suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=6242
Strona 1 z 3

Autor:  vaiker [ wt wrz 20, 2011 9:50 pm ]
Tytuł:  Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

TPS, Czujnik położenia przepustnicy

płaskie "coś " na dolocie po drugiej stronie dzwigni gazu sterujacego przepustnicą, wtyczka 3 pinowa, operacje wykonujemy na zimnym zgaszonym silniku, pedał gazu w pozycji spoczynkowej. Wypinamy wtyczke, miernikiem ustawiamy zakres na pomiar rezystancji, miedzy 1 a 2 pinem ( VCC i VTT, 2 piny blizej kabiny) ustawiamy tak aby wskazywało nam jak między 4,5 a 5 kilo omów za pomocą regulacji na śrubkach którymi jest on przykrecony, po tym nalezy srubą na dolocie ustawic ponownie wolne obroty na cieplym silniku w okolicach 800


Kąt wyprzedzenia zapłonu

Operacje dokonujemy na rozgrzanym silniku pracującym na wolnych obrotach, wszystkie dodatkowe urzadzenia w aucie wyłączone, obrotomierz ma pokazywać 800 obrotów, temperatura 90 stopni. czujnik położenia wału znajduje się z tyłu jednego z wałka rozrządu, przykrecony dwoma śrubami Torx, można je delikatnie poluzować na zimnym by się nie poparzyć. po rozgrzaniu silnika odnajdujemy między pompą hamulcową a lewą lampą wtyczke z 6 przewodami, zwieramy przewod o kolorze CZARNYM i NIEBIESKO CZERWONYM. W tym momencie silnik może zmienić odgłos pracy. Podłączamy lampe stroboskopową do akumulatora oraz przewód wyzwalania lampy pod pierwszą świece ( ta przy korku wlewu oleju) obracając czujnikiem położenia wału w lewo i w prawo dążymy do tego by znak na kole pasowym wału korbowego znajdowal się miedzy 4-6 stopniami ( miedzy 2 i 3 kreską), po ustawieniu dokręcamu czujnik położenia wału, odpinamy lampę i OSÓWAMY !!! zworke w tej 6 pinowej wtyce, nie wypięcie jej może spowodowac wypalenie katalizatora przy dłuższej jezdzie.
Operacje tą warto wykonywac co kilkadziesiąt tysiecy kilometrów, OBOWIAZKOWO przy wymianie rozrządu.

w silniku H mamy podziałke, w silniku J jest tylko jeden znacznik wskazujacy 5 stopni

jesli mamy instalację LPG i jezdzimy głównie na gazie to polecam w silniku h ustawic 10 stopni a w silniku J ustawic tak zeby znak na kole byl 3-4 milimetry przedz znacznikiem na bloku, to jest przyspieszenie zaplonu o 5 stopni, dla LPG to dobrze robi gdyz gaz ma 100 oktanów i dluzej sie spala

Autor:  lenny [ pt lis 02, 2012 10:21 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzen

Po kupieniu auta miałem ustawione na 0 bo auto mi muliło i dużo paliło. Mechanik mi ustawił na 10 czy to nie za wysoko ? nie mam LPG i przy zakładaniu nowego rozrządu trzeba ponownie wykonać regulację zapłonu ?

Autor:  vaiker [ sob lis 03, 2012 1:14 am ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzen

lenny pisze:
Po kupieniu auta miałem ustawione na 0 bo auto mi muliło i dużo paliło. Mechanik mi ustawił na 10 czy to nie za wysoko ? nie mam LPG i przy zakładaniu nowego rozrządu trzeba ponownie wykonać regulację zapłonu ?



viewtopic.php?f=6&t=7876


ja proponuje weryfikowac ten kat co 30 tysiecy kilometrow, podzespoly sie zuzywaja, lancuchy wycieraja

Autor:  Bezimienny [ pn maja 11, 2015 9:50 am ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

Witam,
miałem wymieniany rozrząd i trzeba ustawić zapłon (auto to Grand Vitara 2003 2.0i J20A) mam kupioną najprostszą lampe ( http://allegro.pl/lampa-stroboskopowa-do-ustawienia-kata-zaplonu-i5343416291.html ) jednak nie wiem jak sie do tego zabrać, ogarniam gdzie sprawdzić na kole oraz gdzie przestawiać kąt, jednak problem jest z wtyczką diagnostyczną ponieważ nie moge jej za żadne skarby znaleźć :( dodatkowo czy ktoś ma patent jak sie owinac wokół świecy/cewki kablem z lampy by to działało? (przyznam że jeszcze nie próbowałem ale nie wiem zacząć) . Największy jest problem z ta wtyczką, byłem teraz i sprawdzałem jeszcze raz, nic nie znalazłem, kojarzy ktoś gdzie w GVoździu można to znaleźć?

Edit:
Lampa działa, ale za zadne skarby nie moge znalesc tego zas...... Złącza diagnostycznego gdzie trzeba zworke wcisnac, szukalem nawet w okolicy bezpiecznikow w nogach kierowcy i nie ma tam tego, jest niepodlaczone nigdzie szesciopinowe gniazdo ale nie wtyczka, szal mnie zaraz dopadnie, kuz.... trzeba bylo uaza kupic a myslalem ze GV to jedno z ostatnich prostych aut :(

Edit2: przepraszam moderatorow za czeste edity, ale padam na ryj przy tym zelastwie, probowalem choc znaleźć znacznik na kole pasowym ale bez powodzenia, ogólnie jestem załamany, taka prosta z pozpru rzecz a wydaje sie nie wykonalna, zostaje mi jezdzic za do zgonu silnika, liczylem ze na tak sporym forum gdzie podobno wielu robilo ustawianie zaplonu a tu cisza :(

Autor:  kipulo [ pn maja 11, 2015 7:07 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

Tez próbowałem ustawic zapłon,ale nie idzie.W starej vitarce tę klamre od lampy zaparałem o cewkę i działało tylkoze tam była ta wtyczka do zworki, a wgv jej nie ma.Mam taki interfejs gdzie pokazuje kąt wyprzedzenia, na zgaszonym suilniku jest 5 jak odpale 15,mozna klaistrowac czujnikiem na wałku a te wartosci się nie zmieniają.Tak myslę czy to może ustawia się przez komputer w serwisie?Ja miałem lepszą lampę i ustawiałem w starszej vitarce ,a tę co masz kolego też miałem ale nie.doswietlała mi znaku i nic nie widziałem,wyprowadziłem kabelek obwiązany na sprzęzynce w cewce i podłączyłem do lampy.

Autor:  jano250 [ pn maja 11, 2015 9:00 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

Ja przy sfojej ustawiałem tak jak vaiker pisze i bez problemu jak ktoś ma problem to zapraszam do siebie tylko lampę potrzebuję bo sam pożyczałem fakt jest taki że znak na kole jest bardzo słabo widoczny ja sobie go troszke białym markerem poprawiłem

Autor:  Bezimienny [ pn maja 11, 2015 10:51 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

Ogólnie przestałem sie gniewać na GVozdzia bo z kumplem do teraz walczyliśmy by przyczepkę do jego audi podłaczyc i wyszlo jedno wielkie g. czyli z dwojga zlego suzuki i tak mniejszy kłopot. Co do mojego ustawienia zapłonu to poległem, męczyłem sie krecąc rozrusznikiem by choć trafic raz na znak na kole, ale bez skutku. Wtyczka to wogole czarna magia, atlantyda normalnie lost zagubieni, po prostu nima :( jedyne co mi sie udało zrobić to zamocować oslone wentylatora (brak bylo dolnych spinek) i listwe grila która jak widać była klejona i prawie odpadła, ogólnie pomogły jak zwykle trytytki i wiertarka(trytytki rules - tego mnie poczciwa fiesta nauczyla) spróbuje znaleźć ogarniętego mechaniora w okolicy jednak wątpie w powodzenie bo wtyczki nie wyczaruje (a może jednak)

P.s moja najtańsza lampa za ok 25zł działa jak należy (owinołem bele jak ją pierwszą cewke i ładnie mruga tylko co z tego jak nie ma na co mrugać :(

Autor:  kipulo [ wt maja 12, 2015 6:11 am ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

Chyba wtyczki do zworki brak,jak bede w serwisie suzuki to odzałuje kasy i moze ustawie,Bo raz auto ma kopa ale tak ostro i i i głosno pracuje.Jak opoznię zapłon pracuję dużo ładniej ,ciszej ale nie ma kopa.Szkoda silnika,głowica robiona reszta w dobrym stanie a zle ustwiony zapłon napewno dobrze nie wpływa

Autor:  Bezimienny [ wt maja 12, 2015 7:34 am ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

Właśnie mój też niby mocy ma (choć to rzecz względna bo nie mam zbytnio porównania) ale właśnie głośny troche jest choć po wymianie rozrządu jak można było sie spodziewać ustało klekotanie. Pytanie jeszcze jedno, gdzieś widziałem w którymś manualu (tylko ża żadne skarby go nie moge teraz znaleźć tak jak tej wtyczki) że można tryb serwisowy poprzez OBD2 i programem i wtedy ustawić zapłon, ale to domyślam się że tylko ASO choć i tak pewno oni by do tak starego auta mieli lipne podejście :/

Edit:
trafiłem na takie coś (niby hamerykańskie, ale zawsze jakaś podpowiedź):
Obrazek
Z tego co pamiętam to znalazłem tam niebieską sześciopinową wtyczkę, w sumie wyglądała jak ta poszukiwana jednak dochodziły do niej jedynie dwa kable, po pracy sprawdze to dokładniej.

Edit2:
walcze dalej i znalazłem coś u amerykańców, wychodzi że możliwe jest iż tej wtyczki w ogóle niema, ale jest podobno możliwość iż zwierając odpowiedni pin w ECU uzyska sie ten efekt a to dla tego że wtyczka nie jest podobno wyprowadzona, poniżej link do tematu u amerykanców:
http://www.suzuki-forums.com/1g-1999-2005-vitara-grand-vitara/107753-set-ignition-timing-without-tech-ignition-2.html

P.S ja próbować tego nie będe (znając życie uśmiercił bym GVoździa), spróbuje u mnie w robocie dać mechaniorom może przez OBD2 komputerem dadzą rade to zrobić.

Autor:  kipulo [ śr maja 13, 2015 7:28 am ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

Ja tez przy wtyczce kompa nie będe majstrowac.

Autor:  kostuch [ śr maja 13, 2015 9:49 am ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

RV ma opcję programowego ustawienia 'fix advance' komputerem zamiast zworki.
U mnie w baleno 1,6 przetestowałem że działa taki manewr.
No ale do tego trzeba mieć w aucie OBD1 :mrgreen:

Autor:  Bezimienny [ śr maja 13, 2015 10:09 am ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

W GV też jest opcja programowego zablokowania zapłonu (podane w linku z mojego poprzedniego postu) ale chyba tylko przy pomocy urządzenia serwisowego, jak sie domyślam ELM327 bluetooth którego mam raczej nic takiego nie zdziała :/

Autor:  sciba [ ndz lip 26, 2015 8:02 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

Mam problem :

Silnik H25A
Z OBD odczytałem na wolnych obrotach, że kąt jest 8-9 stopni.
Z tabelki powyżej wynika, że powinien być 5 stopni (nie wiem czy dobrze odczytuje).

Silnik według mnie za dużo pali, bo 14-16 L/100km PB 16-18l/100km LPG
Automat,opona 235/70/16, ale według mnie i tak zaaa dużo :roll:
Można w tym silniku jakoś przestawić zapłon :?:

Autor:  himself [ ndz lip 26, 2015 8:48 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

jak dla mnie na tych kołach to raczej pali normalnie

Autor:  sciba [ ndz lip 26, 2015 9:26 pm ]
Tytuł:  Re: Regulacja silnika H20A H25A H27A J20A TPS,kąt wyprzedzenia

18L/100Km
wynik z dzisiaj
100km w po szutrówkach bez 4x4
200km asfalt do 100km/h

Ludzie chwalą się spalaniem 13L/100km przy tych kołach. Wydaję mi się przesadą 18L/100km bez szaleństw.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/