suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:00 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 16, 2015 12:55 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
pytanie z innej beczki, dlaczego nikt nie pokusił się o swap 1,8 Turbo z vw?? z tego co czytałem to kryza ta sama co przy montażu 1,9 TD/I, moc 150+, dmuchawka jest to moment jest, podobno nie awaryjna konstrukcja, nadal mały i lekki bo 4 cylindry.
coś jest nie tak z tym rozwiązaniem skoro całe google nie zna wzmianki o swapie na ten motor??

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt cze 16, 2015 2:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
Miałem w audi A4 B5 motor 1.8 ADR czyli taki jak 1.8T tylko bez turbiny (mój miał 125km a z turbo 150km) przyznam że silnik według mnie bezproblemowy, bardzo dobrze współpracuje z gazem, osprzetu jakoś dużo nie było tak więc skomplikowany mocno nie jest, wiadomo różowo tez nie jest, ma po pięć zaworów na cyl, łańcuch łączący wałki w głowicy lubi się rozciągnąc i orać pokrywe zaworów, lubi miec problemy z falowaniem obrotów, więcej negatywów o nim nie słyszałem, mi osobiście strzeliła pompa wody która okazała się fabryczna a miała być wymieniona przy zakupie wraz z rozrządem (hu... mnie oszukali w warsztacie). Zaletą jest też to że standardowo silnik umiejscowiony jest wzdłużnie (np passat B5 i aidi A4 B5) więc wydech wręcz przygotowany do suzuki, ale to i tak nie problem dla kogoś kto robi swapa.


Na górę
Post: wt cze 16, 2015 6:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
Może temu że benzynowe silniki suzuki miało bardzo dobre i jest co swapować.
Diesel vw jest super kompromisem mocy, spalania, ceny zakupu i dostępności części :)


Na górę
Post: wt cze 16, 2015 7:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
"Mechanik założył p.wtryskową z Isuzu Trooper 3.1 TD. Koszt zakupu: 300 zł. Jest to japońska pompa typu Bosch. Pasuje bez przeróbek. Po montażu pompy i ustawieniu zapłonu mechanik powiedział: pal Go. I tyle. Od trzech lat podróżuję takim zestawem bez problemów."


Zaprzyjażniony warsztat wkłada natomiast pompy z mastera 3.0 do 1Z. Pompa pasuje bez modyfikacji , także brak elektroniki i wyciągają z niego 190 km a to już sporo :)

Sam tak kombinuje z vitara i zobaczymy co z tego wyjdzie


Na górę
Post: śr cze 17, 2015 12:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
abuk pisze:
Może temu że benzynowe silniki suzuki miało bardzo dobre i jest co swapować.
Diesel vw jest super kompromisem mocy, spalania, ceny zakupu i dostępności części :)

Tylko jak chcesz mocny silnik suzuki to płacisz sporo, a ten jest i mocny i tani, części są tak powszechne że dostaniesz je nawet w monopolowym

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: ndz paź 11, 2015 6:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:00 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Puławy
Cytuj:
pytanie z innej beczki, dlaczego nikt nie pokusił się o swap 1,8 Turbo z vw?? z tego co czytałem to kryza ta sama co przy montażu 1,9 TD/I, moc 150+, dmuchawka jest to moment jest, podobno nie awaryjna konstrukcja, nadal mały i lekki bo 4 cylindry.
coś jest nie tak z tym rozwiązaniem skoro całe google nie zna wzmianki o swapie na ten motor??

A jak przebiega moment obrotowy tego silnika?
Ja przez ostatnie lata zrezygnowałem z diesli ale tylko przez taniość jazdy na LPG. Są to V-szóstki ( jaguar 2,5l, sorento 3,5l, Woyager 3,3l ) oraz Grand Cherokee 4,0 i mimo dużych mocy tych silników z przyjemnością przesiadam się do starego golfa III AHU z chipem na 110 koni bo on ciągnie od samego dołu a tamte...

_________________
Vitara tdi


Na górę
Post: ndz paź 11, 2015 7:07 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Jaki przebieg? No trzeba by popatrzeć na kreski, ale przypuszczam że dzieje się od 3500 obr/min. Ale silniki nie doładowane 16v też ciągną od góry. Plus takiego 1,8t jest taki że jest stosunkowo tani, podobno wytrzymały, rzekomo bez zakuwania do 300km, części to w kiosku albo w piekarni znajdziesz i każdy mechanik ogarnia, silniki suzuki są dla mechaników nie znane, dodatkowo dobry tuner z hamownią może ustawić mapę tak żeby moc przybywała wcześniej na niższych obrotach.
Ten silnik to mój projekt na przyszłość, wraz z sprzęgłem 240mm i skrzynią gv 2,5
Niestety swap na 1,8 Baleno nie zrobił na mnie wrażenia mocą choć nie jest źle ale spodziewałem się więcej. Ropniak niby dobry do tego zastosowania ale przejadłem się dieslami, alfe mam jtdm, kangoo służbowe dci i niby dobre silniki, idą jak wściekłe nawet to 1,5 dci i nic nie pali ale ciągle słyszę to kle kle kle

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: ndz paź 11, 2015 7:22 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:00 pm
Posty: 56
Lokalizacja: Puławy
No klekot diesla i zapach spalonej ropy nie wszystkim odpowiada. Ale przejechałem się ostatnio focusem tdci i dźwięk tego silnika podczas dodawania gazu powodował odruch wymiotny. Już myślałem że coś tam nawaliło, ale w/g właściciela to normalny dźwięk. No i wszyscy porównują moc a nas interesuje moment...

_________________
Vitara tdi


Na górę
Post: czw sty 21, 2016 7:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 18, 2016 10:55 pm
Posty: 11
Silnik: 1,6 8v
Model: cabrio 1,6 jxl
Rok prod.: 1991
Witam panie panowie .Posiadam od dłuższego czasu nie odpartą ochotę wsadzić do mojego smoka silnik 1,9td z vw i poszukuje flanszy do połączenia silnika ze skrzynią . Z założenia nie przepadam za benzyną a za gazem to już w wcale [ 18l ] przy delikatnym lataniu . Całą tą elektrownią w okół silnika kabelki zaworki podciśnienia czujniki i takie tam inne dziwy żeby silnik mógł jakoś działać . Lubie klekot ropniaka , jeden przewód do elektro zaworu na pompie drugi to rozrusznika i wszystko dział . Czytałem temat od początku wymiary widziałem jak będzie trzeba to trzeba będzie powalczyć i zrobić taką ale może ktoś z was posiada na zbyci taką flansze lub jakąś forme z odwierconymi otworami :D proszę o pomoc paweł


Na górę
Post: pt sty 22, 2016 8:26 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Jak dasz rysunki co zamieścił @Faja to każdy kumaty ślusarz-tokarz Ci takie cudo zrobi.
Albo przepisze do kompa i maszyna zrobi :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt sty 22, 2016 10:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
Nuvo ma rację jedno popołudnie przy piwku i temat ogarnięty, wielkiej filozofii z tym nie było. poskładać całość sensownie do kupy to już inna historia :)


Na górę
Post: sob sty 23, 2016 6:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 18, 2016 10:55 pm
Posty: 11
Silnik: 1,6 8v
Model: cabrio 1,6 jxl
Rok prod.: 1991
racja z tym że niema tam z całością wielkiej filozofij z toczeniem koła damy rade z wydechem też tylko muszę się mocno przyłożyć do rozmieszczenia tych otworów głównie chodzi mi ot oby na igiełkę zgrywała się tarcza z wałkiem skrzyni .


Na górę
Post: ndz sty 24, 2016 12:13 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Jeśli wymiary podane przez faja'e to chwila na cad i mamy gotowy rysunek do zlecenia na laser, koszt pewnie z bagatela 50 zł. Jeśli chcesz pro i koszty nie mają znaczenia to dajesz silnik i skrzynie na pomiary precyzyjne (nazywa się to, jakoś tam zapomniałem) i wyniki opracowujesz w cad na laser i masz pro
Proste jak jebanie :mrgreen:

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: ndz sty 24, 2016 11:18 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
Kacper pamiętaj że to nie tylko flansza i toczenie koła by wsadzić ten silnik.
zostają ci jeszcze poduszki wiązka i sporo spraw o których pewnie teraz zapomnę :)
Ale plus jest taki że na wtryskach 216 i podkręconej pompie (przełożenia 5.125 i reduktor 4.24) to na jedynce ciężko go zdusić hamulcem.


Na górę
Post: ndz sty 24, 2016 6:47 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sty 18, 2016 10:55 pm
Posty: 11
Silnik: 1,6 8v
Model: cabrio 1,6 jxl
Rok prod.: 1991
koło poduszki wydech i całą resztę ogarnę najgorsze dla mnie jest odwiercenie tych otworów w flanszy chodzi mi oto żeby wszystko było w osi żeby nie obcinało tarczy . :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl