suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Przekrój rury katalizatora http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=3183 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | ORI [ pt kwie 02, 2010 2:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Przekrój rury katalizatora |
Ala jaja ![]() |
Autor: | zeshky [ ndz cze 27, 2010 8:40 am ] |
Tytuł: | Re: Przekrój rury katalizatora |
Cytuj: Jak tam auto pracuje po przeróbce i czy wszystko w porządku z silnikiem? Wszystko w porządku. Auto wyraźnie żywsze na wyższych obrotach. Na niższych bez zmian. |
Autor: | ORI [ ndz cze 27, 2010 10:48 am ] |
Tytuł: | Re: Przekrój rury katalizatora |
Cały czas zastanawia mnie to że te dwie rurki są prawie identyczne,chyba zajrzę do swojej A spalanie? |
Autor: | Klocher [ ndz cze 27, 2010 11:00 am ] |
Tytuł: | Re: Przekrój rury katalizatora |
a moze to tak ma być ? Dziwne że konstruktorzy zrobili by coś co by osłabiło samochód może to właśnie było zamierzane he |
Autor: | Marcints [ ndz cze 27, 2010 12:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Przekrój rury katalizatora |
z tego co mi wiadomo auto musi byc troche przydławione chociaz by z 2 wiadomych mi powodów po 1 bez odpowiedniego przydławienia szybciej wypalane są zwory a po 2 ciezko ma auto utrzymac niske obroty -jałowe i gasnie ale czy az tak zdławione jak na załączonych plikach to wątpie ja w swojej zmocie mam przelot i na koncu tylko tłumik i obroty sie trzymają normalnie wiec nie wiem co autor tej zwęzki miał na mysli ,ale japonce nie głupi naród pewnie bez celu to sie tam nie pojawilo |
Autor: | piotrk [ ndz cze 27, 2010 8:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Przekrój rury katalizatora |
Marcints pisze: z tego co mi wiadomo auto musi byc troche przydławione chociaz by z 2 wiadomych mi powodów po 1 bez odpowiedniego przydławienia szybciej wypalane są zwory a to ciekawe ... dlaczego? Marcints pisze: 2 ciezko ma auto utrzymac niske obroty -jałowe i gasnie i to też ciekawe, dlaczego? ![]() |
Autor: | zeshky [ ndz cze 27, 2010 8:32 pm ] |
Tytuł: | Re: Przekrój rury katalizatora |
piotrk pisze: Marcints pisze: z tego co mi wiadomo auto musi byc troche przydławione chociaz by z 2 wiadomych mi powodów po 1 bez odpowiedniego przydławienia szybciej wypalane są zwory a to ciekawe ... dlaczego? Marcints pisze: 2 ciezko ma auto utrzymac niske obroty -jałowe i gasnie i to też ciekawe, dlaczego? ![]() Co do przydławienia to też słyszałem, że są stosowane - chodzi o zjawiska falowe ułatwiające w pewnym zakresie obrotów silnikowi się wypróżniać ze spalin. Szukałem trochę jak to powinno wyglądać i generalnie nie robi się jakiś zwężek, tylko odpowiednia średnica wydechu, plus komory rozprężające gazy wylotowe (takimi komorami są katalizator i tłumiki). Może pisze bzdury ale kogo by się nie zapytał to wszyscy coś tam słyszeli ale nikt nie wie jak jest na prawdę - ja postanowiłem sprawdzić na sobie i co ... i nic jeździ lepiej, czy zawory się powypalają? Nie wiem, okaże się ![]() |
Autor: | zeshky [ ndz cze 27, 2010 8:35 pm ] |
Tytuł: | Re: Przekrój rury katalizatora |
ORI pisze: Cały czas zastanawia mnie to że te dwie rurki są prawie identyczne,chyba zajrzę do swojej A spalanie? To jest tylko jedna rurka przecięta w pół. Drugiej nie robiłem zdjęć ale miała o wiele mniejsze przewężenie - widać to na pierwszych zdjęciach. Nie wiem ile pali bo na gazie śmigam. Gazu bierze tyle samo. |
Autor: | piotrk [ ndz cze 27, 2010 8:38 pm ] |
Tytuł: | Re: Przekrój rury katalizatora |
tak, to też czytałem i faktycznie długość wydechu, objętość oraz komory grają rolę. Specem nie jestem, ale na tyle co liznąłem fizyki falowej, to na pewno ma to znaczenie. Zwężka też ma znaczenie, ale w 4ro suwie to chyba tylko ujemne ... w dwutakcie co innego, ale tam istotne jest by mieszanka powróciła do cylindra ![]() Niemniej jednak nie mogę zrozumieć co do tego wszystkiego ma wypalanie zaworów i niskie obroty ? |
Autor: | Marcints [ ndz cze 27, 2010 8:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Przekrój rury katalizatora |
wypalanie zaworów dlatego ze wiecej tlenu jest i ma co sie palic wiec ogien tak jak by przed zamknieciem zaworu wydechowego wraca do cylindra a niskie obroty to do konca teori nie znam ale ma to wpływ |
Autor: | piotrk [ ndz cze 27, 2010 9:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Przekrój rury katalizatora |
Marcints pisze: wypalanie zaworów dlatego ze wiecej tlenu jest o skład mieszanki dba komputer przy pomocy m.in. odczytów wskazań sondy lambda. Tlenu nie ma prawa być za dużo.
|
Autor: | Marcints [ pn cze 28, 2010 9:43 am ] |
Tytuł: | Re: Przekrój rury katalizatora |
tak ale ty mowisz o tlenie dostarczanym z kolektorów ssących a ja który sam wpada przez kolektor wydechowy poniewaz nie ma tłumika i tych rur to tlen nie ma problemu dostac sie do komory spalania przez krótki kolektor |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |