suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 12:58 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 710 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 26, 2013 10:00 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
przewód 17 to zasilanie nagrzewnicy. zamiast wpinać parownik szeregowo to łatwiej jest przytłumić przepływ na nagrzewnicy, ja tak zrobiłem prze okazji montażu webasta, zastosowałem prosty ścisk z płaskowników skręcanych śróbkami, wielkość dławienia dobierzesz doświadczalnie. szkoda tyle ciepła marnować na parownik skoro można ogrzć kabinę

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt lis 26, 2013 10:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Dzięki za odpowiedź, już do tego doszedłem. Zmodyfikowałem trochę podłączenie parownika, podłączyłem go szeregowo pod powrót z nagrzewnicy a zasilenie idzie bezpośrednio z bloku, ogrzewanie się trochę poprawiło ale bez szału. Zmienię jeszcze w weekend termostat na 82st i zrobię płukanie układu i wtedy zobaczymy czy pomogło. Dodam, że na nowym termostacie ale na 88st mam duże skoki temperatury, tzn zagrzewa się na jakąś 1/3 skali i opada i tak non stop, i nie jest to raczej wina czujnika bo razem z wskazówką spada temperatura powietrza lecącego z nagrzewnicy, na starym, 82st tego nie było więc zainwestuje w nowy i zobaczymy.

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: pn sty 13, 2014 2:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 21, 2012 7:17 am
Posty: 96
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1,6 JXL
Rok prod.: 1990
Dołączę się do tego tematu gdyż w moim przypadku sytuacja wygląda tak że jak że jak zasłonie chłodnice to temperatura wzrasta do połowy, a jak odkryta to tylko do pierwszej kreski. Termostat już wymieniałem i nie ma zmiany. A ogrzewanie to ledwo co grzeje można powiedzieć że tylko letnie powietrze. Mam 1.6 8v na wtrysku. Gdzie szukać przyczyny tej awarii bo sam już nie wiem.

_________________
Vitara 94r., Vitara 90r., Vitara 91r.


Na górę
Post: pn sty 13, 2014 2:27 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
a sprawdzałeś czy termostat dobrze działa? uszczelkę dobrze założyłeś? bo u mnie dopiero trzeci termostat zlikwidował problem z ogrzewaniem

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: pn sty 13, 2014 2:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 21, 2012 7:17 am
Posty: 96
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1,6 JXL
Rok prod.: 1990
Termostat wyjąłem z innej suzy gdzie z temperaturą było OK. Może z tamtej przełożę nagrzewnice i chłodnice.

_________________
Vitara 94r., Vitara 90r., Vitara 91r.


Na górę
Post: pt sty 17, 2014 7:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Kolego Darek napiszę Ci jak poprawiłem ogrzewanie, bo tez miałem dosyć słabe po zakupie, i de facto nie było to winą termostatu, dodam, że po drodze wymieniłem 2 szt, jeden kupiłem na 88st i drugi nowy na 82, w każdym z przypadków miałem objaw skakania temperatury co mnie bardzo dziwiło, na starym temperatura była stabilna więc końcem końców stary wylądował na swoim miejscu i jest ok.

Co do ogrzewania, objaw, bardzo słabe ogrzewanie, co zrobiłem, a wiec, w pierwszej kolejności rozebrałem i przeczyściłem wentylator, pracował nierównomiernie i coś tam szurało, okazało się że w środku było dużo liści i syfu. Zabieg bardzo prosty, dostajesz się tam demontując schowek, odkręcasz kilką wkrętów i wszystko masz na wierzchu.

Kolejna sprawa, nagrzewnica, jak zdemontujesz cały mechanizm wentylatora zdejmujesz tunel który prowadzi do nagrzewnicy, bierzesz odkurzacz i wyciągasz cały syf który tam jest, czyli liście szyszki i itp. Następnie bierzesz sprężarkę, ja akurat miałem urządzenie, nazywa się to bodajże końcówka do ropowania( ma długą lancę która starcza do samej nagrzewnicy) i przedmuchujesz od strony kabiny nagrzewnicę żeby poprawić drożność i zdolność do oddawania ciepła, powinno kratkami wywalić Ci cały kurz. Na koniec składasz wszystko, włączasz nawiew i powinno wiać że hej.

Nagrzewnica od środka, u mnie była zamulona i zakamieniona, poradziłem sobie z tym środkiem do odkamieniania czajników i metrowym przewodem gumowym o średnicy pasującej na wlot nagrzewnicy. A zrobiłem to tak, spuściłem płyn chłodniczy a następnie odkręciłem przewody wchodzące do nagrzewnicy (masz je pod maską w ścianie grodziowej), na dolny nałożyłem przewód gumowy, możesz dmuchnąć i zobaczyć czy lekko idzie, u mnie było dosyć topornie, dmuchasz aż wydmuchasz z niej cały płyn, możesz pomóc sobie sprężarką będzie szybciej. Rozrabiasz w gorącej wodzie środek na kamień, przewód w górę, lejek i wlewasz przez niego płyn aż zacznie wypływać górnym przewodem od nagrzewnicy, czekasz z pół godziny i pozbywasz się roztworu delikatnie dmuchając w przewód aż wszystko wypłynie, sprawdzasz czy jest już lepiej, jak nie, to powtarzasz zabieg. U mnie pomogło za pierwszym razem. Na koniec przepłucz nagrzewnicę czystą wodą żeby nie było środka w obiegu skręć wszystko i ciesz się ciepełkiem :) a, nie zapomnij nalać płynu do obwodu;)

Jak masz gaz to zobacz jakie masz połączenie, szeregowe czy równoległe, ja miałem szeregowe ale parownik był przed nagrzewnica więc zmieniłem tak żeby był za, na razie jest ok i nie zamarza.

Uwaga do wskaźnika od temperatury, Vitara dochodzi tylko do 1/3 skali, połowa to za dużo.

Jak byś miał jakieś pytania pisz.

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: pt sty 17, 2014 9:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
Uwaga do wskaźnika od temperatury, Vitara dochodzi tylko do 1/3 skali, połowa to za dużo.

co do tego wskaźnika temperatury to moim zdaniem, jeśli dochodzi do połowy skali i trzyma tą temperaturę to nie jest wcale za dużo. wiem, że w większości vitek jest tak, że osiaga 1/3 skali i przy tym silnik jest dobrze nagrzany a ogrzewanie bdb. jednak mam drugą vitarę w której temp.dochodzi do połowy i nie było nigdy więcej ani żadnych problemów z tym. może to jest jakiś problem z wyskalowaniem albo samymi czujnikami? albo po prostu póki wszystko inne gra to trzeba przyjąć, że te typy tak mają (i to nie wszystkie jeszcze, żeby było ciekawiej :)

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: sob sty 18, 2014 1:19 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Wskazania czujnika zależą w dużym stopniu od jakości podłączenia masy...


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 12:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
sin pisze:
Uwaga do wskaźnika od temperatury, Vitara dochodzi tylko do 1/3 skali, połowa to za dużo.

co do tego wskaźnika temperatury to moim zdaniem, jeśli dochodzi do połowy skali i trzyma tą temperaturę to nie jest wcale za dużo. wiem, że w większości vitek jest tak, że osiaga 1/3 skali i przy tym silnik jest dobrze nagrzany a ogrzewanie bdb. jednak mam drugą vitarę w której temp.dochodzi do połowy i nie było nigdy więcej ani żadnych problemów z tym. może to jest jakiś problem z wyskalowaniem albo samymi czujnikami? albo po prostu póki wszystko inne gra to trzeba przyjąć, że te typy tak mają (i to nie wszystkie jeszcze, żeby było ciekawiej :)

Ale to dotyczy STARYCH zegarów.
A Ty masz NOWE zegary i tam wskazówka stoi w połowie równiutko.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 12:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 16, 2013 8:49 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa-Siedlce
Dokładnie tak jak przedmówca prawi :wink:

Apropos, udało się poprawić ogrzewanie kolego Darek?

_________________
Vitara 91r 1,6 8V lift 2'' Wnangler Duratrac 235/75r15


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 12:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
jedna była jeszcze ze starym licznikiem silnik 1,6 16v i też połowę pokazywało, a teraz mam faktycznie już nowy licznik. myślę, że po prostu mi się tak trafiło :) ale jak silnik się normalnie nagrzewa i nic mu nie dolega to nie ma co się przejmować tymi wskazaniami. tak chyba jest wyskalowane po prostu w tych typach.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 1:10 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
sin pisze:
jedna była jeszcze ze starym licznikiem silnik 1,6 16v i też połowę pokazywało, a teraz mam faktycznie już nowy licznik. myślę, że po prostu mi się tak trafiło :) ale jak silnik się normalnie nagrzewa i nic mu nie dolega to nie ma co się przejmować tymi wskazaniami. tak chyba jest wyskalowane po prostu w tych typach.

Jak w starej desce miałeś połowę skali temperatury wody, to już chłodnica była niedrożna, albo cokolwiek nie działało prawidłowo.
W aktualnej Vitarze też wskazówka stawała do połowy. Szkoda, że przy butowaniu po autostradzie i w terenie przekraczała tę połowę...
Okazało się, że chłodnica ważyła ze dwa razy tyle, co nowa :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 1:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
nie wiem czy coś było nie tak, bo w tej starszej ogrzewanie i wszystko działało jak należy. zresztą to nie mój problem już bo sprzedana :lol: a ta co teraz jest pokazuje pół ale nigdy jeszcze się nie wychyliła więcej.może aż tak nie katowałem mocno w terenie, a w dłuższej trasie też tak za bardzo nie wstawiałem bo tak ok 90-100km/h podróżowałem.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 2:01 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
No bo w nowej desce nie przekroczy polowy jesli wszystko jest ołrajt - nawet przy katowaniu.
Tylko stare wskaźniki pokazują 1/3 skali jak jest ok. A jak jest źle, to pokazują pół skali i przekraczają połowę przy katowaniu.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz sty 19, 2014 2:07 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
ja dzisiaj przepaliłem sucz :P
przy wyciągarce przed chłodnicą i tablicą rejestracyjną nad nią wskazówka tylko do momentu otwarcia termostatu doszła zdziepko ponad połowę
dalsza jazda po mieście i zaspach wskazówka wychyla sie max 2mm ponad pierwszą kratke -czy to normalne??
w aucie nie jest zbyt ciepło a przeca vitara słynie z dobrego ogrzewania

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 13 4 5 6 710 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl