suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=9639 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | lofix [ sob mar 16, 2013 10:48 pm ] |
Tytuł: | Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
Jeśli ktoś to ma w swojej vitarce dotyczy 1.6 8v to opiszę krok po kroku jak się tego pozbyć ![]() 1. Spuścić płyn chłodniczy, zdemontować termostat, poskładać do kupy ![]() 2. Odkręcić rurę ssącą od góry dwie nakrętki 10, opaska na gumowym wężu dolotu powietrza i 4 śruby klucz 12. 3. Wiadomo - odpinamy linkę gazu, wężyki podciśnienia oraz wtyczki wtryskiwacza razem z zaworem ICS (taki na dwie śrubki, dwa kabelki z tego idą) i wtyczkę TPS (czarne coś trzy kabelki na osi przepustnicy UWAGA NIE ODKRĘCAMY TEGO OD KORPUSU) Wężyk powrotu paliwa z regulatora ciśnienia paliwa (opaska ślimakowa) 4.Odkręcić dwie śrubki wlotu paliwa do wtryskiwacza klucz 10. Sprawdź stan oringu, jeśli lipa wymień i posmaruj lekko smarem przed montażem, nie podwinie się. 5. Odkręcamy cztery śruby (długie szpilki) klucz nasadowy 12 od góry korpusu wtryskiwacza ** CZYNNOŚĆ BEZ PŁYNU W UKŁADZIE *** (inaczej się wyleje pewnie do kolektora ssącego na złość). Podnosimy ostrożnie korpus wtryskiwacza do góry, pod spodem znajduje się uszczelka "zdrewniała" zapewne i może popękać ale nic to ![]() 6. Odkręcamy zawór obejściowy **ODPOWIEDZIALNY ZA "TERKOTANIE" PO WŁĄCZENIU ŚWIATEŁ LUB DMUCHAWY NA BIEGU JAŁOWYM** (dwie śrubki dwa kabelki) pod zaworem znajduje się gumowa uszczelka UWAGA może być nieco ciągliwa. Jeśli otworki 3 sztuki są nieregularne to należy nożykiem do tapet lub żyletką "LECIUTKO" je wyrównać tzn. udrożnić. Nowa uszczelka w serwisie kosztuje 65 zł. Przy pomocy cienkiego wkrętaka lub czegoś podobnego naciskamy lekko tłoczek w środkowym otworku zaworu. Powinien bez oporów dać się wcisnąć i samoczynnie powrócić. I tak jest zasyfiały więc potraktuj otworki środkiem do czyszczenia przepustnic (koniecznie takim, rozpuszcza nagary i gumę jej resztki wlazły w zaworek jak pryśniesz zobaczysz jak się pięknie wyczyści) Zaworek musi być czysty i bez zacięć poddawać się lekkiemu naciskowi i powracać. Do zaworka dla pewności odrobina MILITECU. 7.Teraz odkręcamy dwie śrubki od góry korpusu wtrysku wkrętak krzyżakowy. No i mamy dwie połówki i kolejną uszczelkę też do skopiowania. Uszczelki docinamy z zestawu ELRING dostępnego w każdym szanującym się sklepie motoryzacyjnym, materiał na uszczelki właściwy łatwo się poddaje nożykowi do tapet. Sprawdzamy stan iglicy wtryskiwacza OSTROŻNIE !! Jeśli jest czysta to nie kombinujemy. Przepłukujemy otworki w korpusie środkiem do przepustnic i sprężonym powietrzem, odkładamy tą część z wtryskiwaczem na bok. 8. Dolna część korpusu ta z przepustnicą ma wbudowany zawór obejściowy ( normalnie opływa go płyn chłodniczy, nie teraz ![]() 9. Teraz nowa uszczelka między połówki korpusu i na dwie śrubki skręcamy. Połówki skręcone, teraz montujemy zawór ICS, gumową uszczelkę wokół trzech otworków smarujemy bardzo delikatnie masą uszczelniającą DIRKO. 10. Przekładamy długie szpilki od góry korpusu i od spodu układamy nową uszczelkę tak aby śruby przeszły przez otwory w uszczelce (nie zawinie się przy montażu korpusu. Dokręcamy śruby momentem 33Nm.( tak wymyśliłem i jest ok.) Skręcamy wszystko do kupy zalewamy układ płynem, odpowietrzamy układ i cieszymy się idealnymi obrotami silnika. Dokręcamy potem śruby od góry "dociągamy". Odnośnie falowania obrotów późniejszego trzasku (jakby przekaźnika) i ich wyrównania. Za to niezwykłe zjawisko odpowiedzialny jest elektrozawór brązowy, na pewno obluzowany (mocowany blaszką) Zdejmij na moment przewód podciśnienia z zaworu obroty natychmiast wzrosną. Falowanie to wynik nieszczelności zaworu. Dociska go blaszka przymocuj ją porządnie np. przy pomocy dużego wkrętaka tak żeby zawór nie miał luzu i będzie ok. Proste a cieszy ![]() U mnie idealnie. Wszystkie wariacje z obrotami 22 letniej vitarki zakończone. Po uruchomieniu zimnego silnika obroty nie przekraczają 2 tyś. po chwili tj. ok.4min opadają do ok. 900 obr/min. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | zbys19 [ ndz mar 17, 2013 10:48 am ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty "wolne" |
ooo i teraz moge sie z tym pobawić ![]() chociaż już uzyskałem troche lepsze efekty u siebie na wolnych mi nie faluje już tak często ![]() ale na wyższych jak trzymam równo to faluje a nie wie kolega czy można dostać i gdzie oryginalne uszczelki do monowtrysku??(komplet naj lepiej) |
Autor: | lofix [ ndz mar 17, 2013 11:57 am ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty "wolne" |
Wiem. W serwisie suzuki, ale nie opłaca się. Czekać trzeba dwa tygodnie co najmniej i drogo. Zestaw uszczelek ELRING jest świetny. Moje zdolności manualne są raczej mierne a uszczelki dorobiłem perfekcyjnie nożykiem do tapet. I jeszcze jedno jeśli kogoś napadnie by skorzystać z mojej metody to pamiętajcie o odkręceniu korka wlewu paliwa nie będzie się wylewać po zdjęciu zasilania z wtrysku i powrotu. |
Autor: | viking81 [ pn kwie 01, 2013 8:42 pm ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
Wygląda ciekawie, czy ktoś już próbował tego sposobu?Może ktoś z woj. śląskiego będzie próbował to chętnie podrzucę swoją Suzi ![]() |
Autor: | Robbert89 [ śr lis 13, 2013 9:46 pm ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
Potrzebuje zrobić podobną operacje u siebie tylko nie mogę nigdzie znaleźć uszczelek pod przepustnicę. Rozumiem, że ta pod wtrysk to tylko w ASO? Robił ktoś podobny zabieg? Czego użyć w obliczu deficytu, nawet, tych do samodzielnego przycięcia? |
Autor: | NuVo [ śr lis 13, 2013 9:51 pm ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
Z wszechobecnego klingierytu? Lub grubszej tektury? Do tego cienko silikonem RTV i ...le'voila, uszczeleczka jak w mordę strzelił. Aha, małe otwory robimy przy pomocy kulki od łożyska i nakrętki o nieco mniejszej średnicy. Inne kształty żyletką lub nożykiem do tapet. Nauczysz się. |
Autor: | zbys19 [ czw lis 14, 2013 8:45 am ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
a ten taki paseczek trzeba robić też?? ten obok dużej dziury na przepustnice |
Autor: | Robbert89 [ czw lis 14, 2013 5:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
Slyszalem o patencie z tekturką, ale balem sie, ze tekturka moze zostac rozpuszczona przez benzyne. A na uszczelke pod wtrysk jest jakis sposob? |
Autor: | zbys19 [ czw lis 14, 2013 8:35 pm ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
właśnie NuVo napisał http://allegro.pl/plyta-na-uszczelki-af ... 07419.html |
Autor: | Robbert89 [ pt lis 15, 2013 12:23 am ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
Już wszistko jasne. Do kilngierytu też stosować silikon, czy się obejdzie? |
Autor: | zbys19 [ pt lis 15, 2013 6:31 am ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
można dać tylko bardzo mało tylko nie zaklej żadnego kanalika |
Autor: | Robbert89 [ wt lis 19, 2013 7:10 pm ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
To sobie odpuszczę silikonowanie. Sam klingeryt powinien dać radę. |
Autor: | Dyfer [ sob sie 16, 2014 4:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
Panowie znawcy takie pytanko wyczyściłem zawór obejściowy z uszczelką tłoczek mimo minimalnego skoku wracał do pierwotnej pozycji a mimo to dalej mi pierdzi/tyrkocze przez komin:( może jakieś sugestie? problemów z obrotami bark. |
Autor: | sin [ ndz sie 17, 2014 11:47 am ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
tutaj są też takie uszczelki http://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelka- ... ai-1.3/601 ![]() |
Autor: | Dyfer [ pt sie 22, 2014 9:30 pm ] |
Tytuł: | Re: Falowanie obrotów, wysokie obroty-rozwiązanie problemu |
Po dwudniowych bojAch z zaworem obejściowym, odłączyłem to ustrojstwo i terkotanie ustało, dodatkowo podkręciłem minimalnie obroty i jest git:) po uruchomieniu świateł czy dmuchawy obroty nie spadają. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |