suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:12 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 08, 2013 11:37 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
wyjaśniło się... obróciła się pawenka.... dziwi mnie tylko dlaczego zapalała się kontrolka na rozgrzanym silniku po męczeniu? same panewki wystarczą czy lepiej szukać silnika? co trzeba zmienić aby włożyć silnik ze śwista 1.6 16V? kupił bym całego dawcę z dobrym silnikiem (dobrym jak dobrym ale sprawnym)

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: wt kwie 09, 2013 6:31 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
godles pisze:
wyjaśniło się... obróciła się pawenka.... dziwi mnie tylko dlaczego zapalała się kontrolka na rozgrzanym silniku po męczeniu? same panewki wystarczą czy lepiej szukać silnika? co trzeba zmienić aby włożyć silnik ze śwista 1.6 16V? kupił bym całego dawcę z dobrym silnikiem (dobrym jak dobrym ale sprawnym)

Kontrolka to nie magia - zapala się jak masz poniżej 0,5 bara na czujniku ciśnienia oleju.
Jak zatarł się wał, przez co obróciło panewkę, to raczej oprócz wymiany panewek należy też zrobić porządek z wałem - w zależności od stopnia zużycia należy szlifować wał, lub zupełnie go wymienić.
Poza tym często w efekcie takiego uszkodzenia trzeba też wymienić korbowód.

Silnik kupisz pewnie koło 1000 ale nie znasz stanu do końca i musisz albo sam zrobić swap, albo komuś za to zapłacić. Ja bym wtedy zmieniał już na inny (mocniejszy) silnik, niż 1,6 nawet 16V.
Koło 700-1000 zł wyniesie Cię też wymiana panewek i szlif wału o ile cała reszta jest żywa. Ale jak już masz wszystko na wierzchu, to wypadałoby zrobić remont całości...
Ale też musisz silnik od skrzyni odłączyć, no jest roboty ze wszystkim.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn lip 29, 2013 12:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 17, 2013 9:40 am
Posty: 65
Witajcie. Jaki jest gwint w czujniku ciśnienia oleju i gdzie jeszcze można wkręcić czujnik oprócz oryginalnego miejsca? (Chciałbym podłączyć manometr na stałe)


Na górę
Post: sob lut 08, 2014 9:27 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2012 5:23 am
Posty: 125
Lokalizacja: zamojskie
u mnie kontrolka zaświeciła się na wolnych obrotach(stałem właśnie na ścieżce diagnostycznej bo się przegląd skończył pół roku temu) ale przy 1500 już gasła po 5-7 min gasła dopiero przy 2500 a po nastepnych 10 min już świeciła cały czas ,przejechałem tak ze 25 km do warsztatu
na manometrze ciśnienie 0
Zdjęliśmy miskę -smok czysty nie przypchany,silnik nie podtarty trochę jeszcze bryzgało olejem mimo braku ciśnienia
rozebraliśmy pompę ,lekko podtarta obudowa ,brak większych luzów i uszkodzeń
Wymiana pompy na drugą (używkę-pewne źródło) przy okazji wymiana rozrządu
Ciśnienie blisko 5 na zimnym i śmiga

_________________
Vitara '92 1,6 8v automat ,Hard Top
255/60/15


Na górę
Post: pn lut 10, 2014 8:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
sasiad pisze:
u mnie kontrolka zaświeciła się na wolnych obrotach(stałem właśnie na ścieżce diagnostycznej bo się przegląd skończył pół roku temu) ale przy 1500 już gasła po 5-7 min gasła dopiero przy 2500 a po nastepnych 10 min już świeciła cały czas ,przejechałem tak ze 25 km do warsztatu
na manometrze ciśnienie 0
Zdjęliśmy miskę -smok czysty nie przypchany,silnik nie podtarty trochę jeszcze bryzgało olejem mimo braku ciśnienia
rozebraliśmy pompę ,lekko podtarta obudowa ,brak większych luzów i uszkodzeń
Wymiana pompy na drugą (używkę-pewne źródło) przy okazji wymiana rozrządu
Ciśnienie blisko 5 na zimnym i śmiga


trochę to dziwne biorąc pod uwagę, że pompa oleju to najlepiej smarowany element silnika i bardzo rzadko się słyszy by właśnie ona padła bo w sumie nie ma się tam co zepsuć
( dwa koła zębate i zawór o ile jest)
tak czy siak miałeś/masz szczęście

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pt lut 14, 2014 10:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 26, 2012 5:23 am
Posty: 125
Lokalizacja: zamojskie
szczęście rzeczywiście miałem
kogo nie pytałem to mówił żeby pompę rozkręcić przed montażem i zobaczyć czy nie jest podtarta obudowa w środku i chyba tutaj należy szukać przyczyny braku ciśnienia(moja była podtarta) musi być wszystko idealnie spasowane ,zero luzów
a i wymieniliśmy zębatkę bo też była lekko nie halo

_________________
Vitara '92 1,6 8v automat ,Hard Top
255/60/15


Na górę
Post: pn wrz 05, 2016 10:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz wrz 07, 2014 9:47 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Silnik: 1.6 8V
U mnie wlasnie dzisiaj zaczęła się jazyc kontrolka od oleju na wolnych obrotach . Ciśnienie na manometrze przy dodaniu gazu wzrasta . Stan oleju w normie.Na zimnym prawie zero. Jakieś sugestie ?


