suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 9:34 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 18, 2010 8:16 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 04, 2010 5:04 pm
Posty: 378
Lokalizacja: KCH
Dziwna sprawa. Kupiłem samochód. Po przyjechaniu do domu był pełny zbiorniczek wyrównawczy. Pojechałem pobawić się w terenie i nazajutrz rano zaglądam a tam pusto. Dolałem więc na full. Przejechałem 300km i znowu pusto. Co zauważyłem: spaliny raczej ok, nigdzie nie puszcza, oleju nie ma w płynie ani płynu w oleju, wycieków nie znalazłem. Co ciekawe po nagrzaniu węże są bardzo twarde, może korek nie puszcza w drugą stronę nadmiaru?

Edyta:
Korek mam 1,1 a w katalogu ma być 0,9. Może tu jest pies pogrzebany?

_________________
1,6 16V Wędkarski Long ;-)


Na górę
Post: śr sie 18, 2010 11:53 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Zacznij od korka, chociaż nie wydaje mi się żeby 0,2 robiło taką różnicę... Jeżeli ginie płyn to coś jest nie halo... Przewody nie powinny być twarde... Bardzo prawdopodobne że uszczelka pod głowicą do wymiany :x

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: czw sie 19, 2010 4:28 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt gru 01, 2009 6:51 pm
Posty: 545
Lokalizacja: KNSiL
Rok prod.: 1991
Sprawdź po przejechaniu :idea: na ciepłym,czy jest płyn w zbiorniczku :?: Jak wystygnie może go zazsać.Po rozgrzaniu może być z powrotem :shock:

_________________
Pierwsza sprzedana

Body Lift 2.36"
Lift +10cm (4") Radzikone
obuwie 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz sie 22, 2010 7:28 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 04, 2010 5:04 pm
Posty: 378
Lokalizacja: KCH
Obawiam się, że to może być uszczelka. Po zdjęciu korka raz za czas wylatują bąbelki powietrza. Zrobie test z prezerwatywą dziś.

_________________
1,6 16V Wędkarski Long ;-)


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 4:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 18, 2010 9:16 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
kolego sprawdz jeszce czy nagrzewnica nie puszcza czesty przypadek ze zaczyna powoli puszczac i płyn ubywa moze czuc jak włączysz nawiew na ciepłe w aucie smierdzi płynem jest to tansze rozwią zanie ale nigdy nie wiadomo u mnie w 16 longu juz zaczyna byc czuc moze przejezdze do lata :D

_________________
1.6 16v LONG
Masz pytania tel.664761111


Na górę
Post: czw lis 18, 2010 7:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 18, 2010 9:16 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
u mnie to samo okazało sie ze korek nowy chłodnicy puszcza płun u góry pod naklejka wiec zakleiłem klejem od góry i jest ok to był tylko korek

_________________
1.6 16v LONG
Masz pytania tel.664761111


Na górę
Post: czw lis 18, 2010 10:15 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
moze byc uszczelka pod glowica, lub pekniety blok wtedy nie bedzie plamy bo wszystko wyparowuje od razu
http://www.wynns.pl/top/view_product.php?product=645 na pekniety blok polecam to :) sprawdzone przez kilku uzytkownikow ktorzy katuja auta w terenie :)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 4:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
Witam, podepnę się do tematu bo chciałem uzyskać informację na temat korka chłodnicy. Szukałem informacji i nie mogłem znaleźć. Czy ktoś mi może powiedzieć jakie ciśnienie powinien mieć korek od chłodnicy do vitary 1.6 8v? rocznik 2000 na monowtrysku.
Na moim jest napisane 1,0 ale coś mi się wydaje, że to chyba za dużo bo jak dolałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego to mi się zaczęła chłodnica pocić i tamtędy uciekał płyn (a z tego co się orientuję to powinien się przelać do zbiorniczka). Albo może mam ten korek niesprawny i nie przepuszcza płynu do zbiorniczka jak należy?
Znalazłem taki z sklepie http://www.suzuki-czesci.pl/pl/p/Korek- ... 07-bar/129 i wymiary pasują, tylko nie ma zdjęcia od spodu i nie wiem czy będzie pasował i czy to ciśnienie nie będzie skolei za małe.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 8:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:40 am
Posty: 140
Kolego ... generalnie zacznij od korka one są od 0,6 do 0,9 zregóły ale to nie ma znaczenia ,,, u mnie było tak samo raczej się pogódź z tym że masz uszczelkę na głowicy do wymiany

Sprawdź czy pod korkiem nie ma jakiegoś osadu jak osad to 100% głowica też walczyłem z tą myślą ... :D

_________________
1,8 16v Long automatic -> Vitara z sercem balerona


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 9:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
dzięki za szybką odpowiedź; osadu nie mam pod korkiem więc może faktycznie spróbuję wymienić najpierw korek a potem zobaczę co się będzie działo..myślę, że ta wartość ciśnienia na korkach ma jednak znaczenie bo jak założę taki o za dużej wartości to mi nie będzie puszczać płynu do zbiorniczka wyrównawczego tylko będzie uciekać, różnymi mniej szczelnymi miejscami (chłodnica też jest obliczona na jakieś tam ciśnienie), a jak założę taki korek o za małej wartości to za szybko będzie mi puszczać płyn do zbiorniczka albo za dużo i w sumie będzie go ubywać za każdym rozgrzaniem silnika..
może jeszcze w sklepie się spytam o te korki

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: ndz lip 03, 2011 10:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:40 am
Posty: 140
generalnie z tego co wiem w vitarach 1 generacji oryginalne korki sa bez zaworkowe... ale takich już nie produkują.

:P ja moją jutro po wymianie uszczeli odbieram...

_________________
1,8 16v Long automatic -> Vitara z sercem balerona


Na górę
Post: pn lip 04, 2011 9:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
kupię korek nowy i zobaczę co się będzie działo; najpierw trzeba zacząć od najmniej kosztownych elementów ;)


już mam nowy korek do chłodnicy - jest nawet na mniejsze ciśnienie bo napisane ma 0,5. w każdym bądź razie jak zalałem płynu do zbiorniczka wyrównawczego to jego stan się nie zmieniał. Później dolałem trochę do chłodnicy jeszcze (chociaż niby wszystko było płynem zakryte to jeszcze trochę weszło), ale potem jednak ta chłodnica zaczęła się pocić jak termostat puścił w duży obieg. jednak ta chłodnica nie jest szczelna więc stwierdziłem, że nie będę do niej dolewał "pod korek" bo mi będzie cały czas wyrzucać powoli po trochu tego płynu. tylko będę pilnował aby było w zbiorniczku wyrównawczym i w chłodnicy zakryte płynem. myślę, że tragedii nie będzie bo temperaturę trzyma max do połowy skali i nic więcej (tak było od początku i w poprzedniej też mi do połowy dochodziło co raczej jest wyjątkiem w vitarach). co o tym myślicie w ogóle?

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: czw lip 28, 2011 10:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn mar 14, 2011 8:40 am
Posty: 140
tak jak postulowałem z własnego doświadczenia uszczelka na głowicy na 90%

_________________
1,8 16v Long automatic -> Vitara z sercem balerona


Na górę
Post: pt lip 29, 2011 5:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
a jakie miałeś objawy tej uszkodzonej uszczelki?

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: pt lip 29, 2011 5:15 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
sin pisze:
co o tym myślicie w ogóle?

skoro masz nieszczelną chłodnicę -> wymień ją.
Jeśli masz za duże ciśnienie w układzie -> wymień uszczelkę pod głowicą, sprawdź głowicę i blok. Ciśnienie z nikąd się nie bierze.

Jeśli nie zadbasz o chłodnicę -> uszkodzisz uszczelkę (przegrzejesz np. głowicę). Potem poleci nagrzewnica, głowica sama w sobie, blok.
Jeśli nie zadbasz o uszczelkę -> padnie Ci chłodnica, nagrzewnica, głowica i blok.

Taniość ("trochę podolewam bo chłodnica słaba i puszcza") może być bardzo droga ....

to właśnie sobie o tym myślę ... :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl