suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:14 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 23, 2008 9:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:49 pm
Posty: 154
Lokalizacja: Wrocław
mam mały problem:
w aucie kolegi ( sidekick 93r 1,6 8v wtrysk) świeci sie czek, po zmostkowaniu złącza diagnostycznego czek świeci dalej cały czas, próbowałem włączyć i wyłączyć zapłon i nić nie dało dalej świecił cały czas :roll: powiem że robiłem to samo w swojej i było ok (pokazywał kody błyskowe) żeby nie było że źle zmostkowałem :twisted:

_________________
PATROL GR Y60 ; SJ413 Obrazek
gg 4525429
skype qbq112


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 23, 2008 11:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
Mialem podobny problem w Hondzie Accord. tyle ze uzywalem KTSa i po podlaczeniu do odpowiednich pinow w gniezdzie nie bylo mozliwe polaczenie. Ze schematu odczytalem ktore to piny wychodza ze sterownika, i podlaczylem bezposrednio przy sterowniku i wszystko dzialalo. Moze masz przerwe na kablach miedzy sterownikiem a gniazdem


Na górę
Post: ndz sty 27, 2008 10:14 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
kuba500 pisze:
mam mały problem:
w aucie kolegi ( sidekick 93r 1,6 8v wtrysk) świeci sie czek, po zmostkowaniu złącza diagnostycznego czek świeci dalej cały czas, próbowałem włączyć i wyłączyć zapłon i nić nie dało dalej świecił cały czas :roll: powiem że robiłem to samo w swojej i było ok (pokazywał kody błyskowe) żeby nie było że źle zmostkowałem :twisted:


złacza diagnostyczne sa 2 na obu miałes tak samo :?: :?:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 27, 2008 11:23 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:49 pm
Posty: 154
Lokalizacja: Wrocław
drugiego złącza nie mogliśmy znależć , okazało się że auto ma rzeźbę w elektryce, przy okazji koleś który naprawiał komputer wymienił w nim jakieś kondensatory mówił że jak stare to mogą wylać i poprzepalać ścieżki w komputerze a koszt niewielki

ktoś wymieniał kondensatory w swoim komputerze :?: :roll:

_________________
PATROL GR Y60 ; SJ413 Obrazek
gg 4525429
skype qbq112


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 27, 2008 11:31 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
tak ja bo stare sciezki wypalaja :lol:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 27, 2008 11:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:49 pm
Posty: 154
Lokalizacja: Wrocław
jak postawie viki na konserwacje to wyciągnę komputer i też wymienię :wink:
zastanawiam sie też nad polakierowaniem całego komp w środku lakierem bezbarwnym może przy lekkim wodowaniu da radę

_________________
PATROL GR Y60 ; SJ413 Obrazek
gg 4525429
skype qbq112


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 12:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:49 pm
Posty: 154
Lokalizacja: Wrocław
pozwolę sobie zacytować post kolegi (co prawda z innego forum ale za zgoda autora :wink: ) odnośnie problemu o którym pisałem powyżej:
Cytuj:
Witam.
Jakiś czas temu kupiłem po okazyjnej cenie Vitarę. Decydując się na taki zakup spodziewałem się różnych problemów. Jak się później okazało nie obeszło się baz nich.
Po pierwszym odpaleniu po kilku dniach stania okazało się, że silnik ine pracuje zbyt równo. Pierwsze co mi przyszło do głowy to świece i kable, zapłon. Silnik po tych zabiegach zaczął pracować już lepiej, ale do ideału mu jeszcze trochę brakowało.
Przejrzałem na forum informację o procedurach samo-diagnozy, ale okazało się, że kontrolka od check engine wcale się nie pali (okazało się, że poprzedni właściciel – lub jakiś inny cwaniaczek po prostu usunął żarówkę check-a). Po jej umieszczeniu na właściwym miejscu po zwarciu pinów diagnozy i przekręceniu stacyjki kontrolka zamiast mrugać paliła się światłem ciągłym.
Ponieważ nie jestem specem w tym momencie odpuściłem sobie dłubanie i umówiłem się chyba na piątek do znajomych diagnostów na ogólną diagnostykę i wyszukanie ewentualnej przyczyny palenia się checka. Piątku jednak nie doczekałem, gdyż w czwartek jadąc sobie spokojnie ulicą coś zaśmierdziało i auto zgasło. Do ów diagnostów auto pojechało już na holu. Po krótkim czasie dzwoni telefon z warsztatu – „Diagnoza: spalony komputer” – trochę dołująca informacja, ale co tam – znajdę drugi, myślę – przyjechałem, odebrałem – z ciekawości rozkręciłem – elektronikiem też nie jestem ale wylane kondensatory to potrafię rozpoznać. Wizyta u znajomego elektronika, 30 min, 2 nowe kondensatory, kilka połatanych ścieżek i z powrotem do diagnostów. Po chwili podłączyliśmy komputer – iiiii – auto znów pali! Reszty dokonali diagności. Silnik chodzi już przyzwoiciej (lecz nie perfekcyjnie). Ale zaraz zaraz – myślę co z check-iem… świeci dalej. Diagności rozkładają ręce i mówią, że wszystko sprawdzili i że oni tu nie zaradzą i że trzeba jechać chyba do elektryka, bo pewnie przyczyną jest jakieś zwarcie.
Po powrocie do domu – przeglądnąłem kilka forów dyskusyjnych, jednak do myślenia dał mi schemat znaleziony tu lub na „sąsiednim” forum. Na w/w schemacie do kontrolki check engine widniał przełącznik opisany: „Milaeage sensor switch (Rother than Calif. Spec. 50,000/80,000/100,000)”. Według schematu ów przełącznik był podłączony równolegle dwoma przewodami do drugiego przełącznika opisanego: „Cancel switch (Rother than Calif. Spec.). No dobra – znów forum – nic, google i eureka: na jednym z angielsko języcznych forów znalazłem PDF-a, w którym była opisana procedura kasowania informacji o okresowym przeglądzie (czyli palącym się ciągle checku). Cała procedura ogranicza się do przełączenia przełącznika „Cancel switch” w jego drugie położenie. I co… Check zgasł a kody błyskowe zaczęły do mnie łypać kodem 12
Cały problem polegał na znalezieniu wspomnianego przełącznika „Cancel switch”; bardzo pomogło mi w tym to zdjęcie:
Obrazek

Przełącznik znajduje się pod plastikową klapką pod kolumną kierownicy. Nie widać go normalnie –trzeba użyć lusterka.
Dla potomnych dodam że ten przełącznik znajduje się wg PDF-a tylko w wersji jeśli dobrze pamiętam „federal version” naszych aut – cokolwiek to znaczy. Auto kupiłem w Niemczech, ale licznik (w milach) i światła (świecą symetrycznie) ma amerykańskie, może ma to jakieś znaczenie.
No no… ale się napisałem. Jeden z pierwszych postów a już taki długi. Sorry za to…
Może jednak moje wypociny się komuś przydadzą.


może sie komuś przyda przy rozwiązaniu problemu ze świecącym czekiem :wink:

_________________
PATROL GR Y60 ; SJ413 Obrazek
gg 4525429
skype qbq112


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl