suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:37 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10
Autor Wiadomość
Post: śr maja 28, 2014 11:26 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
jak na razie z tego co wiem vitara stoi i regeneruje hamulce :D
a jak by co to i ja mam pompę a nawet 2 z czego jedna prawie nowa 8) :mrgreen:

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: czw maja 29, 2014 10:40 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Czekam na week, będzie czas aby dokończyć hamulce i pojeździć, tym samym poobserwować temp. No ale nie zapeszając, rokowania są dobre :)

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: pt sie 21, 2015 8:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw cze 18, 2015 6:18 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Tuchola
Odgrzeję ( :D ) temat temperatury silnika. Otóż również mnie denerwował mnie wskaźnik temperatury pokazujący po rozgrzaniu
najwyżej 1/4 skali . Bez względu na upał, obciążenie, powolną jazdę w terenie .Zatem stwierdziłem po przeczytaniu wielu postów , że warto zaeksperymentować, uznałem więc że zajrzę do / wymienię termostat na otwierający przy 88 C . Odkręciłem dekielek termostatu i z pewnym trudem wydłubałem wspomniany element. Wydłubałem, ponieważ najwyraźniej siedział tam spokojnie długie lata i uszczelka ,choć spełniała swoją rolę sparciała tak że rozpadła się przy demontażu. Okazało się że mój termostat ma temperaturę otwarcia 82 C , co utwierdziło mnie w przekonaniu o słuszności wymiany. Zamówiłem na Allegro odpowiedni element i ...odtąd zaczęły się schody!
Bardzo sprawnie na trzeci dzień otrzymałem przesyłkę, popędziłem więc do autka i ...zonk! Nie pasuje :evil:
Sprawdziłem czy może źle zamówiłem, ale nie, wszystko gra zatem ruszyła procedura reklamacji a tymczasem poszukałem innego dostawcy bliżej. Hmm...był w mojej miejscowości, czemu wcześniej na to nie wpadłem :oops: Niestety nie mieli od ręki ale wystarczyło poczekać zaledwie kilka godzin na dostawę , no to czekam...
Przyjeżdżam po odbiór i...znowu zonk! taki sam termostat jak z Allegro czyli nie pasuje, za mały :evil:
Konsternacja, wszystko według katalogów a nie ten. No to szukamy dalej. Pan ze sklepu powertował katalogi , obejrzał oryginał i zamówił ponownie. Następnego dnia lecę po odbiór. Jest? Jest ,rozmiar prawidłowy ale....bez uszczelki :shock: , nie było w komplecie!
Trzeci dzień bez wyjazdu na rybki, w trakcie urlopu to mało ekscytująca perspektywa. Walczę dalej- mówię panu w sklepie-niech pan mi znajdzie jakikolwiek termostat z tych które są w sklepie , byleby uszczelka się nadała. Trudno, kupię dwa, drugi tylko dla uszczelki.
Po nawet niezbyt długich poszukiwaniach trzymałem w ręku termostat z uszczelką w komplecie , najwyraźniej pasującą do mojej Vitarki.
Ale tak patrzę i okazuje się że ten termostat ma taką samą średnicę, temperaturę otwarcia 88 C i jedyne co nie pasowało to dodatkowy
zaworek na sprężynie w dolnej części. Stwierdziłem że zdemontuję ten dodatkowy dynks i założę "obcy element". Tymczasem okazało się że gniazdo termostatu to wielka jama w której zmieściło się wszystko bez jakichkolwiek przeróbek!
Zatem ostatecznie w Vitarce znalazł się termostat od Range Rovera!!! I wiecie co? Najciekawsze że pasuje, uszczelka idealna no i działa!
Wskaźnik temperatury pokazuje teraz prawie połowę skali i to jest to co chciałem osiągnąć. Jakby co , to szukajcie rozwiązań poza schematem i dzielcie się doświadczeniami. Pozdrawiam :)

_________________
Karabin, gitara i Vitara :D


Na górę
Post: ndz sie 23, 2015 10:53 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
z tego co pamiętam w każdym 1.6 jakie znam temp na wskaźniku przy nagrzanym silniku była na 1/3 1/4 skali

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz sie 23, 2015 12:21 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
himself pisze:
z tego co pamiętam w każdym 1.6 jakie znam temp na wskaźniku przy nagrzanym silniku była na 1/3 1/4 skali

Ten typ tak ma. W samuraiu zresztą identycznie.
Nie ma co szukać na siłę problemu - ja po prostu podgiąłem delikatnie wskazówkę zegara :mrgreen:


Na górę
Post: ndz sie 23, 2015 12:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
w nowszych deskach rozdzielczych jest już tak wyskalowane, że pokazuje równo połowę temperatury po rozgrzaniu ;)

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: pn maja 02, 2016 8:55 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 24, 2016 4:08 pm
Posty: 9
Silnik: 2.0 HDI
Model: GV
Rok prod.: 2002
W GV HDI wskazówka temperatury płynu chłodzącego w trasie dochodzi zawsze do 1/3 i tam zostaje, w terenie przy ostrzejszym traktowaniu dojdzie do połowy, po wyjechaniu na czarne przy większej prędkości i po włączeniu wentylatorów wraca na 1/3. Tak było przed wymianą uszczelki pod głowicą, po wymianie to samo.
Jestem przyzwyczajony z poprzedniego auta, że optymalna temperatura to połowa skali. W GV jest inaczej (że w V jest inaczej to wyczytałem na poprzednich 10 stronach wątku :wink: )? Przejmować się czy potraktować jako normę i przyzwyczaić / polubić? 8)
Zastanawiam się czy wymienić termostat :?:


Na górę
Post: pn maja 02, 2016 9:02 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Tymek pisze:
W GV HDI wskazówka temperatury płynu chłodzącego w trasie dochodzi zawsze do 1/3 i tam zostaje, w terenie przy ostrzejszym traktowaniu dojdzie do połowy, po wyjechaniu na czarne przy większej prędkości i po włączeniu wentylatorów wraca na 1/3. Tak było przed wymianą uszczelki pod głowicą, po wymianie to samo.
Jestem przyzwyczajony z poprzedniego auta, że optymalna temperatura to połowa skali. W GV jest inaczej (że w V jest inaczej to wyczytałem na poprzednich 10 stronach wątku :wink: )?


Tymek pisze:
(...) potraktować jako normę i przyzwyczaić / polubić? 8)


Tak.

Tymek pisze:
Zastanawiam się czy wymienić termostat :?:


Nie.

:)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pn maja 02, 2016 9:04 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Wymiana termostatu za wiele nie pomoże. Zostaje się przyzwyczaić i cieszyć tym że skazówka wyżej się nie podnośi :wink:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pn maja 02, 2016 9:43 am 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 24, 2016 4:08 pm
Posty: 9
Silnik: 2.0 HDI
Model: GV
Rok prod.: 2002
A czy z tego niedogrzania nie ma większego spalania? (wyliczyłem 8.8 l, cały czas autostradą 120 km/h z klimą)


Na górę
Post: pn maja 02, 2016 10:11 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
A czemu zakładasz że jest niedogrzany? :)

Vitki mają wydajny układ i te wskaźniki tak po prostu wskazują. Podłącz sobie jakiegoś dongla na OBD i powinien Ci wskazać temp silnika. Jest ok ;).

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pn maja 02, 2016 10:56 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Dokładnie. To jest optymalna temperatura pracy dla tego piecyka.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt maja 03, 2016 4:19 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 24, 2016 4:08 pm
Posty: 9
Silnik: 2.0 HDI
Model: GV
Rok prod.: 2002
Podłączyłem OBD z Torque na Androida:

79-82*C przy szosowej jeździe
do 96*C w lekkim terenie


Na górę
Post: ndz mar 19, 2017 6:50 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw mar 16, 2017 11:03 am
Posty: 1
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1990
Witam
Mam pytanie bo trochę utknołem na tym. Samochód nie dogrzewa się wskazówka ledwo co idzie do góry przez to obroty na luzie między 1200 a 1500 wiadomo że więcej pali na baku przejeżdżam trochę ponad 200 km. Ostatnio przysłoniłem chłodnice temperatura doszła do połowy a odroty nie spadły, więc teraz to już wogule niewiem o co chodzi. Wymieniłem termostat czujnik temperatury silnika,wody,powietrza termostat. Samochód to vitara 1.6 8v 90r. Z góry dziękuje za odpowiedź.
Mam jeszcze pytanie może ktoś polecić dobrego mechanika w okolicach Marek pod Warszawą


Na górę
Post: czw mar 08, 2018 12:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sty 08, 2017 1:22 pm
Posty: 26
Lokalizacja: Przemyśl
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Panowie w który przewód najlepiej wpiąć złączkę z dodatkowym czujnikiem temperatury płynu?cos takiego http://allegro.pl/adapter-czujnika-temp ... ule_id=201
bo za uja nie wierzę we wskazania na desce i na jaką średnice przewodu bo niestety w tej chwili nie mam dostępu da auta i nie mam jak zmierzyć.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl