suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

zawory J20A
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=6058
Strona 1 z 1

Autor:  kipulo [ wt sie 16, 2011 9:36 am ]
Tytuł:  zawory J20A

Witam koledzy mam kolejny problem , poleciała mi uszczelka pod zaworami no i czasami słychac zawór na zimnym silniku .Tu pytanie czy warto regulowac bo w w 2,0 są płytki ?

Autor:  kipulo [ śr sie 17, 2011 4:52 pm ]
Tytuł:  Re: zawory J20A

Wie ktos jaki powinien byc luz zaworów w tym modelu?

Autor:  vaiker [ śr sie 17, 2011 5:01 pm ]
Tytuł:  Re: zawory J20A

patrzyles w rosyjskim FSM ?

Autor:  danthe [ czw sie 18, 2011 1:19 pm ]
Tytuł:  Re: zawory J20A

kipulo pisze:
Wie ktos jaki powinien byc luz zaworów w tym modelu?


A J20 nie ma przypadkiem hydraulicznych podstawiaczy?

W/g manuala sprzwdza sie wałki:

Using a micrometer, measure cam height. If measured height is below
its limit, replace camshaft.
Cam height Standard Limit
Intake cam 40.402 ? 40.562 mm 40.202 mm
Exhaust cam 39.921 ? 40.081 mm 39.721 mm

Camshaft Runout
Set camshaft between two ?V? blocks, and measure its runout by
using a dial gauge.
If measured runout exceed below specified limit, replace camshaft.
Runout limit 0.10 mm

Możan też sprawdzić stan podstawiaczy:

Wear of Hydraulic Valve Lash Adjuster
Check adjuster for pitting, scratches, or damage.
If any malcondition is found, replace.
Measure cylinder head bore and adjuster outside diameter to determine
cylinder head-to-adjuster clearance. If clearance exceeds
limit, replace adjuster or cylinder head.
Item Standard Limit
Hydraulic valve lash adjuster O.D. 30.959?30.975 mm ?
Cylinder head bore 31.000?31.025 mm ?
Cylinder headto adjuster clearance 0.025?0.066 mm 0.15 mm

Jest rozdzial w manualu na temat stukajacych podstawiaczy, n ajbardziej podoba mi sie porada w p.2 :) Już widze te stojace vitary z silnikiem na 2000-3000rpm przez pol godziny.

VALVE LASH ADJUSTER NOISE DIAGNOSIS
In case of the followings, valve lash adjuster noise may be caused
by air trapped into valve lash adjusters.
 Vehicle is left for 24 hours or more.
 Engine oil is changed.
 Hydraulic lash adjuster is replaced or reinstalled.
 Engine is overhauled.
If noise from valve lash adjusters is suspected, perform the following
checks.
1) Check engine oil for the followings.
 Oil level oil pan
If oil level is low, add oil up to Full level hole on oil level gauge.
 Oil quality
If oil is discolored, or deteriorated, change it.
For particular oil to be used, refer to Section 0B.
 Oil leaks
If leak is found, repair it.
 Oil pressure (refer to Oil Pressure Check in this section)
If defective pressure is found, repair it.
2) Run engine for about half an hour at about 2,000 to 3,000 r/min.,
and then air will be purge and tapping sound will cease.
3) Should tapping sound not cease, it is possible that hydraulic
valve lash adjuster is defective.
Replace it if defective.
If defective adjuster can?t be located by hearing among 16 of
them, check as follows.
i) Stop engine and remove cylinder head cover.
ii) Push adjuster downward by hand (with less than 20 kg or
44 lbs. Force) when cam crest is not on adjuster to be check
if clearance exists between cam and adjuster.
If it does, adjuster is defective and needs replacement.

Autor:  kipulo [ czw sie 18, 2011 4:21 pm ]
Tytuł:  Re: zawory J20A

NO to mnie zastrzeliłes tym tekstem musze poszukac słownika

Autor:  KozioŁ [ czw sie 18, 2011 5:56 pm ]
Tytuł:  Re: zawory J20A

Tam są hydrauliczne popychacze.
AJUSA 85003500

INA 420 0203 10

Jak czasami słychać na zimnym to olać to. Ewentualnie zalać dobrym syntetykiem.

Autor:  vaiker [ czw sie 18, 2011 10:35 pm ]
Tytuł:  Re: zawory J20A

JA CHCE TEGO MANUALA ! ! ! ;]

Autor:  kipulo [ sob sie 20, 2011 12:27 pm ]
Tytuł:  Re: zawory J20A

Tak zrobię wymienie uszczelkę i jazda

Autor:  danthe [ pn sie 22, 2011 7:40 am ]
Tytuł:  Re: zawory J20A

vaiker pisze:
JA CHCE TEGO MANUALA ! ! ! ;]


Jest na sieci gdzieś, 5 minut szukania i już go masz :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/