Na górę
Post: wt wrz 06, 2016 8:13 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Prawie zero -czyli ile? Wzrasta do ? Jakiej marki i jakiej klasy masz olej ?

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: wt wrz 06, 2016 8:53 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz wrz 07, 2014 9:47 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Silnik: 1.6 8V
Przygazuje to wartość cisnienia wzrasta do fabrycznych norm . Olej swiezy . Valvoline 10 w 40. Obstawiam pompę. Co myślicie ?


Na górę
Post: wt wrz 06, 2016 10:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz wrz 07, 2014 9:47 pm
Posty: 152
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Silnik: 1.6 8V
Pomimo ze nikt nie chcial pomoc napisze . No więc tak . Dolalem trochę oleju ( stan był powyżej minimum) , wymieniłem filtr oleju bo załoźylem na pierwsze oddalenie jakieś koreańskiego mastera i ciśnienie powróciło :D Teraz przy obrotach 1 tyś bije 1 na a przy 4 tyś obrotów bije 4 bary A nawet troszku więcej. Niewiem czy pompa odżyła czy wina byl szajski filtr.


Na górę
Post: wt wrz 06, 2016 11:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 10, 2015 8:04 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań/Złotniki
Silnik: 1.6 8v
Model: MetalTop 3D
Rok prod.: 1991
dobry markowy filtr potrafi czynić cuda ...
w moim przypadku kontrolka po rozgrzaniu zarzyła, a ciśnienie przy 3tys obr ledwo do 2,5 dochodziło
Na filtrze bosha wartosci jak w fabryce spokojnie do 4-4,5 bara przy 3tys obr dobija przy czym widac jak zaworek w pompie oleju odcina górny zakres.


Ostatnio zmieniony wt wrz 06, 2016 11:28 pm przez .:Tomaszek:., łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt wrz 06, 2016 11:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 10, 2015 8:04 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań/Złotniki
Silnik: 1.6 8v
Model: MetalTop 3D
Rok prod.: 1991
godles pisze:
wyjaśniło się... obróciła się pawenka.... dziwi mnie tylko dlaczego zapalała się kontrolka na rozgrzanym silniku po męczeniu? same panewki wystarczą czy lepiej szukać silnika? co trzeba zmienić aby włożyć silnik ze śwista 1.6 16V? kupił bym całego dawcę z dobrym silnikiem (dobrym jak dobrym ale sprawnym)


i nie bylo slychac ze cos klepie ?? :mrgreen:
z tego co ja sie dowiadywalem oryginalnie waly w japońcach są utwardzane powierzchniowo... (ktos to potwierdzi???)
po szlifie bez utwardzania efekt moze byc malo satysfakcjonujacy :roll:


Na górę
Post: czw wrz 08, 2016 10:10 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
.:Tomaszek:. pisze:
godles pisze:
wyjaśniło się... obróciła się pawenka.... dziwi mnie tylko dlaczego zapalała się kontrolka na rozgrzanym silniku po męczeniu? same panewki wystarczą czy lepiej szukać silnika? co trzeba zmienić aby włożyć silnik ze śwista 1.6 16V? kupił bym całego dawcę z dobrym silnikiem (dobrym jak dobrym ale sprawnym)


i nie bylo slychac ze cos klepie ?? :mrgreen:
z tego co ja sie dowiadywalem oryginalnie waly w japońcach są utwardzane powierzchniowo... (ktos to potwierdzi???)
po szlifie bez utwardzania efekt moze byc malo satysfakcjonujacy :roll:



u mnie na początku nie. Mieszał się olej z benzyną rozrzedzało olej. Później.... rozrzedziło panewki na wale ;)

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: śr paź 12, 2016 11:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 12, 2016 12:39 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Trzebinia /k Krakowa
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio LPGX
Rok prod.: 1989
Witam , mam podobny problem . Niedawno zaświeciła się kontrolka ale po jakiś 30 sekundach gasła . Po zwodowaniu vitarki zaczęło coś klepać niemiłosiernie :D oczywiście diagnoza oczywista panewka na korbie , wał lekko rypnięty ale zeszlifowany na igłę papierkiem i montaż . Ale jednak po wymianie to samo , na zimnych cisza ale po 2 min klekot jak w starym dieslu :( na manometrze 0.2-0.5 Bara. Kolejna diagnoza pompa oleju , kolejna wymiana . Po odpaleniu cisza i spokój (2-4bary), ale nie do końca po 10 minutach i temp. silnika 40-60 stopni znowu zaczął się delikatny klekot , przy ok. 1500obr. słychać jakby miałby coś miałoby się urwać . No i teraz zaczyna się przygoda :P Szukać silnika ? czy ktoś już coś ratował i wie co mogło pójść nie tak .
Czekam na sugestie :)
Pozdrawiam

_________________
Suzuki Vitara Pickup 1.6 8v el-pe-gie
Lift 4" , Glob-Gum 31' , DragonWinch 12000lbs (w planach)
Chłodnica tył Focus 1.8TDCi + wentylatory


Na górę
Post: czw paź 13, 2016 2:22 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
ja bym szukał drugiego silnika....

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl