suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:19 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lip 27, 2007 8:29 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:27 pm
Posty: 522
Lokalizacja: KR / KLI
od dłuższego czasu męczy mnie temat wstawienia silnika 2.0 16V do vitary cabrio 1.6 8V z 91 roku (taką posiadam)... :twisted:
ciekawy jestem opinii forumowiczów - konstruktorów jak i "zwykłych" użytkowników (takich jak ja) - czy to możliwe? czy ma sens? czy trzeba by też wymienić skrzynię biegów? czy w vitarze 2.0 są wzmocnione napędy w stosunku do vitary 1.6? itd. itp.
- wydaje mi się, że jak by się udała taka operacja to samochodzik zmienił by się w "odrzutowiec"..... perspektywa przepiękna... tylko czy to możliwe? a może ktoś już próbował takiej sztuczki? :wink:

_________________
albo viertarka ...albo nic! aktualnie nic :)
a muzycznie? - sprawdź poniższe linki :twisted:
https://www.youtube.com/channel/UC9V-vs ... NeI5aZravw
http://brokenbypass.com/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 8:37 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 14, 2006 11:31 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Góra Kalwaria
Moim skromnym zdaniem sensu nie ma. 1.6 8V to najprostszy i najmniej awaryjny z Vitarowych silników. 2.0 ma dużo więcej elektroniki co nie ułatwia eksploatacji takiego samochodu w warunkach ekstremalnych.

_________________
Od 2000 roku GEO TRACKER 1.6 8V 1992 Podliftowany na budzie + "snorkel" z OBI, dach z blachy aluminiowej po przebudowie nadwozia. TO JUŻ HISTORIA niestety :(
Ale był fajny :) Towarzyszył mi 9lat i przejechaliśmy razem około 400tys km .


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 8:47 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:27 pm
Posty: 522
Lokalizacja: KR / KLI
tracker pisze:
Moim skromnym zdaniem sensu nie ma. 1.6 8V to najprostszy i najmniej awaryjny z Vitarowych silników. 2.0 ma dużo więcej elektroniki co nie ułatwia eksploatacji takiego samochodu w warunkach ekstremalnych.


fakt... - ale zakładamy, ża autko jest w użytku na codzień a w rajdzikach jeździ kilka razy w roku i co najwyżej w klasie 8) turistic 8) .......

_________________
albo viertarka ...albo nic! aktualnie nic :)
a muzycznie? - sprawdź poniższe linki :twisted:
https://www.youtube.com/channel/UC9V-vs ... NeI5aZravw
http://brokenbypass.com/


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 9:11 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 08, 2006 12:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Braniewo
Policz tylko wymianę rozrządu: 2.0 to ok 1500-2000 zł, a w 1.6 to chyba wiesz.

_________________
Vitara sztywny most przedni
Land Rover Discovery 4.6
Jeep Cherokee 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 10:48 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:18 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Wrocław
W krótkich nie było nigdy V6, był 2.0 ale rzędówka ( :?: ). Przy V6 (przyn. Marcina) inaczej wyglądała rama z przodu, inne były wahacze itp.

Nie wiem, czy taka przekładka jest możliwa.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 27, 2007 11:19 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:27 pm
Posty: 522
Lokalizacja: KR / KLI
MarekS pisze:
W krótkich nie było nigdy V6, był 2.0 ale rzędówka ( :?: ). Przy V6 (przyn. Marcina) inaczej wyglądała rama z przodu, inne były wahacze itp.

Nie wiem, czy taka przekładka jest możliwa.


mnie chodzi oczywiście o rzędówke 2.0, 4 cylindry, 16V - chyba 132 koniki :twisted:

_________________
albo viertarka ...albo nic! aktualnie nic :)
a muzycznie? - sprawdź poniższe linki :twisted:
https://www.youtube.com/channel/UC9V-vs ... NeI5aZravw
http://brokenbypass.com/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 20, 2007 9:59 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
moc daje i zabiera :wink:
ale zabiera wiecej niz daje :lol:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 21, 2007 11:39 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
do 2.0 rzedowki rozrzad az tyle nie kosztuje, natomiast z tego co sie przygladalem mojej to mam inna rame z przodu zupelnie niz 1.6, przelozenia w mostach tez sa inne ( ale przy wiekszych oponach dobrym pomyslem jest przelozenie z 1.6 przy moim silniku, szczegolnie przy stromych podjazdach jedynka i reduktor i tak sa za szybkie - niestety narazie brak kasy) ze skrzynia niestety nie wiem . . .

2.0 wlasnie jest dosc skomplikowany, elektroniki tam sporo, ale silniczek chodzi naprawde fajnie, odejscie to to ma niesamowite, spalanie mialem mniejsze niz 1.6 znajomego ( to byly czasy, teraz przy wielkich kolach juz spala wiecej ;/ )

osobiscie wydaje mi sie ze gra nie warta swieczki ...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 31, 2007 8:47 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 21, 2006 3:08 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Stary Sącz
Moim skromnym zdaniem - kwestią zasadniczą jest "pasowanie" skrzyni biegów do tego silnika 2.0. Jeśli są różnice to tylko w przypadku kupna w dobrej cenie silnika 2.0 ze skrzynią biegów 2.0 byłoby to opłacalne. Bo jak są rożnice to pojawią sie kwiatki w stylu dorabiania kryzy, flanszy, parametrów sprzęgła itd....

_________________
Marcin Samuraj Coil - a kiedyś była Long 2.0 V6 LSD na wypasie. Obecnie Hyundai Terracan po modyfikacjach - ale z sentymentem do Suzuk


Na górę
Post: ndz mar 22, 2009 11:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 10, 2007 3:42 pm
Posty: 18
Witam,

Odnosnie tematu zmiany silnika, mam vitare 8V, ale mam tez anglika 16V 8 lat mlodszego i zastanawiam sie nad przeszczepem silnika. Robil ktos z was takie cos? Vitare mam zagazowana, Bede musial wymieniac również skrzynie?


Na górę
Post: ndz mar 22, 2009 11:39 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Jak Ci się nic nie dzieje z 8V to nie zamieniaj :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 8:24 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 10, 2007 3:42 pm
Posty: 18
8V ma juz swoje lata i musze wymienic cale zawieszenie uklad wydechowy i wnetrze, wiec zastanawiam sie nad silnikiem.


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 11:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje doświadcze3nie w tym temacie to powiem nie warto.
W praktyce trza przekładać zbyt dużo . Silnik jest dłuższy i chłodnica z automatu na pakę .
Kupno dobrego silnika 2.0 16 V ze skrzynią i kompami imobilajzetem i wiązkami to min 6000,- do tego chłodnica i mega robota .
Rama nie pasuje wąska i trza robić mocowania silnika , przesunąć całośc do przodu,
szyć wiązki przerabiać wały i rozwiązać problem lekkiej kolizji z mostem przednim.
Podliczając koszta i swój cenny czas to się kompletnie nie opłaca !
Ja szybko wycofałem się z tej drogi i kupiłem całą vitarę krótką 2.0 z rocznika 98.
Szkoda że nie robili z tym silnikiem blaszanek krótkich (lub znikome ilości).
Kupno takiego sprzetu to 14000-18000 zł,ale to i tak bardziej opłacalne.
Model ten jest nieco dłuższy od vitki 1,6 szczególnie z przodu i ma z tyłu szpetnie wystającą ramę. Trochę kłopotu zmotaniem jest ,ale silnik nieźle kręci.

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: wt paź 20, 2009 8:27 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Coraz bardziej podoba mi się ten silnik :twisted: :twisted: :twisted:
A

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: śr paź 21, 2009 11:29 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
Ze co : kiepski czy dobry ?
Ja sobie nie krzywduje.

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl