suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 11:27 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 22, 2010 7:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 02, 2010 6:48 am
Posty: 15
Lokalizacja: okolice 3miasta
Posiadam GV 2.5 V6 z gazem. Po wymianie oleju (mojej pierwszej) czasami (parę razy do tej pory) słychać takie jakby tykanie-głośne i wyraźne,po chwili ustaje,gdy zaś zgaszę silnik i odpalę ponownie jest ok. Nie wiem czy dobiega z silnika czy może osprzęt, bo stało sie tak dopiero kilka razy. Nie ma znaczenia czy auto stało w garazu,czy na -15 stopniowym mrozie. Auto odpala idealnie, nie ma zużycia oleju.Przed wymianą olej był czysty,a ja zrobiłem ok 8tys po zakupie. Nie wiem jaki olej był wcześniej,w każdym razie teraz jest półsyntetyk Mobil 1 10W40. Silnik pracuje równiutko,cicho.
Pozdrawiam

_________________
Suzuki Grand Vitara 2003 2.5 V6-przepiękna muzyka


Na górę
Post: śr gru 22, 2010 7:33 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Przez chwile po odpaleniu zimnego silnika moze sie tak dziać bo olej jest zimny i odrazu nie wszędzie dociera. Tykać mogą zawory albo łańcuch rozrządu

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr gru 22, 2010 7:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Już koledze pisałem na PW, ale napiszę i tu.

Jak miałem zalany Castrol Magnatec to zawory bardzo rzadko było słychać, czasem zimą któryś cykał.
Po zalaniu Mobila słychać je dość często przy zimnym silniku, potem cichną.

Niekoniecznie musi to mieć związek z olejem. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: śr gru 22, 2010 8:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 02, 2010 6:48 am
Posty: 15
Lokalizacja: okolice 3miasta
Spróbuję jeszcze przez zime pojeździc na mobilu,a na wiosne zmienię na Castrola.Może pomoże.Dzieki za sugestie.

_________________
Suzuki Grand Vitara 2003 2.5 V6-przepiękna muzyka


Na górę
Post: śr gru 22, 2010 10:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Jak silnik poza tym pracuje normalnie to nie ma co panikować. :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: czw gru 23, 2010 8:39 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt lut 19, 2010 1:58 pm
Posty: 544
Lokalizacja: Gdańsk
watpie ze to wina oleju w sensie marki;
smigam na castrolu mag. i tez zaraz po rozruchu stuka; ale po chwili przestaje;

10w40 przy temperaturach -15C powinien bez problemy utrzymac gestosc i lepkosc
chyba ze u ciebie jakies mega mrozy :mrgreen:


tak jak pisal KozioŁ:

KozioŁ pisze:
Jak silnik poza tym pracuje normalnie to nie ma co panikować. :mrgreen:

_________________
Rower


Na górę
Post: czw gru 23, 2010 9:54 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
W dieslu też klekotają zawory zaraz po odpaleniu na mrozie, jak jest zimno to chyba zjawisko powszechnie spotykane no chyba że wózek w ciepłym garażu stoi

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw gru 23, 2010 10:15 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 02, 2010 6:48 am
Posty: 15
Lokalizacja: okolice 3miasta
właśnie o to chodzi,że tykało mi stojąc w garażu,doświadczenia nie mam,ale nie wyglądało mi to zbytnio na zawory,to nie było szybkie stukanie.w innych moich autach zdarzało się,że zawory postukiwałym,ale,było to inne stukanie,i raczej po kilku sekundach ustawało,a tu trwa dłużej

_________________
Suzuki Grand Vitara 2003 2.5 V6-przepiękna muzyka


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 11:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Nie marka, a lepkość oleju ma tu duże znaczenie.
Żeby hydroregulatory zaworów i napinacze łańcuchów szybko napełniły się olejem potrzebny jest olej o niskiej lepkości na zimno. Czyli 5W40, lub 0W40.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: sob sty 08, 2011 10:49 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw sty 06, 2011 8:43 pm
Posty: 37
Lokalizacja: koszalin
Pavel pisze:
Nie marka, a lepkość oleju ma tu duże znaczenie.
Żeby hydroregulatory zaworów i napinacze łańcuchów szybko napełniły się olejem potrzebny jest olej o niskiej lepkości na zimno. Czyli 5W40, lub 0W40.

witam
popieram kolege ze lepkosc ma znaczenie dobrym olejem jest LIQUID MOLY z dwusiarczkiem molibdenu sprawdzony i troche drozszy ale rewelka po nim jest polecam


Na górę
Post: sob sty 08, 2011 4:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 10:24 pm
Posty: 261
Lokalizacja: Kraków
Klekotają samoregolatory na zaworach .Lepszy olej moze troche poprawić sprawe ale nie rozwiązać.poprostu latka auta.
Piszesz ze jak zgasisz i odpalisz jest ok.,,mozesz tez przegazowac i tez ucichnie.
Nie ma co sie tym zbytnio przejmować.

_________________
Vitara Cabrio 2.0 16v 98r


Na górę
Post: pn gru 16, 2013 11:01 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw mar 19, 2009 8:35 pm
Posty: 6
panowie, dzisiaj byłem oglądać Gv I 2.5 którą jestem zainteresowany, auto jest po delikatnym gradobiciu, ale cena też jest lepsza. Zastawia mnie natomiast stukanie, a może raczej cykanie - ale nie trwającę chwilę, bo gdzieś ok 1-2 minut. Czy to nie zbyt długo jak na objaw opisywany wyżej?? I jeszcze jedno pod korkiem wlewu oleju było tzw. masełko, a dodam, że auto zostało sprowadzone na kołach z Austrii.


Na górę
Post: pn gru 16, 2013 11:26 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ja tak przeczytałem, że po odpaleniu jest ok i nie cyka...
A macie gaz?
Bo przecież wtryskiwacze gazu cykają... Z tym, że póki chodzi na benzynie to nie cykają :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn paź 03, 2016 9:26 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz mar 29, 2009 4:50 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Bieszczady
Takie cykanie to nic innego jak rozpadający się napinacz górnego łańcuszka po prostu napinacz przestaje trzymać ciśnienie i po odpaleniu cyka jak zgasisz i odpalisz ponownie cykanie znika, ale to będzie narastać. w mojej GVI już drugi napinacz zaczyna cykać pomimo iż założyłam oryginał. Powodzenia.

_________________
Suzuki Grand Vitara 2.0 16v
Czarna perła.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl