suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Diesel vw w vitarze http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=7386 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | kacjen [ ndz mar 11, 2012 8:28 am ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
Super. Czekamy na dalsze szczegóły. |
Autor: | Faja [ wt mar 13, 2012 10:22 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
Wydech wykonałem z rury fi 50mm z tłumikiem drgań, jedną strumienicą i jednym tłumikiem przelotowym. Część turbiny i pierwszą część wydechu owinąłem taśmą żaroodporną co znacznie obniżyło temperaturę okolicy wydechu. Po umieszczeniu wszystkich elementów pod maską zostało mało miejsca na filtr powietrza. Jedyne co udało mi się upchnąć to duży wkład filtra z vw transportera T4 i to bez obudowy. Widać go na zdjęciu przedziału silnika. Działaniem świec żarowych steruje przycisk w kabinie uruchamiający przekaźnik. Do tego momentu przeróbek zakres prac dla td i tdi jest taki sam, gdyż mocowania silnika, skrzyni biegów i koła zamachowego są identyczne. Przy 1,6 td zostałoby jeszcze podłączenie linki gazu do pompy wtryskowej. Przy tdi walka z elektroniką. Zastanawiając się nad wyborem silnika vw w grę wchodziły właściwie dwie konstrukcje. Albo stary i dobry 1,6 td pozbawiony elektroniki z wtryskiem pośrednim, albo 1,9 tdi sterowany komputerem z wtryskiem bezpośrednim. Jest jeszcze 1,9 td ? następca 1,6 td ale pomimo większej pojemności ma mniejszą moc i moment obrotowy, pali trochę więcej, jest trochę cięższy i ma problem ze ścinającym się klinem na wale korbowym. Poza tym 1,6 może zakręcić się na wyższe obroty-podobno ma rodowód bęzynowy? Natomiast za tdi przemawia moc i moment łatwy do podkręcenia, doskonała diagnostyka za pomocą ogólnodostępnych i darmowych programów, większa sprawność, łatwiejszy rozruch zimą, duża elastyczność, ogromna dostępność na naszym rynku i wbrew pozorom wodoodporność. CDN... |
Autor: | zeshky [ śr mar 14, 2012 7:58 am ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
Cytuj: Zastanawiając się nad wyborem silnika vw w grę wchodziły właściwie dwie konstrukcje. Albo stary i dobry 1,6 td pozbawiony elektroniki z wtryskiem pośrednim, albo 1,9 tdi sterowany komputerem z wtryskiem bezpośrednim. Jest jeszcze 1,9 td ? następca 1,6 td ale pomimo większej pojemności ma mniejszą moc i moment obrotowy, pali trochę więcej, jest trochę cięższy i ma problem ze ścinającym się klinem na wale korbowym. Poza tym 1,6 może zakręcić się na wyższe obroty-podobno ma rodowód bęzynowy? 1.6 TD ma ten sam problem ze ścinającym się klinem. Gdybym miał wybierać między 1.6 a 1.9TD to wybrałbym to drugie, bo możesz wsadzić wał od 1.9TDI i masz problem z klinem z głowy, dodatkowo wsadzasz boost pina z 1.6TD i masz większą moc, ok. 90KM. Dłubane 1.9TD osiągają 115-130KM |
Autor: | Faja [ czw mar 15, 2012 9:58 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
Teraz elektronika silnika. Opiszę schemat popularnego silnika o oznaczeniu 1z i mocy wyjściowej 90 koni. Wersje 110 konne mają trochę inną wiązkę elektryczną, inny sterownik silnika, inne turbo i jeszcze parę innych szczegółów. Jeśli mamy już kompletny silnik to potrzebujemy jeszcze komputera, kompletnej wiązki ze złączem komputera, zaworu sterującego turbosprężarką i potencjometr pedału gazu. Przyda się też złącze diagnostyczne do podłączenia laptopa. Dla ułatwienia wybieramy sterownik bez immobilaisera. Były dwa takowe- o oznaczeniach 028 906 021 C oraz FB. Wiązka komputera jest w jednym kawałku. Z jednej strony znajduje się 68-pinowe złącze komputera, od niego odchodzi mnóstwo przewodów zakończonych różnymi wtyczkami. Większość usuniemy? https://picasaweb.google.com/lh/photo/v ... directlink Pierwszy schemat to oryginalny schemat połączeń podzespołów tego silnika. https://picasaweb.google.com/lh/photo/Q ... directlink Schemat drugi to instalacja odchudzona do niezbędnego minimum zapewniającego pracę silnika. https://picasaweb.google.com/lh/photo/5 ... directlink Jak widać nie jest to takie straszne. Większość niezbędnych podzespołów elektrycznych mamy już w silniku-pięć elementów zawiera pompa wtryskowa, G80 to część składowa trzeciego wtryskiwacza, czujniki temperatury silnika umieszczone są w jednej obudowie i wetknięte w plastikowy króciec płynu przy głowicy, G28 jest wetknięty w blok silnika. Z elementów zewnętrznych zostaje tylko pedał gazu i N-75 regulujący pracę turbiny. Złącza łączące te elementy zawiera wiązka, także nic nie trzeba przerabiać. Tak więc mając wiązkę musimy odnaleźć i zostawić następujące kostki: - złącze sterownika ? 68pin - złącze pompy wtryskowej ? 3pin - złącze pompy wtryskowej ? 8pin -duże zbiorcze okrągłe złącze przy głowicy-24pin - złącze czujnika obrotów silnika pod pompą wtryskową ? 2pin - złącze czujnika wzniosu iglicy 3-go wtryskiwacza ? 