suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:38 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 06, 2010 5:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 30, 2010 9:48 am
Posty: 61
Jeśli ktoś będzie zabierał się za wymianę to przed zakupem warto sobie zobaczyć jak wygląda kompletny rozrząd.
Dzwoniąc do różnych ASO w każdym uzyskiwałem inne informacje na temat tego jak wygląda rozrząd i jaka jest cena za komplet. I tak np. w ASO Toruń (najbliżej mam do nich) dowiedziałem się że jeden łańcuch ma dwa napinacze i komplet to kwota 900zł, komplet drugiego łańcucha to 400zł czyli razem wchodzi ok 1 300zł. W Abimexie pan się bardzo zdziwił kto mi taki koszt podał bo same napinacze kosztują odpowiednio 520zł, 420zł, 280zł, 420zł.
W innych ASO było podobnie - za każdym razem dowiadywałem się że rozrząd wygląda inaczej a ceny były astronomiczne. Oczywiście za każdym razem podawałem nr nadwozia i zaznaczałem że silnik 2.0 16V o oznaczeniu J20A.
Stwierdziłem, że i tak muszę najpierw rozebrać silnik żeby się upewnić w jakim stanie jest rozrząd i czy to napewno on mi tak chrobocze, więc dogadałem się w zaprzyjaźnionym ASO Hondy że mi wymianę zrobią za 700zł i wstawiłem auto.
Po rozebraniu okazało się że rozrząd wygląda jak na zdjęciach. Mechanik stwierdził, żeby jeszcze koła wymienić. W ASO Toruń 4 koła to 900zł. Szkoda że nie skonsulotwałem jeszcze co mieli na myśli mówiąc mi 2 napinacze przy jednym łańcuchu bo może jednak cena w sumie by wyszła inna.
W sklepie motoryzacyjnym dali mi dwa komplety do wyboru:
- OSK za 1 200zł
- OYO za 870zł

Obydwa komplety miały zawierać również koła. Zamówiłem ten droższy, niestety na drugi dzień okazało się, że w zestawie nie ma tego środkowego koła, łączącego dwa łańcuchy (5). Również napinacz od dolnego łańcucha (9) był inny niż w oryginale. Brakowało metalowego prostokąta na trzpieniu wypychającym (był sam trzpień). Ślizgi w tym zestawie są w kolorze czarnym (pewnie inny rodzaj tworzywa?). W związku z tym zostałem skazany na tańszy zestaw.
Dziś przyszedł i po wstępnych oględzinach (jeszcze nie kupiłem tylko na szybko obejrzałem) wygląda że jest ok. Pomijając jakość której nie jestem w stanie ocenić (trochę się boję co to będzie za taką kwotę) są wszystkie elementy. W tym zestawie również jest inny napinacz dolnego łańcucha ale w przeciwieństwie do poprzedniego zestawu nie jest sam trzpień tylko ma końcówkę - choć nie prostokątną. Na ostatnim zdjęciu narysowałem jak wygląda ta końcówka w nowym zestawie.

Legenda do pierwszego zdjęcia:
1 - Łańcuch górny
2 - Łańcuch dolny
3 - Koło zębate górnego łańcucha
4 - Koło zębate górnego łańcucha
5 - Koło zębate łączące dwa łańcuchy
6 - Koło zębate dolnego łańcucha (na tym zdjęciu niewidoczne)
7 - Napinacz górnego łańcucha ze ślizgiem (jeszcze nie zdjęty, w zamówionym komplecie jest jako całość)
8 - Ślizg dolnego łańcucha
9 - Napinacz dolnego łańcucha
10 - Osłona? Daszek? Niewielki element metalowy z tworzywem od spodu (od strony łańcucha) przykręcany do głowicy - w czasie robienia zdjęcia odkręcony
11 - Prowadnica? łańcucha dolnego z tworzywa sztucznego

Wszystkie te elementy są w zestawie OYO.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
2.0 16V


Na górę
Post: pt sty 14, 2011 8:43 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw sty 13, 2011 9:19 pm
Posty: 8
który To rocznik silnika ? U mnie wygląda to podobne chyba, rysunek po numerze vin (2007)
Cały komplet za 800 zl to niedrogo bo w serwisie sam dolny napinacz kosztuje ok 300 zl (nr 17)


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: sob sty 15, 2011 11:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr cze 30, 2010 9:48 am
Posty: 61
rocznik 1998.

Jeżeli chodzi o ASO to należy podzwonić po różnych miastach - są spore różnice w cenach. Najtaniej chyba mieli w Toruniu z tych co dzwoniłem. Jeśli byś chciał kupić dwa napinacze ze ślizgami, dwa łańcuchy i 4 koła to koszt by był z tego co pamiętam ok 2200zł.

Ja mam mieszane uczucia co do tego zestawu który kupiłem. Jeśli bym był pewny że mam silnik w bardzo dobrym stanie to mocno bym się zastanawiał nad zestawem z ASO.

_________________
2.0 16V


Na górę
Post: czw paź 16, 2014 6:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 17, 2013 11:19 am
Posty: 37
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Witam wszystkich:) Podepnę się pod temat co by nowego wątku nie zakładać.

A mianowicie:
Mam Vitare 2.0 16v j20a i chyba czeka mnie wymiana rozrządu??
auto do jakiegoś czasu ogólnie zrobiło sie bardzo słabe i silnik nie równo chodzi jakby się dławił czasem, słychać jakieś stuki spod pokrywy a przy przyśpieszaniu i na luzie jak puszczam gaz słychać chyba tyrkotający łańcuszek (chyba to łańcuszek?). Auto ma przejechane 180tyś a mam je od160tyś wiec wcześniej raczej nie był wymieniany rozrząd.

Osłabienie może być spowodowane zużytym rozrządem? Nie dawno wymieniłem sondę (błąd 13) ale dalej to samo.
Każdy mechanik mi mówi że rozrząd na łańcuszku i to nie możliwe bo jest wieczny ale nie chciało mi się nawet spierać bo po co:)Nie chce się pakować w niepotrzebne koszty ale chyba to nieuniknione...

pozdrawiam
Kamil

_________________
lift 4" by Radzikone
polibusze
Yokohama Geolandar 235/70/16


Na górę
Post: pt paź 17, 2014 4:00 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Rozrząd suzuki 2.0 16v wytrzymuje 170000km czasami troszkę więcej. Wieczne to były rozrządy w silnikach sprzed 30 lat.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt paź 17, 2014 5:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
W moim GVoździu J20A poprzedni właściciel wymieniał rozrząd w serwisie suzuki w Reykjaviku przy 130tys. Dowiedziałem się tego gdy pojechałem wymieniać przy 180tys. (miła niespodzianka to to była dla mnie :mrgreen: ).

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: pt paź 17, 2014 8:52 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
W poprzedniej vitarce wymieniłem przy 180 tys,teraz w gv wymieniłem przy 139 tys,oba były orginały, pewnie teraz może jeszcze bym polatał ale szkoda silnika a auto odżywa


Na górę
Post: sob paź 18, 2014 8:10 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 17, 2013 11:19 am
Posty: 37
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
To zostało mi chyba tylko zamówić wszystkie graty i do boju:) nigdy tego nie robiłem ale mam nadzieje, że ogarnę...

może macie jakieś przydatne wskazówki?:) trochę czytałem na forum ale fachowej wiedzy nigdy za wiele.

_________________
lift 4" by Radzikone
polibusze
Yokohama Geolandar 235/70/16


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 73 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl