa . Niestety.... wszystko jest niby ok ale do mometu wlaczenia swiatel ,albo dmuchawy... Po zalaczeniu jakiegos odbiornika pradu w samochodzie obroty rosna do 1100 i slychac jak ten elektrozawor robi TRrrrrrrrrrrrrr.... No i mam teraz pytanko do doswiadczonych w temacie. Co jest nie tak Gdzie szukac ewentualnie usterki Z gory dziekuje i pozdrawiam |
Autor: | Hadek [ ndz lis 25, 2007 9:35 pm ] |
Tytuł: | |
Wzrost obrótów w momencie właczenia dodatkowego odbiornika jest jak najbardziej prawidłowy. Tylko 1100 to chyba ciutke za duzo. |
Autor: | slaw [ ndz lis 25, 2007 9:41 pm ] |
Tytuł: | |
TRrrrrrrrrrrrrr... tanie tez normalne jest |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |