suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 7:42 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw maja 13, 2010 4:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt kwie 27, 2010 10:42 am
Posty: 18
w każdym nowo zakupionym aucie wymieniam rozrząd zaraz po kupnie a więc chciałęm i w tym jednak gdy odkręciłem korek wlewu oleju to zobaczyłem, że jest tam taki łańcuch na zębatce a więc stąd moje pytanie czy w tym silniku jest pasek czy łańcuch ?? a jeżeli jest pasek to do czego jest ten łańcuszek ??


Na górę
Post: czw gru 08, 2016 8:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2015 7:59 am
Posty: 70
Lokalizacja: Norkownia
Silnik: 2.0HDI RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2005
Odgrzeję kotleta

Szukam po googlu, interwału na wymianę paska rozrządu. Gates podaje 72tys mil (ca 115tys km). coś wiecie na ten temat?

Pytam bo u mnie się skończył pasek i tłoki spotkały się z zaworami. Wedle faktury, pasek wymieniony był 70tys temu (3lata) no i wypluł zęby. :cry:


Na górę
Post: sob gru 10, 2016 11:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Ja osobiście wymieniam zawsze co 50tys we wszystkich samochodach.
Spotkałem się ze stwierdzeniem, że te przebiegi podawane przez producenta są dla pierwszej wymiany. Przy każdym kolejnym skracamy ten przebieg. Teraz jest dziwna tendencja wydłużania przebiegów, pasek ponad 100tys czy olej co 30tys. Na zdrowie to silnikom nie wychodzi.
Kiedyś wszystkie marki podawały w okolicach 50 tys.


Na górę
Post: ndz gru 11, 2016 9:46 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
90 tysięcy

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pn gru 12, 2016 7:09 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2015 7:59 am
Posty: 70
Lokalizacja: Norkownia
Silnik: 2.0HDI RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2005
Orcio pisze:
Ja osobiście wymieniam zawsze co 50tys we wszystkich samochodach.
Spotkałem się ze stwierdzeniem, że te przebiegi podawane przez producenta są dla pierwszej wymiany. Przy każdym kolejnym skracamy ten przebieg. Teraz jest dziwna tendencja wydłużania przebiegów, pasek ponad 100tys czy olej co 30tys. Na zdrowie to silnikom nie wychodzi.
Kiedyś wszystkie marki podawały w okolicach 50 tys.



Co do oleju się zgodzę, sam zmieniam co 10-12k, ale rozrząd złożony na markowych częściach powinien wytrzymać tyle ile jego producent przewiduje. 50k dla rozrządu to czysty zysk dla mechaników.

Niedzwiadz pisze:
90 tysięcy


No to ewidentnie coś musieli skaszanić w warsztacie.


Na górę
Post: pn gru 12, 2016 10:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
logicsys - mogli ale nie musieli, piszesz że na fakturze jest wymiana paska, i co wymienili jeszcze - rolki, pompę wody ? A czy kiedyś w czasie tych 70kkm pokusiłeś się o regulację naciągu tego paska ? Tam jest rolka napinająca stała, jak ją mechanik dokręcił tak się pewnie biedna męczyła przez ten cały przebieg. Coraz częściej są stosowane rolki napinające samonastawne ze sprężyną wewnątrz zapewniające teoretycznie prawidłowy naciąg w okresie między wymianami,ale topiąc autko w wodzie/błocie też nie można być pewnym czy samoregulacja prawidłowo działa.
Także zalecany przebieg między wymianami a stan paska to dwie różne rzeczy.
"Spotkałem się ze stwierdzeniem, że te przebiegi podawane przez producenta są dla pierwszej wymiany" - tak jest rzeczywiście ze względu na zużywanie się kół zębatych z którymi współpracuje pasek - wycierają się robiąc miliardy obrotów - a kurz,pył,piach robi swoje. Wymienia się zawsze "komplet" - czyli pasek, rolki, pompę wody, napinacz hydrauliczny (o ile jest w danym modelu) ale nie koła zębate.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pn gru 12, 2016 11:35 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Czysty zysk dla mechaników to zerwany pasek :lol:
Skoro skończył się przy 70tys to przy ilu wymienić żeby być pewnym?


Na górę
Post: wt gru 13, 2016 5:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Orcio pisze:
Czysty zysk dla mechaników to zerwany pasek :lol:
Skoro skończył się przy 70tys to przy ilu wymienić żeby być pewnym?

To jest najgorsza robota zerwany pasek, jest wiele innych prac lepiej płatnych i bez specjalnej wiedzy i odpowiedzialności :(
Żeby być pewnym to niestety trzeba czasami zajrzeć do paska, sprawdzić co tam się dzieje. Przebiegi są podawane dla pojazdów używanych "normalnie" , a nie w wodzie, błocie czy innych niekorzystnych warunkach.
Teoretycznie jest osłona na rozrządzie, ale nie jest w 100% szczelna i zawsze jest możliwość że dostanie się tam piasek czy błoto, a już jest naprawdę super gdy poci się simering. Wtedy olej+kurz/piasek i jest ekstra pasta ścierna,i w krótkim czasie zaczyna się lać olej na pasek,który trzeba wymienić bez względu na przebieg :(
Najlepsi są tacy co - "po co uszczelniać,jeszcze mechanik zarobi" - doleję oleju i będę dalej jeździł. Tylko gratulować "oszczędności" :lol:

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: wt gru 13, 2016 5:27 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
GV 2.0 HDI 16v ma dźwigienki zaworowe które powinny pęknąć w momencie zerwania paska . w ten sposób chroni się zawory
niestety nie zawsze zdąży to zadziałać

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: wt gru 13, 2016 5:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Te dźwigienki są wykonane jako wytłoczka z blachy stalowej, także są one niechętne do pękania, prędzej ją wygnie niż pęknie :wink:
Dźwigienki które był robione jako odkuwka z przetłoczeniem (jak w oplach) to chętnie pękały, tym bardziej że miały specjalne przewężenie gdzie miały pęknąć.
Zresztą koszt dźwigienki to między 40 a 70 zł za szt., to wymiana kpl. też nie najtaniej wychodzi, lepiej czasem zajrzeć do paska.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: wt gru 13, 2016 5:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:43 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Poznan
zasada działania podobna , w jednej zaworów nie musiałem dotykać

_________________
Wszystkie części używane do Vitary
Wysyłka i odbiór osobisty.
Dzwoniąc powołaj się na forum ;-)
Poznań 602 813 811


Na górę
Post: śr gru 14, 2016 10:38 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
No to klient miał szczęście że zawory przeżyły.

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pn gru 19, 2016 7:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2015 7:59 am
Posty: 70
Lokalizacja: Norkownia
Silnik: 2.0HDI RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2005
Auto używane było normalnie. Nie topione po klamki w błocie etc. Na fakturze mam wymieniony cały komplet, pasek, rolki, napinacz i pompa wody. Widziałem ten pasek i faktycznie, tak jak mechanik mówił, wyglądał jak by miał z 200tys przelotu. Nie było opcji, żeby cokolwiek z niego przeczytać.

Teraz jest nowy komplet, razem z kołem zębatym. Mam nadzieję że pojeździ teraz.


Na górę
Post: wt gru 20, 2016 9:54 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Dobrze ze wymieniasz cały komplet, na rozrządzie nie da się oszczędzić. Jednak dobrze by było żeby mechanik wiedział jaki jest prawidłowy naciąg, bo najlepszy rozrząd nic nie pomoże jeżeli mechanik ....

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: wt gru 20, 2016 9:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2015 7:59 am
Posty: 70
Lokalizacja: Norkownia
Silnik: 2.0HDI RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2005
tosiekDH pisze:
Dobrze ze wymieniasz cały komplet, na rozrządzie nie da się oszczędzić. Jednak dobrze by było żeby mechanik wiedział jaki jest prawidłowy naciąg, bo najlepszy rozrząd nic nie pomoże jeżeli mechanik ....


Prawdopodobnie poprzedni warsztat właśnie w tej kwestii dał D..
Dlatego wybrałem się do gościa co od 30tu lat naprawia auta z grupy PSA. Mam nauczkę, żeby nie wierzyć w faktury i zaglądać co jakiś czas pod osłonę rozrządu :twisted:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl