suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 2:58 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 610 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 14, 2013 12:16 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
macias320 pisze:
Właśnie nie mam zapchane nagrzewnicy :twisted: jest jak nowa zaglądałem tam

Do środka wężownicy zaglądałeś? :shock:
Jesteś ginekologiem? :wink:


Na górę
Post: śr sie 14, 2013 12:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
A da to się jakimiś hemikaliami wyczyścić bez wyciągannia ? na tym http://allegro.pl/wynn-s-zabezpiecza-i- ... 12915.html czy jest to ściema i nie ma co kasy marnować?


A jak bym chcial kupić Używkę to jak sprawdzić czy jest czysta?

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: śr sie 14, 2013 2:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Odepnij węże od nagrzewnicy, podłącz się z jakimś szlauchem i puszczaj wodę raz w jedną, raz w drugą stronę, jak kaloryfer nie jest zakamieniony na amen, to taka zabawa pomaga, zawsze jakiś szlam się wypłucze i nie trzeba targać nagrzewnicy z fury.

_________________
SJ416


Na górę
Post: śr sie 14, 2013 2:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
OOOoooo napewno sprubuje ......

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: pn sie 19, 2013 8:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Zanabyłem i wsadziłem nowe visko. Przy jeździe po polach, podjazdach itp. przy temp. otoczenia około 30*C (w słońcu pewnie i więcej) wskaźnik temp. nie wychylał się dalej niż do pionu. Wygląda na to że to pomogło i chłodnica jeszcze trochę pojeździ.

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: pt sie 23, 2013 6:13 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
No właśnie apropo Visko jak go sprawdzić czy jest dobre? u mnie na zimnym to chodzi z oporem a po rozgrzaniu do 90st. to da się nim zakręcić popychając ręką że zrobi samo tak około pełny obrót...... czy to jest ok?



P.S. Termometr elektroniczny zamontowany i wkońcu mam kontrolę nad temperaturą płynu....

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: czw sie 29, 2013 5:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Nowe visko, w moim przypadku, zarówno przy zimnej jak i ciepłej chłodnicy obraca się z lekkim oporem. Nie spina się, a stałe. być może to wina chłodnicy ale puki co wskaźnik temp. pokazuje ze jest ok. bede sie martwił w lecie w przyszłym roku. Wiatrak nie powinien krecić się bezwładnie bo wtedy nie chłodzi jak należy.

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: czw paź 31, 2013 8:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 10, 2012 12:10 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Białystok
Dopiszę się do tematu żeby nie zakładać kolejnego.

Posiadam vitarę 1,6 8V gaźnik

Tak wygląda u mnie temperatura wody przy rozgrzanym silniku:

Obrazek


Czy ta wskazówka nie jest za nisko? Czasami nie dochodzi nawet do 1 kreski za literką C. Ile bym go nie pałował to i tak nie idzie dalej.

Jak kupiłem vitarkę to wskaźnik zachodził trochę dalej, wymieniłem więc termostat, a gdy to nie pomogło wskaźnikowi dodatkowo czujnik temperatury który znajduje się zaraz pod termostatem. Na nowym czujniku jest jeszcze gorzej.

Do tego zauważyłem, że auto dość długo się nagrzewa

Porównując do mojej toyoty to na tym samym odcinku toyota jest już rozgrzana normalnie a w vitarze dopiero wskazówka potrafi drgnąć.

W związku z tą temperaturą vitara długo pracuje na ssaniu, i zauważyłem jeszcze, że jak wyjde z samochodu na przykładowo 10 minut to wskazówka od temperatury już leży i znowu na jakiś czas włącza się ssanie, pomimo że pod maską jest wyczuwalnie gorąco.

Da się temu jakoś zaradzić, są jeszcze jakieś czujniki temperatury które mają wpływ na ssanie i obroty?


Na górę
Post: czw paź 31, 2013 9:58 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Jest osobny czujnik do zegarów i osobny do komputera.
Żeby wiedzieć jaką temperaturę "widzi" komputer, musiałbyś się do niego podłączyć i zapytać.
Może po prostu termostat masz uszkodzony i się nie dogrzewa :roll:

Aaaa...
To gaźnik. To odwołuję dwa pierwsze zdania :mrgreen:


Ostatnio zmieniony czw paź 31, 2013 9:59 pm przez kostuch, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw paź 31, 2013 9:58 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Za nisko jest.
Ile stopni masz na termostacie?

U mnie jak była zapchana chłodnica, to kreska dochodziła do połowy, a przy pałowaniu przekraczała pół.

Z dobrą chłodnicą jest około 1/3 skali i tak jest w prawie każdej Vitce.

Masz dwie opcje:
- tniesz jakiś przewód chłodzący i wkładasz przejściówkę z czujnikiem - do tego zegarek (np autogauge), żeby było w miarę tanio i żeby działało...

- podmienić termostat na inny, sprawdzić czujnik i przewody idące do zegarów, bo to wszystko zależy od rezystancji

Masz LPG? Gazownicy mają często różne fantazje i jak podłączają węże do parownika, to potem są przeróżne jaja z chłodzeniem...

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw paź 31, 2013 10:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 10, 2012 12:10 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Białystok
Może zacznę od początku.

Kupiłem auto latem. Temperatura była tak że mija kreskę za literką C o 2-3mm i się zatrzymuje.

Przy wymianie rozrządu wymieniony termostat na 82 stopnie - temperatura bez zmian. -poprzedni też był pewnie 82.

Więc szukając dalej wymieniłem czujnik temperatury ten pod termostatem - po wymianie temperatura nie dochodzi nawet do 1 kreski.

Chłodnica wygląda na w miare nową tzn na pewno poprzedni właściciel ją wymieniał w niedawno.


Logicznie rzecz biorąc jeżeli termostat ma 82 stopnie a samochód sobie popracuje i węże do chłodnicy są ciepłe to znaczy że osiągnął te 82 stopnie i termostat się otworzył na duży obieg więc czy to może być jakiś problem typu zepsuty wskaźnik? Dobrze myślę?

W EPC przejrzałem schematy i tam gdzie mogłyby siedzieć jakieś czujniki temp u mnie ze względu na gaźnik widzę tylko jakieś podciśnienia.

Co jeszcze może mieć wpływ na wskazanie temperatury w aucie?


LPG mam ale zupełnie nie zmienia to niczego bo przed założeniem instalacji było z temperaturą to samo.


Na górę
Post: czw paź 31, 2013 11:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Zatem zacząć od podmiany czujnika temperatury w głowicy - jeśli nowy nic nie zmienia, to sprawdzić obwód, lub podłączyć odpowiednio skalibrowany z czujnikiem zegar.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt lis 01, 2013 7:02 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
U mnie z temperaturą (wskaźnikiem) na desce zawsze były jaja, czego ja nie robiłem i nowa chłodnica, termostat, czujniki, nic- temp była napewno ok, a pokazywało a to na czerwonym i raptownie spadało nisko, a to w połowie skali, a to na 1/3 (tak ma być).
Teraz po ostatniej zmianie czujnika (tego przy termostacie-jego wskazania widzisz na desce) na rozgrzanym silniku jest max trochę wyżej jak u Ciebie.
Auto nagrzewa się prawidłowo- daje ciepełko jak zawsze dobrze.
U ciebie lepiej to sprawdzić i mieć pewność

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pt lis 01, 2013 8:20 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 10, 2012 12:10 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Białystok
U mnie też wieje ciepełkiem i termostat jest nowy sprawny i otwiera obieg więc uważam że to coś na drodze czujnik-wskaźnik jest popierniczone.


Na górę
Post: wt lis 19, 2013 9:56 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Odgrzewam trochę temat z racji słabego ogrzewania, tzn grzeje ale mogło by lepiej, mam gaz, i planuję w weekend przerobić dopływ płynu na parownik szeregowo za nagrzewnicą, wyczytałem że będzie działać a z tego co patrzyłem, zaworu odcinającego dopływ płynu na nagrzewnicę nie ma, jest tylko klapka która miesza powietrze więc płyn krąży non stop, jak tak nie jest poprawcie mnie proszę :wink:

I pytanie, który przewód na schemacie to wejście na nagrzewnicę, 16 czy 17? Z góry dzięki,

Obrazek

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 610 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl