| suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
| 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=8183 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | greq [ czw sie 02, 2012 9:31 pm ] |
| Tytuł: | 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
Witam wszystkich! Jak wyzej, w temacie. Chcialbym troszke wzmocnic standardowy silniczek w mojej GV (2004 rok, ~65k przebiegu). Czy jest jakis sposob, dzieki ktoremu mozna niewielkim kosztem dokonac odpowiednich przerobek? Mocno mi zalezaloby na podniesieniu elastycznosci w niskich zakresach obrotow, oraz jak to mozliwe mocy przy 4-5 tys. (Jazda po autostradzie na 5 biegu bylaby fajna, zamiast katowanie na 4 Jezeli taki temat byl to przepraszam (nie znalazlem niczego ciekawego w szukajce) i prosze o nakierowanie mnie nań Pozdrawiam i dzieki z gory za odpowiedzi! |
|
| Autor: | zax [ czw sie 02, 2012 10:15 pm ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
Domyślam się, że masz krótkiego GVoździa z rzędową 4 cylindrówką. Po co Ci więcej mocy? Jak brakuje mocy i z dołu i z góry, to kiepsko. Zmień może olej, filtry, może katalizator zapchany... A nie hałasuje Ci rozrząd? Jak chcesz z dołu moc, to dołóż turbo, czy kompresor... Jak chcesz z góry, to przerób dolot, wydech... A tak przy okazji... 65k przebiegu? Aż ciekaw jestem, jak wygląda to auto i co robiło większość swego życia |
|
| Autor: | radzik071 [ czw sie 02, 2012 10:22 pm ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
Nie ma nic za darmo Jak chcesz tanio to sobie magnetyzer wsadź A tak na poważnie: Wywal katalizator i wsadź wydech przelotowy zamiast tego dużego i najlepiej załóż kolektor 4-2-1 Włóż dobry filtr stożkowy. Jak to zrobisz to tuning wałków rozrządu Ci pomoże. |
|
| Autor: | miras7 [ czw sie 02, 2012 10:38 pm ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
greq pisze: ... (Jazda po autostradzie na 5 biegu bylaby fajna, zamiast katowanie na 4 Jeśli nawet na autostradzie nie jesteś w stanie normalnie jechać na 5 biegu, to silnikowi/autu potrzebny jest remont a nie tuning Chyba, że masz wsadzone ze 35" i zapomniałeś wspomnieć |
|
| Autor: | Mieciu1 [ czw sie 02, 2012 10:42 pm ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
Kurka też nie czaje że on nie jedzie i na autostradzie na 5 nie jedzie(mniemam że o wyprzedzanie chodzi ). Jak @Zax też jestem ciekaw co to auto robiło i jak wygląda że ma taki przebieg |
|
| Autor: | zax [ czw sie 02, 2012 11:52 pm ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
greq pisze: Witam wszystkich! Jak wyzej, w temacie. Chcialbym troszke wzmocnic standardowy silniczek w mojej GV (2004 rok, ~65k przebiegu). Czy jest jakis sposob, dzieki ktoremu mozna niewielkim kosztem dokonac odpowiednich przerobek? Mocno mi zalezaloby na podniesieniu elastycznosci w niskich zakresach obrotow, oraz jak to mozliwe mocy przy 4-5 tys. (Jazda po autostradzie na 5 biegu bylaby fajna, zamiast katowanie na 4 Jezeli taki temat byl to przepraszam (nie znalazlem niczego ciekawego w szukajce) i prosze o nakierowanie mnie nań Pozdrawiam i dzieki z gory za odpowiedzi! 4-5 tysięcy na piątce w dwulitrówce, to całkiem spora prędkość... Ile to, 140-160? Chociaż przy Twoim rozmiarze opon powinna spokojnie się bujać do tej prędkości. Jak nie chce -> silnik padyga. Ale spoko, koledzy właśnie sprzedają za 2300 zestaw 1,8 z Baleno |
|
| Autor: | greq [ pt sie 03, 2012 12:14 am ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
zax pisze: Domyślam się, że masz krótkiego GVoździa z rzędową 4 cylindrówką. Po co Ci więcej mocy? Jak brakuje mocy i z dołu i z góry, to kiepsko. Zmień może olej, filtry, może katalizator zapchany... A nie hałasuje Ci rozrząd? Jak chcesz z dołu moc, to dołóż turbo, czy kompresor... Jak chcesz z góry, to przerób dolot, wydech... A tak przy okazji... 65k przebiegu? Aż ciekaw jestem, jak wygląda to auto i co robiło większość swego życia Troche rozrzad halasuje przy schodzeniu z wysokich obrotow, ale moc jest ok (mam na mysli, ze sie nie zmniejszyla nagle Samochod w nienagannym stanie technicznym, wszystko od poczatku do konca robione w ASO, wiec wszystko poza klimatyzacja smiga perfekt Chodzi tak jak wspomnialem o "Grandzie" krotka z 4 cylindrowym silnikiem, w manualu. To co proponujesz ma sens, tylko pytanie, czy jest gdzies warsztat ktory to wykona w Warszawie? I czy zrobia to za sensowne pieniadze? Ktora z tych opcji bylaby najlepszym rozwiazaniem? Autko od poczatku jezdzone po miescie, teren okazyjnie i to nie ciezki radzik071 pisze: Nie ma nic za darmo Jak chcesz tanio to sobie magnetyzer wsadź A tak na poważnie: Wywal katalizator i wsadź wydech przelotowy zamiast tego dużego i najlepiej załóż kolektor 4-2-1 Włóż dobry filtr stożkowy. Jak to zrobisz to tuning wałków rozrządu Ci pomoże. Jakiego uzysku moglbym sie spodziewac po takim zabiegu? miras7 pisze: greq pisze: ... (Jazda po autostradzie na 5 biegu bylaby fajna, zamiast katowanie na 4 Jeśli nawet na autostradzie nie jesteś w stanie normalnie jechać na 5 biegu, to silnikowi/autu potrzebny jest remont a nie tuning Chyba, że masz wsadzone ze 35" i zapomniałeś wspomnieć Mam zwykle standardowe stalowki na 235/60/R16 bodajze Ogolnie do vMAX samochodzik na piatce sie nie rozpedzi, trzeba redukowac na czworke Mieciu1 pisze: Kurka też nie czaje że on nie jedzie i na autostradzie na 5 nie jedzie(mniemam że o wyprzedzanie chodzi ). Jak @Zax też jestem ciekaw co to auto robiło i jak wygląda że ma taki przebieg Wyprzedzanie uwazam za nie mozliwe na wyzszym biegu niz 3 zax pisze: 4-5 tysięcy na piątce w dwulitrówce, to całkiem spora prędkość...Ile to, 140-160? Tak, dokladnie Na piatce nie bujnie sie raczej wiecej anizeli 150, na czworce leci ponad vMAX. Wymyslimy cos konkretnego co moznaby zrobic tutaj Panowie? EDIT: Jeszcze jezeli chodzi o moc, vide wyjasnienia mam dosyc ciezka noge, a przy RWD preferuje pomiedzy 200 a 300 KM | do 450nm, przy takich mocach przy tej wadze jezdzi mi sie sensownie, przy AWD (typu quattro 40/60%) to juz 500KM wymagam |
|
| Autor: | zax [ pt sie 03, 2012 12:30 am ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
greq pisze: EDIT: Jeszcze jezeli chodzi o moc, vide wyjasnienia mam dosyc ciezka noge, a przy RWD preferuje pomiedzy 200 a 300 KM | do 450nm, przy takich mocach przy tej wadze jezdzi mi sie sensownie, przy AWD (typu quattro 40/60%) to juz 500KM wymagam A chcesz jeździć prosto, czy bardziej bokiem? Bo chyba przy ciężkiej nodze i braku kagańców elektronicznych typu asr, esp to ciężko tym by było na codzień jeździć z taką mocą. 300 konna krótka GV... To by było coś.... ...do pierwszego zakrętu Jak seryjna krótka GV z J20A na piątce nie jedzie powyżej jakiejś prędkości, tylko trzeba zredukować na 4, to silnik zatyrany. Przy tym silniku spokojnie się zmienia przy 3000rpm na piątkę i na piątce powinna osiągać chociaż 160. greq pisze: Troche rozrzad halasuje przy schodzeniu z wysokich obrotow, ale moc jest ok (mam na mysli, ze sie nie zmniejszyla nagle (...) Wymyslimy cos konkretnego co moznaby zrobic tutaj Panowie? No. Możnaby tu sprawdzić TPSa, zmienić filtry, świece, kata i ewentualnie rozrząd. I powinno zapie*dalać. Chociaż J20A ze starych Vitar (134KM) i tak będzie latać lepiej |
|
| Autor: | Mieciu1 [ pt sie 03, 2012 1:04 am ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
zax pisze: Jak seryjna krótka GV z J20A na piątce nie jedzie powyżej jakiejś prędkości, tylko trzeba zredukować na 4, to silnik zatyrany. Przy tym silniku spokojnie się zmienia przy 3000rpm na piątkę i na piątce powinna osiągać chociaż 160. Dokładnie Ja coprawda jeżdzę na 225/75 i to mt a do tego samochód trochę wyższy niż seria i raczej załadowany bagażnik( i nie tylko Tak jak pisze Zax coś jest chyba nie dokońca ok z silnikiem lub poprostu twoja ciężka noga i doświadczenie z innymi samochodami o wiele większej mocy przysłania ci to że to jest terenówka a nie placek z 300km pod maską |
|
| Autor: | danthe [ pt sie 03, 2012 8:02 am ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
radzik071 pisze: Wywal katalizator i wsadź wydech przelotowy zamiast tego dużego i najlepiej załóż kolektor 4-2-1 Włóż dobry filtr stożkowy. Jak to zrobisz to tuning wałków rozrządu Ci pomoże. Te wszystkie zabiegi pogorszą dół. Oczywiście góra z dużym prawdopodobieństwem wsie poprawi, ale bez zmiany mapy wtrysków niewiele da. greq pisze: Jakiego uzysku moglbym sie spodziewac po takim zabiegu? Przy zmianie map wtrysków, ostrzejszych wałkach (jeśli ktoś takie robi) i obróbce głowicy to do 20% przyrostu można się spodziewać. Koszt takiej zabawy to okolo 10kzł greq pisze: Wymyslimy cos konkretnego co moznaby zrobic tutaj Panowie? Bedzie trudno, jest na świecie kilka projektów J20 + turbo, ale tutaj jak na razie jeden pasjonat aktualnie znęca się nad tym silnikiem w poszukiwaniu dodatkowych kucy: http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=7329 Zastanawiam sie czy u Ciebie wszystko z układem napędowym w porządku. Stawiam na zwiększone opory toczenia (łożyska zużyte, brak oleju lub stary olej, itp.). Zaczął bym od dokładnego sprawdzenia i wymiany płynów ustrojowych wszystkich. Dodatkowo układ zapłonowy. greq pisze: EDIT: Jeszcze jezeli chodzi o moc, vide wyjasnienia mam dosyc ciezka noge, a przy RWD preferuje pomiedzy 200 a 300 KM | do 450nm, przy takich mocach przy tej wadze jezdzi mi sie sensownie, przy AWD (typu quattro 40/60%) to juz 500KM wymagam To wszystko wyjaśnia Zacznij jeździć na reduktorze to będziesz miał podobne przyspieszenia Ja mam płaszczaka 240HP to jak przesiadam sie do vitary musze sobie powtarzać że tutaj jeździmy inaczej |
|
| Autor: | greq [ pt sie 03, 2012 12:21 pm ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
zax pisze: typu asr, esp to ciężko tym by było na codzień jeździć z taką mocą. Powiem Ci tak, w zime jezdze na letnich oponach bo zabawniej.. Kwestia gustu. zax pisze: na piątce powinna osiągać chociaż 160 Moze zle sie wyrazilem, nie mialem tak dlugiego dystansu jeszcze zeby sie rozpedzic na piatce bardziej Mieciu1 pisze: (realne 140 Ja mierze predkosc GPS'em Max mam teraz chyba 167 danthe pisze: Koszt takiej zabawy to okolo 10kzł To juz wole druga Vitarke kupic z V6 danthe pisze: J20 + turbo, Obadam temat, dzieki za info |
|
| Autor: | vaiker [ pt sie 03, 2012 12:23 pm ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
moim zdaniem ( a jezdzilem kilkoma) silnik 2.0 r4 ma o wiele wiekszego kopa niz 2.0 v6 . . . |
|
| Autor: | zax [ pt sie 03, 2012 12:32 pm ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
greq pisze: Powiem Ci tak, w zime jezdze na letnich oponach bo zabawniej.. Kwestia gustu. Bardzo zabawnie. Szczególnie jak w coś wy**rwisz, bo się nie uda zatrzymać. greq pisze: To juz wole druga Vitarke kupic z V6 To chyba z XL7 2,7 i motać. Tylko nie wiem po co, bo wtedy będzie 90% masy na przednich kołach, a tył będzie mielić przy każdym przyciśnięciu gazu |
|
| Autor: | greq [ pt sie 03, 2012 5:53 pm ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
zax pisze: greq pisze: Powiem Ci tak, w zime jezdze na letnich oponach bo zabawniej.. Kwestia gustu. Bardzo zabawnie. Szczególnie jak w coś wy**rwisz, bo się nie uda zatrzymać. Wydaje mi sie, ze troche dramatyzujesz Trzeba jezdzic z glowa, tego nie zastapi zaden sprzet. Dobra, dzieki wielkie Panowie za odpowiedzi! Jak byscie jeszcze cos ciekawego wykombinowali, to prosze dajcie znac w temacie Ja postaram sie ogarnac temat w.w. przerobek w Warszawie, ich realizacji i cenie |
|
| Autor: | danthe [ pt sie 03, 2012 10:29 pm ] |
| Tytuł: | Re: 2L Benzyna, Czy da sie niewielkim kosztem podniesc moc? |
A tutaj masz dowód że się da: http://www.youtube.com/watch?v=jxSr8yF5 ... re=related Silnik jest praktycznie taki sam jak w GV, z dokładnością do osprzętu, blok i glowica takie same. |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|