suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

swap z 1.6 8v na 2.0 16v
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=7384
Strona 1 z 2

Autor:  sebahabit [ sob mar 10, 2012 7:02 pm ]
Tytuł:  swap z 1.6 8v na 2.0 16v

jak w temacie zastanawiam się nad swapem na takowy silnik i tu rodzi się pytanie dużo motania z tym jest??? czy sam silnik będzie pasował do mojej skrzyni??? silnik bym miał z całym potrzebnym osprzętem więc tylko zrobić najprawdopodobniej nowe łapy do węższej ramy i powinno jeździć... teoretycznie... a praktycznie???? a może pchać to ze skrzynią od 2.0???

Autor:  milas [ sob mar 10, 2012 7:21 pm ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

niejestes pierwszy :mrgreen:
ale sie niemiesci

2.0 jest dluzszy

lepiej szukaj baleno 1.8 / pasuje bez problemu ,a tez ma ze 136 km

Autor:  sebahabit [ sob mar 10, 2012 7:27 pm ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

i z tym baleno nie ma problemów z połączeniem ze skrzynią??? czy trzeba motać jakieś płyty itp???
a jak z wytrzymałością tego baleno w terenówce??? jest tak samo "idiotoodporny" jak 16??? :D

Autor:  Art_zgl [ sob mar 10, 2012 7:49 pm ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

milas pisze:
2.0 jest dluzszy
lepiej szukaj baleno 1.8 / pasuje bez problemu ,a tez ma ze 136 km

Z tego co mi wiadomo to 2litry i 1.8 maja ten sam blok tylko 2.0 jest rozwiercony.
1.8 ma 121KM a 2.0 132KM. Jak cos pokrecilem to mnie poprawcie.

Autor:  milas [ sob mar 10, 2012 9:09 pm ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

z rok temu myslalem nad swapem na 2,0 i po konsultacjach z Jacentym olałaem temat

teraz drutuje bmw 1.8
ale jakbym mial to robic jescz eraz to poszedlbym w baleno

podobno pasuje do skrzyni

potrzeba tylko silnika i elektryki

Autor:  sebahabit [ ndz mar 11, 2012 10:11 am ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

może u mnie na szrotach mają takowe cudo... popytam... popatrzę... ocenię może przyłożę skrzynię... :D

Autor:  danthe [ ndz mar 11, 2012 11:07 am ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

Jesli planujesz taki swap to radze zastanowic sie nad 2.0 z GV.
Potrzebujesz kompletu z komputerem i wiązką i sporo innych elektronicznych dupereli.
Tych silników od GV jest najwięcej na rynku. Dostanie komputera do starszych 2.0 lub 1.8 w normalnej cenie dzisiaj już graniczy z cudem.

Co do wielkości 1.8 i 2.0 to w/g informacji które posiadam bazują na tym samum bloku. Mocowanie silnika w 1.8 jest inne, bardziej "kompaktowe".
Inna jest tez miska olejowa. I zapewne kupę osprzętu.

Rama w 2.0 jest szersza, wiec do 1.6 trudno będzie to upakować. Może lepiej 1.6 16v? Lżejszy, co jest sporą zaletą.

Autor:  sebahabit [ ndz mar 11, 2012 12:59 pm ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

hmmm według mnie pakować 1.6 16v dla kilku koni jest mało opłacalne :D to w takim przypadku wolę już zrobić trochę rzeźby i zrobić swap na oplowskie 2.0 16v 150koni i około 200Nm, co wydaje mi sie na chwilę obecną najlepszym rozwiązaniem... ewentualnie rozważam swap na jakiegoś mało skomplikowanego klekota z trzech powodów
1 praktycznie brak instalacji elektrycznej...
2 wodoodporność
3 duży moment obrotowy z samego dołu :D

ale
wracając do tematu ktoś pisał o tym że da się dekiel od skrzyni odkręcić z 1.6 i 2.0 i powinien wtedy 2.0 pasować do mojej skrzyni... a z tymi długościami o co chodzi??? silnik jest dużo dłuższy??? kurde nie mam u kogo obadać tego wszystkiego żeby samemu sobie pomierzyć i obczaić co i jak...
w mojej okolicy same 1.6 8v :/

Autor:  Karas [ ndz mar 11, 2012 1:03 pm ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

co z przeniesieniem napędu przy takim momencie?? jak już przy 1.6 jest cienko

Autor:  sebahabit [ ndz mar 11, 2012 1:09 pm ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

będę się martwił jak się będzie wszystko urywało :D na razie chce móc się rozpędzać na czarnym jak człowiek i przy niektórych podjazdach używać drugiego biegu, gdyż na jedynce często brakuje prędkości a na na dwójce mocy :D mowa o reduktorze oczywiście :D

Autor:  RDZIKI1 [ ndz mar 11, 2012 2:25 pm ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

Może to Ci pomoże od budy do chłodnicy 72cm. - od silnika do chłodnicy 70 cm.
Rama jest rozstawiona szerzej o 7 cm. niż w 1.6 .
Ryjek jest o około 10 cm dłuższy i maska jakby bardziej wypukła .
Od ściany grodziowej do zamka klapy 83 cm.
Szerokość komory silnika 132 cm.

Autor:  sebahabit [ ndz mar 11, 2012 4:26 pm ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

zaraz pójdę zmierzyć u siebie... i napisze wymiary na forum...

edit
według twoich wymiarów
od budy do chłodnicy jest 72cm dla porównania u mnie jest 68cm
od tyłu silnika do chłodnicy jest u ciebie 70cm natomiast u mnie 62 z tym że mierzone od mniej więcej miejsca w którym zaczyna się miska olejowa... natomiast aparat zapłonowy jest wysunięty tak pod budę że jest tylko z 4cm luzu...

szerokość ramy u mnie
wewnątrz 69cm
po zewnętrznych 78,5
tak plus minus bo zaczął jakiś deszcz ze śniegiem padać i nie chciało mi się co do mm mierzyć :D

Autor:  marirus [ ndz mar 11, 2012 5:23 pm ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

Jak dobrze kombinuję poza tym że 1.6 8V ma węższą ramę to jeszcze krótszą komorę silnika niż w 2.0 16V, bez chłodnicy może wejdzie. Proponuję najpierw pomierzyć komorę silnika, a nie jego długość.

Autor:  sebahabit [ ndz mar 11, 2012 8:41 pm ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

no ale właśnie post wyżej są wymiary :D od ściany grodziowej do chłodnicy i od silnika do chłodnicy... także powinno się chyba zmieścić...

Autor:  danthe [ ndz mar 11, 2012 8:53 pm ]
Tytuł:  Re: swap z 1.6 8v na 2.0 16v

Dodatkowo 2.0 potrzebuje wiekszej chłodnicy. Pamiętam że wystarczyło aby 1 sekcja chłodnicy u mnie nie działała i juz były problemy z temperaturą.
Co do skrzyni to w 2.0 jest hydraulika zamiast linki.

Pomijając koszty takiego swapa to jeśli sie uda to wyjdzie bardzo przyjemny potworek. Przy masie okolo 1t i mocy 130KM to już jest przyjemny wszędołaz :)
Trzymam kciuki, chociaż nie wróżę łatwego sukcesu.
Jesli wejdzie 2.0 R4 to powinien wejść 2.0 v6 ... :twisted: :mrgreen:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/