suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:47 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 20, 2011 9:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
TPS, Czujnik położenia przepustnicy

płaskie "coś " na dolocie po drugiej stronie dzwigni gazu sterujacego przepustnicą, wtyczka 3 pinowa, operacje wykonujemy na zimnym zgaszonym silniku, pedał gazu w pozycji spoczynkowej. Wypinamy wtyczke, miernikiem ustawiamy zakres na pomiar rezystancji, miedzy 1 a 2 pinem ( VCC i VTT, 2 piny blizej kabiny) ustawiamy tak aby wskazywało nam jak między 4,5 a 5 kilo omów za pomocą regulacji na śrubkach którymi jest on przykrecony, po tym nalezy srubą na dolocie ustawic ponownie wolne obroty na cieplym silniku w okolicach 800


Kąt wyprzedzenia zapłonu

Operacje dokonujemy na rozgrzanym silniku pracującym na wolnych obrotach, wszystkie dodatkowe urzadzenia w aucie wyłączone, obrotomierz ma pokazywać 800 obrotów, temperatura 90 stopni. czujnik położenia wału znajduje się z tyłu jednego z wałka rozrządu, przykrecony dwoma śrubami Torx, można je delikatnie poluzować na zimnym by się nie poparzyć. po rozgrzaniu silnika odnajdujemy między pompą hamulcową a lewą lampą wtyczke z 6 przewodami, zwieramy przewod o kolorze CZARNYM i NIEBIESKO CZERWONYM. W tym momencie silnik może zmienić odgłos pracy. Podłączamy lampe stroboskopową do akumulatora oraz przewód wyzwalania lampy pod pierwszą świece ( ta przy korku wlewu oleju) obracając czujnikiem położenia wału w lewo i w prawo dążymy do tego by znak na kole pasowym wału korbowego znajdowal się miedzy 4-6 stopniami ( miedzy 2 i 3 kreską), po ustawieniu dokręcamu czujnik położenia wału, odpinamy lampę i OSÓWAMY !!! zworke w tej 6 pinowej wtyce, nie wypięcie jej może spowodowac wypalenie katalizatora przy dłuższej jezdzie.
Operacje tą warto wykonywac co kilkadziesiąt tysiecy kilometrów, OBOWIAZKOWO przy wymianie rozrządu.

w silniku H mamy podziałke, w silniku J jest tylko jeden znacznik wskazujacy 5 stopni

jesli mamy instalację LPG i jezdzimy głównie na gazie to polecam w silniku h ustawic 10 stopni a w silniku J ustawic tak zeby znak na kole byl 3-4 milimetry przedz znacznikiem na bloku, to jest przyspieszenie zaplonu o 5 stopni, dla LPG to dobrze robi gdyz gaz ma 100 oktanów i dluzej sie spala

_________________
EVitara


Na górę
Post: pt lis 02, 2012 10:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2010 12:18 am
Posty: 502
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Po kupieniu auta miałem ustawione na 0 bo auto mi muliło i dużo paliło. Mechanik mi ustawił na 10 czy to nie za wysoko ? nie mam LPG i przy zakładaniu nowego rozrządu trzeba ponownie wykonać regulację zapłonu ?

_________________
Było Geo Tracker miał być New Grand Vitara jest Land Rover Discovery II TD5 -2003.

OFFROAD VITARA TEAM http://www.facebook.com/suzuki.vitara.offroad


Na górę
Post: sob lis 03, 2012 1:14 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
lenny pisze:
Po kupieniu auta miałem ustawione na 0 bo auto mi muliło i dużo paliło. Mechanik mi ustawił na 10 czy to nie za wysoko ? nie mam LPG i przy zakładaniu nowego rozrządu trzeba ponownie wykonać regulację zapłonu ?



viewtopic.php?f=6&t=7876


ja proponuje weryfikowac ten kat co 30 tysiecy kilometrow, podzespoly sie zuzywaja, lancuchy wycieraja

_________________
EVitara


Ostatnio zmieniony wt kwie 16, 2013 1:59 pm przez danthe, łącznie zmieniany 1 raz.
poprawiono linka - bo to zła domena była :)


Na górę
Post: pn maja 11, 2015 9:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Witam,
miałem wymieniany rozrząd i trzeba ustawić zapłon (auto to Grand Vitara 2003 2.0i J20A) mam kupioną najprostszą lampe ( http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-do-ustawienia-kata-zaplonu-i5343416291.html ) jednak nie wiem jak sie do tego zabrać, ogarniam gdzie sprawdzić na kole oraz gdzie przestawiać kąt, jednak problem jest z wtyczką diagnostyczną ponieważ nie moge jej za żadne skarby znaleźć :( dodatkowo czy ktoś ma patent jak sie owinac wokół świecy/cewki kablem z lampy by to działało? (przyznam że jeszcze nie próbowałem ale nie wiem zacząć) . Największy jest problem z ta wtyczką, byłem teraz i sprawdzałem jeszcze raz, nic nie znalazłem, kojarzy ktoś gdzie w GVoździu można to znaleźć?

Edit:
Lampa działa, ale za zadne skarby nie moge znalesc tego zas...... Złącza diagnostycznego gdzie trzeba zworke wcisnac, szukalem nawet w okolicy bezpiecznikow w nogach kierowcy i nie ma tam tego, jest niepodlaczone nigdzie szesciopinowe gniazdo ale nie wtyczka, szal mnie zaraz dopadnie, kuz.... trzeba bylo uaza kupic a myslalem ze GV to jedno z ostatnich prostych aut :(

Edit2: przepraszam moderatorow za czeste edity, ale padam na ryj przy tym zelastwie, probowalem choc znaleźć znacznik na kole pasowym ale bez powodzenia, ogólnie jestem załamany, taka prosta z pozpru rzecz a wydaje sie nie wykonalna, zostaje mi jezdzic za do zgonu silnika, liczylem ze na tak sporym forum gdzie podobno wielu robilo ustawianie zaplonu a tu cisza :(


Na górę
Post: pn maja 11, 2015 7:07 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Tez próbowałem ustawic zapłon,ale nie idzie.W starej vitarce tę klamre od lampy zaparałem o cewkę i działało tylkoze tam była ta wtyczka do zworki, a wgv jej nie ma.Mam taki interfejs gdzie pokazuje kąt wyprzedzenia, na zgaszonym suilniku jest 5 jak odpale 15,mozna klaistrowac czujnikiem na wałku a te wartosci się nie zmieniają.Tak myslę czy to może ustawia się przez komputer w serwisie?Ja miałem lepszą lampę i ustawiałem w starszej vitarce ,a tę co masz kolego też miałem ale nie.doswietlała mi znaku i nic nie widziałem,wyprowadziłem kabelek obwiązany na sprzęzynce w cewce i podłączyłem do lampy.


Na górę
Post: pn maja 11, 2015 9:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 04, 2014 9:57 pm
Posty: 176
Ja przy sfojej ustawiałem tak jak vaiker pisze i bez problemu jak ktoś ma problem to zapraszam do siebie tylko lampę potrzebuję bo sam pożyczałem fakt jest taki że znak na kole jest bardzo słabo widoczny ja sobie go troszke białym markerem poprawiłem

_________________
Long 2.0 V6 '97 LPG
lift 4" będzie body lift 2" BFG MT T/A KM2 29"
stal, tarcze, snorkel
Poznań


Na górę
Post: pn maja 11, 2015 10:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Ogólnie przestałem sie gniewać na GVozdzia bo z kumplem do teraz walczyliśmy by przyczepkę do jego audi podłaczyc i wyszlo jedno wielkie g. czyli z dwojga zlego suzuki i tak mniejszy kłopot. Co do mojego ustawienia zapłonu to poległem, męczyłem sie krecąc rozrusznikiem by choć trafic raz na znak na kole, ale bez skutku. Wtyczka to wogole czarna magia, atlantyda normalnie lost zagubieni, po prostu nima :( jedyne co mi sie udało zrobić to zamocować oslone wentylatora (brak bylo dolnych spinek) i listwe grila która jak widać była klejona i prawie odpadła, ogólnie pomogły jak zwykle trytytki i wiertarka(trytytki rules - tego mnie poczciwa fiesta nauczyla) spróbuje znaleźć ogarniętego mechaniora w okolicy jednak wątpie w powodzenie bo wtyczki nie wyczaruje (a może jednak)

P.s moja najtańsza lampa za ok 25zł działa jak należy (owinołem bele jak ją pierwszą cewke i ładnie mruga tylko co z tego jak nie ma na co mrugać :(


Na górę
Post: wt maja 12, 2015 6:11 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Chyba wtyczki do zworki brak,jak bede w serwisie suzuki to odzałuje kasy i moze ustawie,Bo raz auto ma kopa ale tak ostro i i i głosno pracuje.Jak opoznię zapłon pracuję dużo ładniej ,ciszej ale nie ma kopa.Szkoda silnika,głowica robiona reszta w dobrym stanie a zle ustwiony zapłon napewno dobrze nie wpływa


Na górę
Post: wt maja 12, 2015 7:34 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Właśnie mój też niby mocy ma (choć to rzecz względna bo nie mam zbytnio porównania) ale właśnie głośny troche jest choć po wymianie rozrządu jak można było sie spodziewać ustało klekotanie. Pytanie jeszcze jedno, gdzieś widziałem w którymś manualu (tylko ża żadne skarby go nie moge teraz znaleźć tak jak tej wtyczki) że można tryb serwisowy poprzez OBD2 i programem i wtedy ustawić zapłon, ale to domyślam się że tylko ASO choć i tak pewno oni by do tak starego auta mieli lipne podejście :/

Edit:
trafiłem na takie coś (niby hamerykańskie, ale zawsze jakaś podpowiedź):
Obrazek
Z tego co pamiętam to znalazłem tam niebieską sześciopinową wtyczkę, w sumie wyglądała jak ta poszukiwana jednak dochodziły do niej jedynie dwa kable, po pracy sprawdze to dokładniej.

Edit2:
walcze dalej i znalazłem coś u amerykańców, wychodzi że możliwe jest iż tej wtyczki w ogóle niema, ale jest podobno możliwość iż zwierając odpowiedni pin w ECU uzyska sie ten efekt a to dla tego że wtyczka nie jest podobno wyprowadzona, poniżej link do tematu u amerykanców:
http://www.suzuki-forums.com/1g-1999-2005-vitara-grand-vitara/107753-set-ignition-timing-without-tech-ignition-2.html

P.S ja próbować tego nie będe (znając życie uśmiercił bym GVoździa), spróbuje u mnie w robocie dać mechaniorom może przez OBD2 komputerem dadzą rade to zrobić.


Na górę
Post: śr maja 13, 2015 7:28 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr lut 02, 2011 8:19 pm
Posty: 556
Lokalizacja: Łomża
Ja tez przy wtyczce kompa nie będe majstrowac.


Na górę
Post: śr maja 13, 2015 9:49 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
RV ma opcję programowego ustawienia 'fix advance' komputerem zamiast zworki.
U mnie w baleno 1,6 przetestowałem że działa taki manewr.
No ale do tego trzeba mieć w aucie OBD1 :mrgreen:


Na górę
Post: śr maja 13, 2015 10:09 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
W GV też jest opcja programowego zablokowania zapłonu (podane w linku z mojego poprzedniego postu) ale chyba tylko przy pomocy urządzenia serwisowego, jak sie domyślam ELM327 bluetooth którego mam raczej nic takiego nie zdziała :/


Na górę
Post: ndz lip 26, 2015 8:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 17, 2015 9:11 am
Posty: 113
Lokalizacja: Poznań/Człuchów
Mam problem :

Silnik H25A
Z OBD odczytałem na wolnych obrotach, że kąt jest 8-9 stopni.
Z tabelki powyżej wynika, że powinien być 5 stopni (nie wiem czy dobrze odczytuje).

Silnik według mnie za dużo pali, bo 14-16 L/100km PB 16-18l/100km LPG
Automat,opona 235/70/16, ale według mnie i tak zaaa dużo :roll:
Można w tym silniku jakoś przestawić zapłon :?:

_________________
SUZUKI GV I 2,5 V6POWERED BY LPG
EXPLORE THE WORLD WITH STAG


Na górę
Post: ndz lip 26, 2015 8:48 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
jak dla mnie na tych kołach to raczej pali normalnie

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: ndz lip 26, 2015 9:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 17, 2015 9:11 am
Posty: 113
Lokalizacja: Poznań/Człuchów
18L/100Km
wynik z dzisiaj
100km w po szutrówkach bez 4x4
200km asfalt do 100km/h

Ludzie chwalą się spalaniem 13L/100km przy tych kołach. Wydaję mi się przesadą 18L/100km bez szaleństw.

_________________
SUZUKI GV I 2,5 V6POWERED BY LPG
EXPLORE THE WORLD WITH STAG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl