suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 4:10 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: sob sty 12, 2013 2:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lip 29, 2012 11:27 pm
Posty: 64
kolejnosc ruchu tłoków w silniku jest 1 3 4 2
a ustawiamy kolejno:
jak zaczyna sie zamykać zawór ssący na 1 cylindrze to zawory ustawiamy na drugim cylindrze
jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 3 cylindrze to zawory ustawiamy na pierwszym cylindrze
jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 4 cylindrze to zawory ustawiamy na trzecim cylindrze
jak zaczyna się zamykać zawór ssący na 2 cylindrze to zawory ustawiamy na czwartym cylindrze

Ja jak ustawiłem tak jak pisze książka serwisowa to silnik pracował jak w starym polonezie jeden wielki klekot i nic więcej.
przy drugim ustawianiu wziąłem poprawkę na zużycie dzwigienek i ustawiając na ciepłym silniku
0,15 na ssącym
0,20 na wydechowym
po odpaleniu jest super silnik pracuje cichutko i jest jakby trochę mocniejszy

_________________
RIDE TO LIVE


Na górę
Post: śr sty 16, 2013 1:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sie 18, 2010 4:15 pm
Posty: 69
Lokalizacja: KRA
czarny8104 dzięki , zawory wyregulowane ,rozrząd wymieniony.
Powodem hałasu w silniku było kółko napinacza które się całkowicie rozleciało :twisted:


Na górę
Post: pn lip 13, 2015 3:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Znalazłem fajny tutorial na stronie fanów mniejszego brata vitary:
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=3292

Wszystko pięknie ładnie opisane, tylko mam jedną obawę. Na skrzynce samuraia jest wziernik na punkcik T zwany górnym martwym punktem, w vitarze go nie znalazłem. Czym się w takim razie sugerować przy ustawianiu zaworów, coby wszystko poszło jak należy?

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: wt sty 29, 2019 8:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt sty 23, 2018 7:12 pm
Posty: 39
Silnik: 1.6 8v 90'
Model: Cabrio 1.6
Rok prod.: 1990
Moje zawory klepią jak fiks, ustawiałem je z 10 razy. Na instrukcji z forum samca jest wyraźnie jak gość mierzy między zaworem a dźwigienką. Każdy z Was mówi że powinno się mierzyć między wałkiem/krzywką a dźwigienką. Jak to w końcu jest i jakie luzy powinny mieć te zawory? Jest ktoś kto po prostu odpowie bo "przeżył" tą historię?

Proszę o zachowanie nazw podzespołów. :D


Na górę
Post: wt sty 29, 2019 10:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lis 14, 2010 11:55 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Garwolin
Silnik: baleno G16B
Rok prod.: 1991
Wartości nie pamiętam.
W 8v mierzy się pomiędzy dźwigienką a zaworem.
W 16v między wałkiem a dźwigienką.

A u mnie w 8v klepały nie zawory, a dźwigienki na swoich wałkach. Miały luz i sobie klepały.


Na górę
Post: ndz lut 10, 2019 5:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Orcio pisze:
dźwigienki na swoich wałkach. Miały luz i sobie klepały.

albo nowe graty albo spróbować oleju 10W-50 czy 10W-60 które na gorącym powinny lepiej się zachowywać.

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl