suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 11:26 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 11, 2008 8:10 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witajcie
Z racji tego że oststnio walczyłem głowicą itd kolejnościa rzeczy na drodze składania silnika było ustawienie zapłonu.Troche mnie to kosztowało zachodu ale dałem radę.Wszystko opisze może sie kiedys komuś przyda.Jesli sie z czymś pomyliłem to prosze bardziej doświadczonych kolegów o sprostowanie.
Więc.....
Odkrecamy visko i je demoztujemy - 4 nakretki.Póżniej ściagamy paski z alternatrora i wspomagania.
Odkręcamy koło z wału na którym chodza paski od wspomagania i alternator.Potrzebny będzie kluczyk 8mm nasadka na grzechodce gdyż koło jest mocowane 5 śrubami wewnatrz koła.
Po zdjęciu koła ściagamy odłonę rozrzadu.Ustawiamy rozrzad na punkytach dolnym i górnym.Wtedy 1 tłok jest w górnym połozeniu i właśnie na nim powinien nastapić zapłon.Demontujemy kopułkę.Palec powinien znajdować sie po środku bolca który wychodzi na przewód biegnący na 1 świecę(pierwszy cylinder).Jeśli tak nie jest demontujemy aparat zapłonowy(3 śrubki , dojście od tyłu)
Wyleci z niego trochę oleju - podstawić coś pod auto bu nie ubrudzić czegoś!!
Po demontażu trzeba tak kręcić palnem jednocześnie nakladając aparat na wałek by zapłon wypadł na 1 cylinder.
Skręcamy wszystko do kupy.pO SKRĘCENIU PODŁANCZAMU LAMPĘ stroboskopową i ustalamy wyprzedzenie zapłonu przez odkrecenie śrubki kluczem 12mm na aparacie.
No i nie taki diabeł straszny na jakiego wyglada.
Pozdrawiam i życze powodzenia

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 9:52 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:13 pm
Posty: 70
wsztstko sie zgadza tylko po co demontowac osłone od rozrządu i to wszystko skoro mozna ustawic koło pasowe na wale na wartosc 0 stopni kluczem 17 i miec przy tym wykreconą swiece i np drucikeiem sprawdzic czy tłok jest na górze czy na dole wg mnie szybciej .

_________________
Vitara 1.6 8v simex 31' Mosty jeep ;p

/l ,[____],
l---L []lllllll[]
()_)-()_)--o-)_) 4x4


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 9:56 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
tylko wspomnij jeszcze o tym, że wał korbowy kręci się 2x szybciej niż wał rozrządu, więc można w ten sposób się pomylić o 180 stopni co będzie skutkować pięknym strzałem w dolot :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 10:12 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:13 pm
Posty: 70
dlatego sprawdzamy drucikim połozenie tłoka z wykrecono swieca o czym wspomnialem

_________________
Vitara 1.6 8v simex 31' Mosty jeep ;p

/l ,[____],
l---L []lllllll[]
()_)-()_)--o-)_) 4x4


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 10:16 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ale zrozum, że to silnik czterosuwowy ... i tłok u góry jest w jednym z 2ch stanów wałka rozrządu, albo zawory są zamknięte (sprężanie) i wtedy iskra jest potrzebna, albo zawory wydechowe są otwarte ... i to, że spojrzysz drucikiem jak jest tłok nie mówi całej prawdy o stanie w jakim znajduje się silnik.
to nie dwusuw.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 10:20 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:13 pm
Posty: 70
wroc, dobrze pan prawisz przyzjane sie

_________________
Vitara 1.6 8v simex 31' Mosty jeep ;p

/l ,[____],
l---L []lllllll[]
()_)-()_)--o-)_) 4x4


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 10:23 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:13 pm
Posty: 70
tak mozna robic kiedy zapłon jest rozregulowany np o 1 ząmbek ale nie jesli calkowiecie od nowa zakładamy. zwracam honor ;)

_________________
Vitara 1.6 8v simex 31' Mosty jeep ;p

/l ,[____],
l---L []lllllll[]
()_)-()_)--o-)_) 4x4


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 10:25 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
przyjrzyj się proszę jak jest silnik zbudowany a potem pisz ...jak obrócisz wał korbowy o 360 stopni, to wał rozrządu obróci się o 180', drucik wskaże CI to samo, a silnik jest w innej fazie ...
rysunek poglądowy:
Obrazek

EDIT:
Marcints pisze:
wroc, dobrze pan prawisz przyzjane sie
Marcints pisze:
tak mozna robic kiedy zapłon jest rozregulowany np o 1 ząmbek ale nie jesli calkowiecie od nowa zakładamy. zwracam honor ;)
otóż to ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 10:26 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:13 pm
Posty: 70
ale ja juz sie przyznałem nie bij pan no :D nie myli sie tylko ten co nic nie robi ;)

_________________
Vitara 1.6 8v simex 31' Mosty jeep ;p

/l ,[____],
l---L []lllllll[]
()_)-()_)--o-)_) 4x4


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 6:27 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Koło pasowe ustawiamy na 0?? A nie na 8st?? Ja tak u siebie ustawiłem, do tego wyregulowany zapłon... Na gazie chodzi elegancko... Jest dobrze czy jednak nie do końca... :roll:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 9:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 05, 2010 10:13 pm
Posty: 70
no na 0 ustawiasz koło i wtedy opóźniasz go krecac aparatem az stroboskop padnie na 8 st a mozna i odrazu na 8 stopni tylko tak chyba ciezej trafic tak czy siak masz dobrze

_________________
Vitara 1.6 8v simex 31' Mosty jeep ;p

/l ,[____],
l---L []lllllll[]
()_)-()_)--o-)_) 4x4


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 9:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Marcints pisze:
no na 0 ustawiasz koło i wtedy opóźniasz go krecac aparatem az stroboskop padnie na 8 st a mozna i odrazu na 8 stopni tylko tak chyba ciezej trafic tak czy siak masz dobrze

:D Ucieszyła mnie ta informacja :wink: Dzięki :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pt mar 01, 2013 10:34 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
jeśli dobrze ja rozumuje to mam omylony zapłon o 180stopni :shock:
kierwica właśnie kiedyś nie wiedziałem jak to zrobić i zrobiłem na drucik
ale jakim cudem vitara chodziła do cholery??

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: pn mar 11, 2013 8:22 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
dobra chłopacy
składam dzisiaj silniczek i powiedzcie mi jak z tym zapłonem
ustawić znaki rozrządu na 0 czy 8 st?? a aparat na środek pierwszego garu tak??(tzn od chłodnicy??)
aparat mam na podciśnieniu jeśli to jest istotne

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: śr sie 26, 2015 7:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sie 16, 2015 1:52 pm
Posty: 14
Lokalizacja: Kielce
Silnik: 2.5 V6 H25A
Model: Grand Vitara I
Rok prod.: 1999
Witam odgrzeje trochę temat, bo właśnie będę się brał po raz pierwszy za ustawienie zapłonu i w związku z tym mam parę pytań:

1. Czy znak na kole pasowym do ustawienia kąta to ten sam co wypust na wale korbowym? (sadze że tak, ale wole mieć 100% pewności)

2. Czy znak na kole mam ustawić na 0 stopni i dopiero palec aparatu na zapłon pierwszej świecy, czy może ustawić rozrząd na znaki i wtedy palec na zapłon pierwszej świecy?

Jak na razie chyba więcej pytań nie mam. Mam nadzieje, że w końcu odpalę Vitare po remoncie silnika, który też był moim pierwszym :D hehe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl