suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 5:48 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt maja 09, 2014 10:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Rodzaj plynu nie ma znaczenia. Wiatrak sie kreci zawsze silą "odsrodkową" od pompy. Aby viskoze sprawdzic zatrzymaj na pracujacym silniku wiatrak. Jak jest ok to po podniesieniu temperatury po prostu wyrwie ci go z reki. Plynu ok 5 litrow. W chlodnice do pelna w zbiornik wyrownawczy do max potem przejazdzka i ewentualna dolewka. Byle nie do ust
:)

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: ndz maja 11, 2014 4:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Dołączę się do tematu.
Od pewnego czasu mam problem z nadmierną temp. silnika. Przy jeździe po asfalcie bez problemu dochodzi za połowę wskaźnika (chłodne dni), w terenie potrafi dojść do czerwonego, pomaga ustawienie nawiewu na ciepły + max wiatrak.

Zastanawiam się jak to ma być z ta wiskozą, moja niby padła, na gorącym silniku bez problemu zatrzymam ją ręką, wstawiłem nową wiskozę, efekt ten sam - silnik się grzeje, chłodnica gorąca, wisko niby nowe a ręką bez problemu zatrzymam, nic nie wyrywa, leciutko ciągnie.

Przez moment miałem zblokowaną starą wiskozę i temp wróciły do normy (1/3 wskaźnika). Teraz nie do końca wiem na co wydać kasę, wisko, jakiś czujnik, termostat ?

Czy można zrobić jakiś inny test wiskozy ? Nagrzać ją czymś ? Zagotować ? Powinna chodzić ciężej ?

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: ndz maja 11, 2014 6:32 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Sprawdź czy chłodnica sie równomiernie nagrzewa (ostrożnie ręką przy nagrzanym silniku). Może mieć zapchane niektóre sekcje i wtedy wiskoza nie bedzie sie nagrzewała odpowiednio do temperatury płynu.
Wymiana termostatu jest niedroga - można w ramach testu to zrobić.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz maja 11, 2014 8:10 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
alientm pisze:
Czy można zrobić jakiś inny test wiskozy ? Nagrzać ją czymś ? Zagotować ? Powinna chodzić ciężej ?


Pośrodku masz taką spiralkę bimetaliczną.
Jej nagrzewanie (od chłodnicy) powoduje otwarcie w środku zaworka i całą resztę magii.
Możesz ją ogrzać np suszarką/opalarką i zobaczyć czy się nie zacina.
Do pełnego testu potrzebna jest jeszcze siła odśrodkowa, więc musiałbyś ją grzać umocowaną np w wiertarce


Na górę
Post: ndz maja 11, 2014 8:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Przekręć sprawną wraz z wiatrakiem od kogoś. Trzy śrubki M6. Z tych testów może ci łapy połamać

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn maja 12, 2014 6:09 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
kolega alientm wziął ode mnie roczną wiscoze raczej sprawna i mnie po zmianie na inną jest to samo czyli wskazówka idzie do połowy aż otworzy się termostat potem spada i jest max 0.5cm od pierwszego kwadracika

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: wt maja 13, 2014 3:34 pm 
Offline
0" - piaskownica
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 26, 2013 3:43 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Łęczyca
Witam. Wymieniłem termostat na 82 st., był wcześniej 88 st. Teraz temperatura silnika wygląda jak na zdjęciu poniżej a w trasie jeszcze trochę mniejsza. Czyli pomogło :) No chyba że jest za niska? ;)
Pozdrawiam!


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara Long 1.6 16V 1991 r.


Na górę
Post: sob maja 17, 2014 11:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Tak ma być

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: ndz maja 18, 2014 11:02 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
u mnie niżej jest :(

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz maja 18, 2014 12:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Nie szukajcie kwadratowych jaj

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn maja 26, 2014 7:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Proszę odważnych o sprawdzenie jak zachowuje się u Was wiskoza na ciepłym silniku.
Testowałem wiskozę pożyczona od zbys19, tzn z jego auta wykręciliśmy wraz z wiatrakiem, po założeniu do mnie (silnik jeszcze gorący) prawie od razu było słuchać działanie wiskozy, już od 2500 obrotów było ja wyraźnie słychać. Po chwili jazdy i zatrzymaniu bo temp dalej rosła zrobiłem test - przytrzymanie wiatraka ręką, można trzymać było palcami, bardzo lekki opór, nawet przy zwiększaniu obrotów silnika.

U zbys19 nie ma totalnie żadnych problemów z temp, jest niska nawet przy upalaniu w gorące dni, wiec wisko sprawne w 100%, a ludzie piszą że jak można zatrzymać reką to nie działa poprawnie.

Jak to w końcu jest ?

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: pn maja 26, 2014 9:17 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Masz peknieta glowice lub blok silnika. Dla kontroli wyjmij termostat i pojezdzij bez niego. Zobaczysz co i jak

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn maja 26, 2014 10:04 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Termostat wyjęty, temp rośnie, wisko nie słychać. Temp przy normalnej jeździe asfaltem potrafi dojść do czerwonego pola, włączenie ogrzewania na max i nawiewów - temp spada do 2/3 i można tak jechać, nie rośnie więcej.

Ubytków jak i nadmiaru oleju, ani płynu chłodniczego nie zaobserwowałem. Olej jak i płyn nie zmienił konsystencji.

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: pn maja 26, 2014 10:38 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A chłodnice sprawdziłeś czy drożna?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn maja 26, 2014 10:49 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Chłodnia cała nagrzewa się równomiernie, nie ma miejsc bardziej czy mniej gorących - a cała jest gorącą i to bardzo.
Wczoraj całą wymyłem z zewnątrz, bardzo dokładnie, sporo piachu jeszcze wyszło, po wstępnych testach temp utrzymywała się na 1/2 wskaźnika na asfalcie, w terenie wzrosła do 2/3, potem po jeździe po asfalcie wróciła do 1/2 (lecz dość wolno). Czyli niby lepiej ale to jeszcze muszę potwierdzić dłuższymi testami.

Dalej mam dylemat z tą wiskozą, bo nie daje oporu, tzn jakiś tam jest ale na ciepłym silniku zatrzymam ją palcami, a to samo było z wiskozą z auta w którym nie ma żadnych problemów z grzaniem (temp non stop na 1/3)

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 10 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl