suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

GV I 04r. 2.0HDI rozrząd
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=3388
Strona 1 z 2

Autor:  Daniel-88 [ czw maja 13, 2010 4:15 pm ]
Tytuł:  GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

w każdym nowo zakupionym aucie wymieniam rozrząd zaraz po kupnie a więc chciałęm i w tym jednak gdy odkręciłem korek wlewu oleju to zobaczyłem, że jest tam taki łańcuch na zębatce a więc stąd moje pytanie czy w tym silniku jest pasek czy łańcuch ?? a jeżeli jest pasek to do czego jest ten łańcuszek ??

Autor:  logicsys [ czw gru 08, 2016 8:24 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

Odgrzeję kotleta

Szukam po googlu, interwału na wymianę paska rozrządu. Gates podaje 72tys mil (ca 115tys km). coś wiecie na ten temat?

Pytam bo u mnie się skończył pasek i tłoki spotkały się z zaworami. Wedle faktury, pasek wymieniony był 70tys temu (3lata) no i wypluł zęby. :cry:

Autor:  Orcio [ sob gru 10, 2016 11:33 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

Ja osobiście wymieniam zawsze co 50tys we wszystkich samochodach.
Spotkałem się ze stwierdzeniem, że te przebiegi podawane przez producenta są dla pierwszej wymiany. Przy każdym kolejnym skracamy ten przebieg. Teraz jest dziwna tendencja wydłużania przebiegów, pasek ponad 100tys czy olej co 30tys. Na zdrowie to silnikom nie wychodzi.
Kiedyś wszystkie marki podawały w okolicach 50 tys.

Autor:  Niedzwiadz [ ndz gru 11, 2016 9:46 am ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

90 tysięcy

Autor:  logicsys [ pn gru 12, 2016 7:09 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

Orcio pisze:
Ja osobiście wymieniam zawsze co 50tys we wszystkich samochodach.
Spotkałem się ze stwierdzeniem, że te przebiegi podawane przez producenta są dla pierwszej wymiany. Przy każdym kolejnym skracamy ten przebieg. Teraz jest dziwna tendencja wydłużania przebiegów, pasek ponad 100tys czy olej co 30tys. Na zdrowie to silnikom nie wychodzi.
Kiedyś wszystkie marki podawały w okolicach 50 tys.



Co do oleju się zgodzę, sam zmieniam co 10-12k, ale rozrząd złożony na markowych częściach powinien wytrzymać tyle ile jego producent przewiduje. 50k dla rozrządu to czysty zysk dla mechaników.

Niedzwiadz pisze:
90 tysięcy


No to ewidentnie coś musieli skaszanić w warsztacie.

Autor:  tosiekDH [ pn gru 12, 2016 10:09 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

logicsys - mogli ale nie musieli, piszesz że na fakturze jest wymiana paska, i co wymienili jeszcze - rolki, pompę wody ? A czy kiedyś w czasie tych 70kkm pokusiłeś się o regulację naciągu tego paska ? Tam jest rolka napinająca stała, jak ją mechanik dokręcił tak się pewnie biedna męczyła przez ten cały przebieg. Coraz częściej są stosowane rolki napinające samonastawne ze sprężyną wewnątrz zapewniające teoretycznie prawidłowy naciąg w okresie między wymianami,ale topiąc autko w wodzie/błocie też nie można być pewnym czy samoregulacja prawidłowo działa.
Także zalecany przebieg między wymianami a stan paska to dwie różne rzeczy.
"Spotkałem się ze stwierdzeniem, że te przebiegi podawane przez producenta są dla pierwszej wymiany" - tak jest rzeczywiście ze względu na zużywanie się kół zębatych z którymi współpracuje pasek - wycierają się robiąc miliardy obrotów - a kurz,pył,piach robi swoje. Wymienia się zawsze "komplet" - czyli pasek, rolki, pompę wody, napinacz hydrauliczny (o ile jest w danym modelu) ale nie koła zębate.

Autor:  Orcio [ pn gru 12, 2016 11:35 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

Czysty zysk dla mechaników to zerwany pasek :lol:
Skoro skończył się przy 70tys to przy ilu wymienić żeby być pewnym?

Autor:  tosiekDH [ wt gru 13, 2016 5:14 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

Orcio pisze:
Czysty zysk dla mechaników to zerwany pasek :lol:
Skoro skończył się przy 70tys to przy ilu wymienić żeby być pewnym?

To jest najgorsza robota zerwany pasek, jest wiele innych prac lepiej płatnych i bez specjalnej wiedzy i odpowiedzialności :(
Żeby być pewnym to niestety trzeba czasami zajrzeć do paska, sprawdzić co tam się dzieje. Przebiegi są podawane dla pojazdów używanych "normalnie" , a nie w wodzie, błocie czy innych niekorzystnych warunkach.
Teoretycznie jest osłona na rozrządzie, ale nie jest w 100% szczelna i zawsze jest możliwość że dostanie się tam piasek czy błoto, a już jest naprawdę super gdy poci się simering. Wtedy olej+kurz/piasek i jest ekstra pasta ścierna,i w krótkim czasie zaczyna się lać olej na pasek,który trzeba wymienić bez względu na przebieg :(
Najlepsi są tacy co - "po co uszczelniać,jeszcze mechanik zarobi" - doleję oleju i będę dalej jeździł. Tylko gratulować "oszczędności" :lol:

Autor:  sushi [ wt gru 13, 2016 5:27 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

GV 2.0 HDI 16v ma dźwigienki zaworowe które powinny pęknąć w momencie zerwania paska . w ten sposób chroni się zawory
niestety nie zawsze zdąży to zadziałać

Autor:  tosiekDH [ wt gru 13, 2016 5:41 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

Te dźwigienki są wykonane jako wytłoczka z blachy stalowej, także są one niechętne do pękania, prędzej ją wygnie niż pęknie :wink:
Dźwigienki które był robione jako odkuwka z przetłoczeniem (jak w oplach) to chętnie pękały, tym bardziej że miały specjalne przewężenie gdzie miały pęknąć.
Zresztą koszt dźwigienki to między 40 a 70 zł za szt., to wymiana kpl. też nie najtaniej wychodzi, lepiej czasem zajrzeć do paska.

Autor:  sushi [ wt gru 13, 2016 5:46 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

zasada działania podobna , w jednej zaworów nie musiałem dotykać

Autor:  tosiekDH [ śr gru 14, 2016 10:38 am ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

No to klient miał szczęście że zawory przeżyły.

Autor:  logicsys [ pn gru 19, 2016 7:07 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

Auto używane było normalnie. Nie topione po klamki w błocie etc. Na fakturze mam wymieniony cały komplet, pasek, rolki, napinacz i pompa wody. Widziałem ten pasek i faktycznie, tak jak mechanik mówił, wyglądał jak by miał z 200tys przelotu. Nie było opcji, żeby cokolwiek z niego przeczytać.

Teraz jest nowy komplet, razem z kołem zębatym. Mam nadzieję że pojeździ teraz.

Autor:  tosiekDH [ wt gru 20, 2016 9:54 am ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

Dobrze ze wymieniasz cały komplet, na rozrządzie nie da się oszczędzić. Jednak dobrze by było żeby mechanik wiedział jaki jest prawidłowy naciąg, bo najlepszy rozrząd nic nie pomoże jeżeli mechanik ....

Autor:  logicsys [ wt gru 20, 2016 9:16 pm ]
Tytuł:  Re: GV I 04r. 2.0HDI rozrząd

tosiekDH pisze:
Dobrze ze wymieniasz cały komplet, na rozrządzie nie da się oszczędzić. Jednak dobrze by było żeby mechanik wiedział jaki jest prawidłowy naciąg, bo najlepszy rozrząd nic nie pomoże jeżeli mechanik ....


Prawdopodobnie poprzedni warsztat właśnie w tej kwestii dał D..
Dlatego wybrałem się do gościa co od 30tu lat naprawia auta z grupy PSA. Mam nauczkę, żeby nie wierzyć w faktury i zaglądać co jakiś czas pod osłonę rozrządu :twisted:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/