2pin - złącze potencjometru pedału gazu ? 6pin - złącze zaworu turbosprężarki ? 2pin Z wiązki musimy odnaleźć też pojedyncze kabelki i inne złącza. Podaję nr pinu złącza komputera do którego prowadzi dany kabelek i co trzeba z nim zrobić: - masa pin 1, 24, 46 ? połączyć z masą - zasilanie pin 23, 38, 45, 68 ? połączyć z zasilaniem po przekręceniu kluczyka poprzez bezpiecznik - linia diagnostyczna pin 61 ? połączyć ze złączem diagnostycznym - doprowadzenie sygnału z alternatora pin 39 ? doprowadzić sygnał z alternatora z jego pinu nr 2 - zewrzeć styki złącza czujnika pedału sprzęgła piny 33 i 17 - zewrzeć styki złącza czujnika pedału hamulca piny 33 i 20 - odnaleźć złącze czujnika temperatury w dolocie piny 33 i 64 i albo go zamontować gdzieś przed kolektorem dolotowym albo zewrzeć styki poprzez opornik np. 1k? - wtedy komputer widzi 40 stopni w dolocie - odnaleźć złącze 6-cio pinowe przepływomierza i albo go zamontować za filtrem powietrza, albo zewrzeć styki 1 i 6 poprzez diodę prostowniczą ? piny 19 i 13 komputera - zewrzeć piny 40 i 41 ? zamiast czujnika ciśnienia atmosferycznego Z głównej wiązki komputera to chyba tyle. Zostaje jeszcze podłączenie: - świec żarowych poprzez przekaźnik i włącznik umieszczony w kabinie-można oczywiście zostawić oryginalne sterowanie z komputera - czujnika ciśnienia oleju-wystaje z głowicy - kontrolki ładowania alternatora-pin nr 3 kostki alternatora - grubego przewodu ładowania alternatora do plusa - rozrusznika - czujnika temperatury-pin nr 4 złącza czujnika temperatury - obrotomierza-pin nr 2 komputera-tego nie przetestowałem - lampki check engine-pin nr 48 komputera-tego nie przetestowałem. Dorzucę jeszcze schemat podłączenia złącza diagnostycznego. https://picasaweb.google.com/lh/photo/b ... directlink Jak ktoś dostrzeże jakieś błędy w schemacie to proszę o korektę. CDN... |
Autor: | Przemas601 [ czw mar 15, 2012 10:18 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
Wszystko fajnie,tylko ja się pytam po co? Kupa roboty,a nie jestem przekonany o bezawaryjności tego rozwiązania. |
Autor: | kacjen [ czw mar 15, 2012 10:29 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
Powody: Moment obrotowy w dolnym zakresie, który jest nieoceniony w terenie Wodoodporność diesla (dla mnie podstawowa zaleta) Niższe spalanie - w przypadku Diesla VW nadal ON się opłaca |
Autor: | Pavel [ ndz kwie 22, 2012 6:50 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
Założenie małego turbodoładowania (tak z 0,2-0,3 bar) do oryginalnego silnika G16 dało by dużo mocniejszy dół i ze 120KM na górze. Fakt że palić będzie więcej niż diesel, ale przeróbek dużo mniej i mamy dużo większy zakres obrotów do dyspozycji. |
Autor: | radzik071 [ czw wrz 27, 2012 10:21 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
Jak tam ? Jeździ już ? |
Autor: | abuk [ ndz lut 10, 2013 10:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
Hej Mam pytanko Jak Ci się trzyma przedni napęd po wymianie silnika? pozdrawiam |
Autor: | macias320 [ pn lut 11, 2013 10:59 am ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
duża robota trzeba przyznać..... ale jak ja bym coś takiego robił to nie tdi nie mogę znieść jego klekotania (choć tania jazda)...... jan z vw to wolałbym 1.8 GTI 115KM chyba mial......i kultura jego praca..........a spalanie pewnie i tak mniejsze jak standard vitara... |
Autor: | Balu [ czw lut 06, 2014 9:35 am ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
Ciekawi mnie czy można to spiąć z automatyczną skrzynią biegów? |
Autor: | panteclaw [ pt maja 09, 2014 7:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
panowie, takie pytanie mam z innej beczki, jaka jest masa svitaroskiego silnika 1.6 8v wraz ze skrzynią manualną, ? i tak z ciekawości ile waży ten silnik z vw ? |
Autor: | babcia [ ndz paź 12, 2014 10:57 am ] |
Tytuł: | Re: Diesel vw w vitarze |
Dobra przeróbka dla tych, którzy lubią przeprawy lub daleko podróżują (przestrzeń bagażowa). Jeśli najważniejsze są koszty zabawy, a nie miejsce w bagażniku LPG jest prostszym rozwiązaniem. Ja mam w VW T-3 Syncro ((byłem nim w Pajęcznie) w/w silnik VW 1.9 TDI 1Z, ale bez elektroniki. Wymienić należy tylko miskę oleju i smok. Nawet łapy pasują z oryginalnego 1.6 TD. Elektronika ? Brak. Mechanik założył p.wtryskową z Isuzu Trooper 3.1 TD. Koszt zakupu: 300 zł. Jest to japońska pompa typu Bosch. Pasuje bez przeróbek. Po montażu pompy i ustawieniu zapłonu mechanik powiedział: pal Go. I tyle. Od trzech lat podróżuję takim zestawem bez problemów. Spalanie: 8.6 - 9l. Jeśli ciągnę Viertarkę max 10l. Moc ? Nie wiem. Na długim stromym podjeżdzie T-3 z 1.9TDI/electronic wyprzedza mnie (nie zawsze) o pól może całego busa. Koła z oryginalnych 14-stek zamieniłem na 205 X 16. |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |