suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt cze 04, 2024 8:59 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 13, 2010 7:05 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Witam. Mam problem, nie mogłem znaleźć odpowiedzi przeglądając forum... Mam do wzięcia Vitare z 92 roku, 1,6 8V. Silnik nie odpala, właścicielka była u mechanika który stwierdził że przyczyną jest uszkodzony komputer. Auto stało nie odpalane rok, udało mi się zdobyć identyczny, sprawny komputer, ale po podpięciu silnik nadal nie chce odpalić. Kręcąc rozrusznikiem z kanału dolotowego strzela i czasami widać strzelający płomień. Generalnie auto kaszle, parska ale nie chce zaskoczyć. Przy jednej z pierwszych prób odpalenia po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu z okolic ,,monowtrysku'' dochodziły dźwięki ciężko pracujących, trących się silniczków, ale po paru próbach dźwięk tak jakby ucichł. Podpowiedzcie co jest przyczyną i czy ewentualnie można coś zrobić żeby odpalić auto na miejscu. O ile w ogóle się da... :cry:

Nie znam się na benzynowcach, ale czy może być to np przestawiony zapłon, przestawiony rozrząd, albo jakiś czujnik np przepustnicy lub położenia wału?

Za każdą podpowiedź będę wdzięczny. Pozdrawiam.

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: wt kwie 13, 2010 7:08 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ja bym stawiał na przestawiony zapłon lub przestawiony pasek rozrządu ...
... ale nie pchałbym się w taką padakę, chyba, że różnica w cenie = cena sprawnego silnika + cena robocizny za wymianę :?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt kwie 13, 2010 7:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
piotrk pisze:
ja bym stawiał na przestawiony zapłon lub przestawiony pasek rozrządu ...
... ale nie pchałbym się w taką padakę, chyba, że różnica w cenie = cena sprawnego silnika + cena robocizny za wymianę :?

Vitara blaszanka z gazem za śmieszne pieniądze. Po przełożeniu silnika i tak będzie taniej niż jakbym kupił inną w tym roczniku, choć nie ukrywam że chciałbym pojeździć jeszcze na tym silniku...

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: wt kwie 13, 2010 7:15 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
to bierz i później się martw ... jak ruszy, to pewnie się cena zmieni ;) :mrgreen: a tak to najwyżej silnik + kompa zmienisz i będzie grać, a reszta fantów na tejle lub na forum/allegro opchniesz. ... a może ruszy po wyregulowaniu/przejrzeniu zapłonu i sprawdzeniu rozrządu?
... poszukaj jeszcze zgnilizny w nadkolach, podłodze i mocowaniach budy, jest na pewno ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt kwie 13, 2010 7:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Auto ceny nie zmieni.... Problem jest teraz tylko z tym czego to wina... Czy ruszymy silnik na tym zestawie co jest... :roll:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: wt kwie 13, 2010 8:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
mowisz ze z gazem! proboj odpalic na gazie , moze tylko na benzynie nie chodzi.... do gazu musi iec odciecie wtrysku, moze tam cos pierd..... i podaje i gaz i benzyne i wtedy tez nie bedzie chciala zapalic

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: wt kwie 13, 2010 8:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 17, 2009 10:39 am
Posty: 279
Lokalizacja: KNS
U mnie było podobnie jak zamieniłem kolejność przewodów WN ...

_________________
Były 2 Vitary: 1.6 8V gaźnik 91r blaszanka i 1.6 8V wtrysk 90r cabrio, ale zgniły ;]
Cyrtodactylus pulchellus ABK


Na górę
Post: wt kwie 13, 2010 8:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Samochód ten sprzedaje kuzynka mojego znajomego... Mówi że podjechała pod dom, samochód jej zgasł.... Próbowała odpalić to już nie odpalił... Tzn odpalał ale na 2-3 sekundy i gasł.... :roll: Więc raczej nie jest to wina pozmienianych przewodów... :evil:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: wt kwie 13, 2010 10:13 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Browning pisze:
Tzn odpalał ale na 2-3 sekundy i gasł....

pompa paliwa lub lewe powietrze? :mrgreen:

To strzelanie, to naprawdę zapłon może być ... pewnie ktoś grzebał i namieszał -> sprawdź kolejność przewodów, to jest minuta, a przynajmniej będziesz pewien, że jest ok ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr kwie 14, 2010 11:12 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 24, 2009 9:53 am
Posty: 61
Lokalizacja: Ostrołęka
Jak autko stało długo nieodpalane to może być wina pompy skoro jakieś dziwne dźwięki, może być wina też samego paliwa jak stało rok to na pewno skropliła się woda w baku. Jeśli są strzały w układ dolotowy to trzeba sprawdzić cały zapłon świece, kopułkę, palec, przewody WN, kolejność podpięcia przewodów też nie zaszkodzi, ale wydaje mi się że jak strzela to gdzieś bokiem musi iść iskra.

_________________
Vitara Long 95 1,6 16V LSD kl71 31' :) rozbita (remontuje od podstaw)

Słuchaj - zanim mów - i zanim powiesz - czyń


Na górę
Post: śr kwie 14, 2010 11:25 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
kowal_os pisze:
Jak autko stało długo nieodpalane to może być wina pompy skoro jakieś dziwne dźwięki, może być wina też samego paliwa jak stało rok to na pewno skropliła się woda w baku. Jeśli są strzały w układ dolotowy to trzeba sprawdzić cały zapłon świece, kopułkę, palec, przewody WN, kolejność podpięcia przewodów też nie zaszkodzi, ale wydaje mi się że jak strzela to gdzieś bokiem musi iść iskra.

No auto stoi w tej chwili przez rok nie odpalane. Ale stoi tak z powodu tego że kobitka dojechała pod dom i auto zgasło. W chwili obecnej objawy przy odpalaniu są takie same jak było rok temu, czyli auto odpala na 1-2-3sekundy i gaśnie... :roll:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: śr kwie 14, 2010 11:34 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
piotrk pisze:
ja bym stawiał na przestawiony zapłon lub przestawiony pasek rozrządu ...
... ale nie pchałbym się w taką padakę, chyba, że różnica w cenie = cena sprawnego silnika + cena robocizny za wymianę :?

Czy przy samochodzie z komputerem to ten komputer ustawia/reguluje zapłon czy robi się to jakoś mechanicznie przy silniku? Pytania laickie, ale tak jak mówiłem na benzynie jeszcze się nie znam :oops:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: śr kwie 14, 2010 11:42 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jak odpala i gasnie
jak wchodzi na obroty jako tako to moze byc przekaznik pompy paliwa
jak wogóle nie chce wejsc na obroty to bym sprawdziłe czujnik temp cieczy ten dajacy sygnał na kompa

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr kwie 14, 2010 11:49 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Browning pisze:
piotrk pisze:
ja bym stawiał na przestawiony zapłon lub przestawiony pasek rozrządu ...
... ale nie pchałbym się w taką padakę, chyba, że różnica w cenie = cena sprawnego silnika + cena robocizny za wymianę :?

Czy przy samochodzie z komputerem to ten komputer ustawia/reguluje zapłon czy robi się to jakoś mechanicznie przy silniku? Pytania laickie, ale tak jak mówiłem na benzynie jeszcze się nie znam :oops:
wstępnie mechanicznie ze stroboskopem, potem, zależnie od rodzaju silnika, komputer, podciśnienie lub siła odśrodkowa "opiekuje się" odpowiednim wyprzedzeniem kąta dostosowując go do obrotów (zdaje mi się, że były 3 lub 4ry rodzaje aparatów zapłonowych (?)... niemniej jednak wszystkie na wstępie ustawia i sprawdza się podobnie)

PS: spróbuj depnąć do dechy gaz jak odpali i zobacz, czy silnik się rozkręci do dużych obrotów, czy też może zdechnie.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr kwie 14, 2010 12:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
miałem podobny objaw na benzynku-odpalał i od razu gasł :evil:
co ciekawe na gazie palił no problem :wink:
i sie znalazła usterka w postaci urwanej masy od pompki paliwa w lewej tylnej lampie :mrgreen:

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl