suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=695
Strona 1 z 2

Autor:  OKU [ pn lut 11, 2008 8:10 pm ]
Tytuł:  Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

Witajcie
Z racji tego że oststnio walczyłem głowicą itd kolejnościa rzeczy na drodze składania silnika było ustawienie zapłonu.Troche mnie to kosztowało zachodu ale dałem radę.Wszystko opisze może sie kiedys komuś przyda.Jesli sie z czymś pomyliłem to prosze bardziej doświadczonych kolegów o sprostowanie.
Więc.....
Odkrecamy visko i je demoztujemy - 4 nakretki.Póżniej ściagamy paski z alternatrora i wspomagania.
Odkręcamy koło z wału na którym chodza paski od wspomagania i alternator.Potrzebny będzie kluczyk 8mm nasadka na grzechodce gdyż koło jest mocowane 5 śrubami wewnatrz koła.
Po zdjęciu koła ściagamy odłonę rozrzadu.Ustawiamy rozrzad na punkytach dolnym i górnym.Wtedy 1 tłok jest w górnym połozeniu i właśnie na nim powinien nastapić zapłon.Demontujemy kopułkę.Palec powinien znajdować sie po środku bolca który wychodzi na przewód biegnący na 1 świecę(pierwszy cylinder).Jeśli tak nie jest demontujemy aparat zapłonowy(3 śrubki , dojście od tyłu)
Wyleci z niego trochę oleju - podstawić coś pod auto bu nie ubrudzić czegoś!!
Po demontażu trzeba tak kręcić palnem jednocześnie nakladając aparat na wałek by zapłon wypadł na 1 cylinder.
Skręcamy wszystko do kupy.pO SKRĘCENIU PODŁANCZAMU LAMPĘ stroboskopową i ustalamy wyprzedzenie zapłonu przez odkrecenie śrubki kluczem 12mm na aparacie.
No i nie taki diabeł straszny na jakiego wyglada.
Pozdrawiam i życze powodzenia

Autor:  Marcints [ czw cze 17, 2010 9:52 am ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

wsztstko sie zgadza tylko po co demontowac osłone od rozrządu i to wszystko skoro mozna ustawic koło pasowe na wale na wartosc 0 stopni kluczem 17 i miec przy tym wykreconą swiece i np drucikeiem sprawdzic czy tłok jest na górze czy na dole wg mnie szybciej .

Autor:  piotrk [ czw cze 17, 2010 9:56 am ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

tylko wspomnij jeszcze o tym, że wał korbowy kręci się 2x szybciej niż wał rozrządu, więc można w ten sposób się pomylić o 180 stopni co będzie skutkować pięknym strzałem w dolot :mrgreen:

Autor:  Marcints [ czw cze 17, 2010 10:12 am ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

dlatego sprawdzamy drucikim połozenie tłoka z wykrecono swieca o czym wspomnialem

Autor:  piotrk [ czw cze 17, 2010 10:16 am ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

ale zrozum, że to silnik czterosuwowy ... i tłok u góry jest w jednym z 2ch stanów wałka rozrządu, albo zawory są zamknięte (sprężanie) i wtedy iskra jest potrzebna, albo zawory wydechowe są otwarte ... i to, że spojrzysz drucikiem jak jest tłok nie mówi całej prawdy o stanie w jakim znajduje się silnik.
to nie dwusuw.

Autor:  Marcints [ czw cze 17, 2010 10:20 am ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

wroc, dobrze pan prawisz przyzjane sie

Autor:  Marcints [ czw cze 17, 2010 10:23 am ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

tak mozna robic kiedy zapłon jest rozregulowany np o 1 ząmbek ale nie jesli calkowiecie od nowa zakładamy. zwracam honor ;)

Autor:  piotrk [ czw cze 17, 2010 10:25 am ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

przyjrzyj się proszę jak jest silnik zbudowany a potem pisz ...jak obrócisz wał korbowy o 360 stopni, to wał rozrządu obróci się o 180', drucik wskaże CI to samo, a silnik jest w innej fazie ...
rysunek poglądowy:
Obrazek

EDIT:
Marcints pisze:
wroc, dobrze pan prawisz przyzjane sie
Marcints pisze:
tak mozna robic kiedy zapłon jest rozregulowany np o 1 ząmbek ale nie jesli calkowiecie od nowa zakładamy. zwracam honor ;)
otóż to ;)

Autor:  Marcints [ czw cze 17, 2010 10:26 am ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

ale ja juz sie przyznałem nie bij pan no :D nie myli sie tylko ten co nic nie robi ;)

Autor:  Browning [ czw cze 17, 2010 6:27 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

Koło pasowe ustawiamy na 0?? A nie na 8st?? Ja tak u siebie ustawiłem, do tego wyregulowany zapłon... Na gazie chodzi elegancko... Jest dobrze czy jednak nie do końca... :roll:

Autor:  Marcints [ czw cze 17, 2010 9:39 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

no na 0 ustawiasz koło i wtedy opóźniasz go krecac aparatem az stroboskop padnie na 8 st a mozna i odrazu na 8 stopni tylko tak chyba ciezej trafic tak czy siak masz dobrze

Autor:  Browning [ czw cze 17, 2010 9:43 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

Marcints pisze:
no na 0 ustawiasz koło i wtedy opóźniasz go krecac aparatem az stroboskop padnie na 8 st a mozna i odrazu na 8 stopni tylko tak chyba ciezej trafic tak czy siak masz dobrze

:D Ucieszyła mnie ta informacja :wink: Dzięki :mrgreen:

Autor:  zbys19 [ pt mar 01, 2013 10:34 am ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

jeśli dobrze ja rozumuje to mam omylony zapłon o 180stopni :shock:
kierwica właśnie kiedyś nie wiedziałem jak to zrobić i zrobiłem na drucik
ale jakim cudem vitara chodziła do cholery??

Autor:  zbys19 [ pn mar 11, 2013 8:22 am ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

dobra chłopacy
składam dzisiaj silniczek i powiedzcie mi jak z tym zapłonem
ustawić znaki rozrządu na 0 czy 8 st?? a aparat na środek pierwszego garu tak??(tzn od chłodnicy??)
aparat mam na podciśnieniu jeśli to jest istotne

Autor:  lysacz88 [ śr sie 26, 2015 7:25 pm ]
Tytuł:  Re: Ustawienie zapłonu w silniku 1,6 8V G16A

Witam odgrzeje trochę temat, bo właśnie będę się brał po raz pierwszy za ustawienie zapłonu i w związku z tym mam parę pytań:

1. Czy znak na kole pasowym do ustawienia kąta to ten sam co wypust na wale korbowym? (sadze że tak, ale wole mieć 100% pewności)

2. Czy znak na kole mam ustawić na 0 stopni i dopiero palec aparatu na zapłon pierwszej świecy, czy może ustawić rozrząd na znaki i wtedy palec na zapłon pierwszej świecy?

Jak na razie chyba więcej pytań nie mam. Mam nadzieje, że w końcu odpalę Vitare po remoncie silnika, który też był moim pierwszym :D hehe

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/