suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
swap z 1.6 8v na 2.0 16v http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=7384 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | sebahabit [ sob mar 10, 2012 7:02 pm ] |
Tytuł: | swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
jak w temacie zastanawiam się nad swapem na takowy silnik i tu rodzi się pytanie dużo motania z tym jest??? czy sam silnik będzie pasował do mojej skrzyni??? silnik bym miał z całym potrzebnym osprzętem więc tylko zrobić najprawdopodobniej nowe łapy do węższej ramy i powinno jeździć... teoretycznie... a praktycznie???? a może pchać to ze skrzynią od 2.0??? |
Autor: | milas [ sob mar 10, 2012 7:21 pm ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
niejestes pierwszy ale sie niemiesci 2.0 jest dluzszy lepiej szukaj baleno 1.8 / pasuje bez problemu ,a tez ma ze 136 km |
Autor: | sebahabit [ sob mar 10, 2012 7:27 pm ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
i z tym baleno nie ma problemów z połączeniem ze skrzynią??? czy trzeba motać jakieś płyty itp??? a jak z wytrzymałością tego baleno w terenówce??? jest tak samo "idiotoodporny" jak 16??? |
Autor: | Art_zgl [ sob mar 10, 2012 7:49 pm ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
milas pisze: 2.0 jest dluzszy lepiej szukaj baleno 1.8 / pasuje bez problemu ,a tez ma ze 136 km Z tego co mi wiadomo to 2litry i 1.8 maja ten sam blok tylko 2.0 jest rozwiercony. 1.8 ma 121KM a 2.0 132KM. Jak cos pokrecilem to mnie poprawcie. |
Autor: | milas [ sob mar 10, 2012 9:09 pm ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
z rok temu myslalem nad swapem na 2,0 i po konsultacjach z Jacentym olałaem temat teraz drutuje bmw 1.8 ale jakbym mial to robic jescz eraz to poszedlbym w baleno podobno pasuje do skrzyni potrzeba tylko silnika i elektryki |
Autor: | sebahabit [ ndz mar 11, 2012 10:11 am ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
może u mnie na szrotach mają takowe cudo... popytam... popatrzę... ocenię może przyłożę skrzynię... |
Autor: | danthe [ ndz mar 11, 2012 11:07 am ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
Jesli planujesz taki swap to radze zastanowic sie nad 2.0 z GV. Potrzebujesz kompletu z komputerem i wiązką i sporo innych elektronicznych dupereli. Tych silników od GV jest najwięcej na rynku. Dostanie komputera do starszych 2.0 lub 1.8 w normalnej cenie dzisiaj już graniczy z cudem. Co do wielkości 1.8 i 2.0 to w/g informacji które posiadam bazują na tym samum bloku. Mocowanie silnika w 1.8 jest inne, bardziej "kompaktowe". Inna jest tez miska olejowa. I zapewne kupę osprzętu. Rama w 2.0 jest szersza, wiec do 1.6 trudno będzie to upakować. Może lepiej 1.6 16v? Lżejszy, co jest sporą zaletą. |
Autor: | sebahabit [ ndz mar 11, 2012 12:59 pm ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
hmmm według mnie pakować 1.6 16v dla kilku koni jest mało opłacalne to w takim przypadku wolę już zrobić trochę rzeźby i zrobić swap na oplowskie 2.0 16v 150koni i około 200Nm, co wydaje mi sie na chwilę obecną najlepszym rozwiązaniem... ewentualnie rozważam swap na jakiegoś mało skomplikowanego klekota z trzech powodów 1 praktycznie brak instalacji elektrycznej... 2 wodoodporność 3 duży moment obrotowy z samego dołu ale wracając do tematu ktoś pisał o tym że da się dekiel od skrzyni odkręcić z 1.6 i 2.0 i powinien wtedy 2.0 pasować do mojej skrzyni... a z tymi długościami o co chodzi??? silnik jest dużo dłuższy??? kurde nie mam u kogo obadać tego wszystkiego żeby samemu sobie pomierzyć i obczaić co i jak... w mojej okolicy same 1.6 8v :/ |
Autor: | Karas [ ndz mar 11, 2012 1:03 pm ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
co z przeniesieniem napędu przy takim momencie?? jak już przy 1.6 jest cienko |
Autor: | sebahabit [ ndz mar 11, 2012 1:09 pm ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
będę się martwił jak się będzie wszystko urywało na razie chce móc się rozpędzać na czarnym jak człowiek i przy niektórych podjazdach używać drugiego biegu, gdyż na jedynce często brakuje prędkości a na na dwójce mocy mowa o reduktorze oczywiście |
Autor: | RDZIKI1 [ ndz mar 11, 2012 2:25 pm ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
Może to Ci pomoże od budy do chłodnicy 72cm. - od silnika do chłodnicy 70 cm. Rama jest rozstawiona szerzej o 7 cm. niż w 1.6 . Ryjek jest o około 10 cm dłuższy i maska jakby bardziej wypukła . Od ściany grodziowej do zamka klapy 83 cm. Szerokość komory silnika 132 cm. |
Autor: | sebahabit [ ndz mar 11, 2012 4:26 pm ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
zaraz pójdę zmierzyć u siebie... i napisze wymiary na forum... edit według twoich wymiarów od budy do chłodnicy jest 72cm dla porównania u mnie jest 68cm od tyłu silnika do chłodnicy jest u ciebie 70cm natomiast u mnie 62 z tym że mierzone od mniej więcej miejsca w którym zaczyna się miska olejowa... natomiast aparat zapłonowy jest wysunięty tak pod budę że jest tylko z 4cm luzu... szerokość ramy u mnie wewnątrz 69cm po zewnętrznych 78,5 tak plus minus bo zaczął jakiś deszcz ze śniegiem padać i nie chciało mi się co do mm mierzyć |
Autor: | marirus [ ndz mar 11, 2012 5:23 pm ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
Jak dobrze kombinuję poza tym że 1.6 8V ma węższą ramę to jeszcze krótszą komorę silnika niż w 2.0 16V, bez chłodnicy może wejdzie. Proponuję najpierw pomierzyć komorę silnika, a nie jego długość. |
Autor: | sebahabit [ ndz mar 11, 2012 8:41 pm ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
no ale właśnie post wyżej są wymiary od ściany grodziowej do chłodnicy i od silnika do chłodnicy... także powinno się chyba zmieścić... |
Autor: | danthe [ ndz mar 11, 2012 8:53 pm ] |
Tytuł: | Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v |
Dodatkowo 2.0 potrzebuje wiekszej chłodnicy. Pamiętam że wystarczyło aby 1 sekcja chłodnicy u mnie nie działała i juz były problemy z temperaturą. Co do skrzyni to w 2.0 jest hydraulika zamiast linki. Pomijając koszty takiego swapa to jeśli sie uda to wyjdzie bardzo przyjemny potworek. Przy masie okolo 1t i mocy 130KM to już jest przyjemny wszędołaz Trzymam kciuki, chociaż nie wróżę łatwego sukcesu. Jesli wejdzie 2.0 R4 to powinien wejść 2.0 v6 ... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |