suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:00 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr mar 14, 2012 12:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
BARTEK W. pisze:
lukas pisze:
więcej szkód narobi jazda na mineralnym niż syntetyk
mój olej to minimum pósyntetyk w każdym aucie
a tym co zalewają mineralny do hydrauliki powinno się pazury obcinać
tej zimy mineralny olej rozsadził mi filtr w 1,6 która stała pod chmurką auto kupione z takim olejem
i to nie był pierwszy taki przypadek

Wszystko się może zdarzyć, masz takie doświadczenia i się nimi dzielisz, to bardzo dobrze. Ja piszę o swoich, moja vitka od początku na mineralnym (był to wtedy samochód 15 letni i niewiadomo czym zalewany dotychczas więc poszedł mobil1) i od 2005 r. pod chmurką stoi i nic złego się niedzieje, nie wiem może mam farta, może dany olej jest po prostu dobry-z pewnego źródła. Nie twierdzę też aby lać minerał zamiast lepszego, ale wiedząc co było wcześniej lane do silnika.

mobil 1 to seria oleju syntetycznego :wink:
http://www.mobil1.pl/co-przemawia-za-mobil.aspx


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 2:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
No dobra mobil bez 'one' może 'S' niepamiętam, chyba mam -super M, miał oznaczenie15w40,więc minerał teraz jest castrol magnatec :arrow:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Ostatnio zmieniony śr mar 14, 2012 3:30 pm przez BARTEK W., łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr mar 14, 2012 3:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 11, 2011 12:55 am
Posty: 215
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg
najbardziej podrabiany olej w PL :mrgreen:
oleje w Polsce to jedna wielka loteria


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 3:34 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
dlatego trzeba brać z pewnego źródła. Kiedyś po wymianie oleju w skrzyni biegów na drugi dzień przy -5 nie mogłem ruszyć lewarkiem i to mnie nauczyło

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 9:33 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn paź 18, 2010 9:16 pm
Posty: 71
Lokalizacja: Kraków
jak przykopci tylko przy rozruchu to uszczelniacze bankosko jak u mnie

_________________
1.6 16v LONG
Masz pytania tel.664761111


Na górę
Post: wt maja 08, 2012 10:20 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
lub zatkane odmy, przypadek z mojego 2.0

_________________
EVitara


Na górę
Post: czw cze 21, 2012 6:36 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt wrz 13, 2011 8:12 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Złota k. Brzeska
mi zaczyna kopcić przy rozruchu i niewiecie czy do wymiany uszczelniaczy trzonków zaworów w 16V trzeba głowice cała ściagać?

_________________
95. 1.6 16V lpg


Na górę
Post: pt cze 22, 2012 12:09 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Ja się dzisiaj dowiedziałem z pewnego źródła (od Sławka), że dać się da, ale nie poleca. Po pierwsze niezbyt wygodnie się rozpina zawory na zamontowanej głowicy, po drugie może ci wpaść wypięty zawór i wtedy i tak będziesz musiał zdjąć głowicę.
Jeśli bierze niewielkie ilości, to lepiej sobie to odpuść do momentu aż będziesz musiał ściągnąć głowicę (np. wymiana uszczelki) i wtedy sobie wymienisz przy okazji.

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: pt cze 22, 2012 10:49 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
orient pisze:
Ja się dzisiaj dowiedziałem z pewnego źródła (od Sławka), że dać się da, ale nie poleca. Po pierwsze niezbyt wygodnie się rozpina zawory na zamontowanej głowicy, po drugie może ci wpaść wypięty zawór i wtedy i tak będziesz musiał zdjąć głowicę.
Jeśli bierze niewielkie ilości, to lepiej sobie to odpuść do momentu aż będziesz musiał ściągnąć głowicę (np. wymiana uszczelki) i wtedy sobie wymienisz przy okazji.


Da się, bardzo prosto.
Potrzebny jest cienki wężyk paliwowy, podgrzany w gorącej wodzie tak by był elastyczny. Wsuwasz jakieś 15 cm tego wężyka( im więcej tym lepiej) w miejsce wykręconej świecy (tłok jakieś 4 - 5 cm przed GMP) wężyk zatacza kółko wewnątrz cylindra. Następnie kręcąc wałem korbowym doprowadzasz do styku TŁOK- WĘŻYK - ZAWORY. Dla kontroli sprawdzasz czy zawory się ruszają w dół. Nie powinny. Reszta już wiadomo. Ja tak robiłem u siebie więc działa.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pt cze 22, 2012 6:58 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt wrz 13, 2011 8:12 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Złota k. Brzeska
ok to pomoge w tym mojemu mechanikowi który już takie rzeczy robił, ale nie w vitarze i zbieram informacje czy damy rade to zrobic małym nakładem sił, tzn nie rozbierając całego silnika bo nie ma takiej potrzeby

_________________
95. 1.6 16V lpg


Na górę
Post: sob cze 23, 2012 10:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob sty 08, 2011 5:43 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście, da się. Ael na pewno łatwiej jest to zrobić na zdjętej głowicy. W każdym razie jeśli nie bierze tego oleju litr na 1000 km, to trzeba się dobrze zastanowić czy warto się za to zabierać. Prawie zawsze wyjdą jakieś nieprzewidziane okoliczności.

_________________
Vitara Long 1,6 16V + LPG sekwencja
Lift ok. 2 cale i AT 29'


Na górę
Post: pn cze 25, 2012 7:32 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 03, 2012 2:34 pm
Posty: 117
Lokalizacja: Wrocław
Witam.
Mi po odpaleniu też przydymiał - motodoktor czyni cuda :lol: zalałem i spokój.
Ale taki objaw to niechybnie uszczelniacze.

_________________
_____________________________
Suzuki GV II 1,9DDiS
Suzuki Samurai powered by MIRO4x4
Suzuki Sidekick automat 1,6 16v powered by MIRO4x4


Na górę
Post: wt cze 26, 2012 8:17 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt wrz 13, 2011 8:12 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Złota k. Brzeska
dzisiaj zostały wymienione uszczelniacze trzonków zaworów bez ściagania głowicy, dodatkowo uszczelniacz wałka rozrządu i simering pod aparatem zapłonowym i oczywiście uszczelka pod pokrywą zaworów, całość przbiegła bez problemu, gumy uszczelniaczy juz były twarde mogły puszczać olej, a czy pomogło i nie dymi dowiem sie juz niebawem

_________________
95. 1.6 16V lpg


Na górę
Post: śr cze 27, 2012 6:57 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 03, 2012 2:34 pm
Posty: 117
Lokalizacja: Wrocław
To jak się dowiesz, to się pochwal... :|
Mnie niedługo też czeka ta zabawa i jeszcze rozrząd z pompą wody.

_________________
_____________________________
Suzuki GV II 1,9DDiS
Suzuki Samurai powered by MIRO4x4
Suzuki Sidekick automat 1,6 16v powered by MIRO4x4


Na górę
Post: śr cze 27, 2012 6:26 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt wrz 13, 2011 8:12 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Złota k. Brzeska
po pierwszym dniu ani grama dymku
przy okazji można rozrząd zmienic bo i tak był do połowy rozebrany

_________________
95. 1.6 16V lpg


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl