suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Diesel vw w vitarze
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=7386
Strona 2 z 4

Autor:  gutek.a4 [ wt cze 16, 2015 12:55 pm ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

pytanie z innej beczki, dlaczego nikt nie pokusił się o swap 1,8 Turbo z vw?? z tego co czytałem to kryza ta sama co przy montażu 1,9 TD/I, moc 150+, dmuchawka jest to moment jest, podobno nie awaryjna konstrukcja, nadal mały i lekki bo 4 cylindry.
coś jest nie tak z tym rozwiązaniem skoro całe google nie zna wzmianki o swapie na ten motor??

Autor:  Bezimienny [ wt cze 16, 2015 2:39 pm ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

Miałem w audi A4 B5 motor 1.8 ADR czyli taki jak 1.8T tylko bez turbiny (mój miał 125km a z turbo 150km) przyznam że silnik według mnie bezproblemowy, bardzo dobrze współpracuje z gazem, osprzetu jakoś dużo nie było tak więc skomplikowany mocno nie jest, wiadomo różowo tez nie jest, ma po pięć zaworów na cyl, łańcuch łączący wałki w głowicy lubi się rozciągnąc i orać pokrywe zaworów, lubi miec problemy z falowaniem obrotów, więcej negatywów o nim nie słyszałem, mi osobiście strzeliła pompa wody która okazała się fabryczna a miała być wymieniona przy zakupie wraz z rozrządem (hu... mnie oszukali w warsztacie). Zaletą jest też to że standardowo silnik umiejscowiony jest wzdłużnie (np passat B5 i aidi A4 B5) więc wydech wręcz przygotowany do suzuki, ale to i tak nie problem dla kogoś kto robi swapa.

Autor:  abuk [ wt cze 16, 2015 6:59 pm ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

Może temu że benzynowe silniki suzuki miało bardzo dobre i jest co swapować.
Diesel vw jest super kompromisem mocy, spalania, ceny zakupu i dostępności części :)

Autor:  abuk [ wt cze 16, 2015 7:02 pm ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

"Mechanik założył p.wtryskową z Isuzu Trooper 3.1 TD. Koszt zakupu: 300 zł. Jest to japońska pompa typu Bosch. Pasuje bez przeróbek. Po montażu pompy i ustawieniu zapłonu mechanik powiedział: pal Go. I tyle. Od trzech lat podróżuję takim zestawem bez problemów."


Zaprzyjażniony warsztat wkłada natomiast pompy z mastera 3.0 do 1Z. Pompa pasuje bez modyfikacji , także brak elektroniki i wyciągają z niego 190 km a to już sporo :)

Sam tak kombinuje z vitara i zobaczymy co z tego wyjdzie

Autor:  gutek.a4 [ śr cze 17, 2015 12:43 pm ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

abuk pisze:
Może temu że benzynowe silniki suzuki miało bardzo dobre i jest co swapować.
Diesel vw jest super kompromisem mocy, spalania, ceny zakupu i dostępności części :)

Tylko jak chcesz mocny silnik suzuki to płacisz sporo, a ten jest i mocny i tani, części są tak powszechne że dostaniesz je nawet w monopolowym

Autor:  Faja [ ndz paź 11, 2015 6:42 pm ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

Cytuj:
pytanie z innej beczki, dlaczego nikt nie pokusił się o swap 1,8 Turbo z vw?? z tego co czytałem to kryza ta sama co przy montażu 1,9 TD/I, moc 150+, dmuchawka jest to moment jest, podobno nie awaryjna konstrukcja, nadal mały i lekki bo 4 cylindry.
coś jest nie tak z tym rozwiązaniem skoro całe google nie zna wzmianki o swapie na ten motor??

A jak przebiega moment obrotowy tego silnika?
Ja przez ostatnie lata zrezygnowałem z diesli ale tylko przez taniość jazdy na LPG. Są to V-szóstki ( jaguar 2,5l, sorento 3,5l, Woyager 3,3l ) oraz Grand Cherokee 4,0 i mimo dużych mocy tych silników z przyjemnością przesiadam się do starego golfa III AHU z chipem na 110 koni bo on ciągnie od samego dołu a tamte...

Autor:  gutek.a4 [ ndz paź 11, 2015 7:07 pm ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

Jaki przebieg? No trzeba by popatrzeć na kreski, ale przypuszczam że dzieje się od 3500 obr/min. Ale silniki nie doładowane 16v też ciągną od góry. Plus takiego 1,8t jest taki że jest stosunkowo tani, podobno wytrzymały, rzekomo bez zakuwania do 300km, części to w kiosku albo w piekarni znajdziesz i każdy mechanik ogarnia, silniki suzuki są dla mechaników nie znane, dodatkowo dobry tuner z hamownią może ustawić mapę tak żeby moc przybywała wcześniej na niższych obrotach.
Ten silnik to mój projekt na przyszłość, wraz z sprzęgłem 240mm i skrzynią gv 2,5
Niestety swap na 1,8 Baleno nie zrobił na mnie wrażenia mocą choć nie jest źle ale spodziewałem się więcej. Ropniak niby dobry do tego zastosowania ale przejadłem się dieslami, alfe mam jtdm, kangoo służbowe dci i niby dobre silniki, idą jak wściekłe nawet to 1,5 dci i nic nie pali ale ciągle słyszę to kle kle kle

Autor:  Faja [ ndz paź 11, 2015 7:22 pm ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

No klekot diesla i zapach spalonej ropy nie wszystkim odpowiada. Ale przejechałem się ostatnio focusem tdci i dźwięk tego silnika podczas dodawania gazu powodował odruch wymiotny. Już myślałem że coś tam nawaliło, ale w/g właściciela to normalny dźwięk. No i wszyscy porównują moc a nas interesuje moment...

Autor:  kacper-650 [ czw sty 21, 2016 7:18 pm ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

Witam panie panowie .Posiadam od dłuższego czasu nie odpartą ochotę wsadzić do mojego smoka silnik 1,9td z vw i poszukuje flanszy do połączenia silnika ze skrzynią . Z założenia nie przepadam za benzyną a za gazem to już w wcale [ 18l ] przy delikatnym lataniu . Całą tą elektrownią w okół silnika kabelki zaworki podciśnienia czujniki i takie tam inne dziwy żeby silnik mógł jakoś działać . Lubie klekot ropniaka , jeden przewód do elektro zaworu na pompie drugi to rozrusznika i wszystko dział . Czytałem temat od początku wymiary widziałem jak będzie trzeba to trzeba będzie powalczyć i zrobić taką ale może ktoś z was posiada na zbyci taką flansze lub jakąś forme z odwierconymi otworami :D proszę o pomoc paweł

Autor:  NuVo [ pt sty 22, 2016 8:26 am ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

Jak dasz rysunki co zamieścił @Faja to każdy kumaty ślusarz-tokarz Ci takie cudo zrobi.
Albo przepisze do kompa i maszyna zrobi :mrgreen:

Autor:  abuk [ pt sty 22, 2016 10:10 pm ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

Nuvo ma rację jedno popołudnie przy piwku i temat ogarnięty, wielkiej filozofii z tym nie było. poskładać całość sensownie do kupy to już inna historia :)

Autor:  kacper-650 [ sob sty 23, 2016 6:31 pm ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

racja z tym że niema tam z całością wielkiej filozofij z toczeniem koła damy rade z wydechem też tylko muszę się mocno przyłożyć do rozmieszczenia tych otworów głównie chodzi mi ot oby na igiełkę zgrywała się tarcza z wałkiem skrzyni .

Autor:  gutek.a4 [ ndz sty 24, 2016 12:13 am ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

Jeśli wymiary podane przez faja'e to chwila na cad i mamy gotowy rysunek do zlecenia na laser, koszt pewnie z bagatela 50 zł. Jeśli chcesz pro i koszty nie mają znaczenia to dajesz silnik i skrzynie na pomiary precyzyjne (nazywa się to, jakoś tam zapomniałem) i wyniki opracowujesz w cad na laser i masz pro
Proste jak jebanie :mrgreen:

Autor:  abuk [ ndz sty 24, 2016 11:18 am ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

Kacper pamiętaj że to nie tylko flansza i toczenie koła by wsadzić ten silnik.
zostają ci jeszcze poduszki wiązka i sporo spraw o których pewnie teraz zapomnę :)
Ale plus jest taki że na wtryskach 216 i podkręconej pompie (przełożenia 5.125 i reduktor 4.24) to na jedynce ciężko go zdusić hamulcem.

Autor:  kacper-650 [ ndz sty 24, 2016 6:47 pm ]
Tytuł:  Re: Diesel vw w vitarze

koło poduszki wydech i całą resztę ogarnę najgorsze dla mnie jest odwiercenie tych otworów w flanszy chodzi mi oto żeby wszystko było w osi żeby nie obcinało tarczy . :D

Strona 2 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/