suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=9735
Strona 1 z 8

Autor:  BartekWPR [ czw mar 28, 2013 10:24 pm ]
Tytuł:  SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

Witam
Z powodu moich problemów z 2.0 V6 zamierzam wymienić silnik.
Na allegro 2.0 V6 są w cenie 2.5 V6 pytanie czy warto.
Znalazłem relację forumowego kolegi z Grodziska Maz. który przeprowadził taki zabieg i był zachwycony.
Tyle że zaraz po zabiegu.
Nie wiem jak to wygląda z perspektywy czasu, jak się sprawdza po 10.000km jak ośki reagują itd., może ktoś coś słyszał.

Dzięki

Autor:  vaiker [ czw mar 28, 2013 11:45 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

grubszy most i wal, polosie sa dopiero w 2.7 w xl7 . . . . .

zmieniasz blok i wtryskiwacze, uczysz kompa i heja

Autor:  BartekWPR [ czw mar 28, 2013 11:59 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

czyli most i wał tez zmieniać, czy tylko blok i wtryskiwacze??

Autor:  BartekWPR [ pt mar 29, 2013 6:50 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

BartekWPR pisze:
czyli most i wał tez zmieniać, czy tylko blok i wtryskiwacze??

Sorry ,późno już było , nie czytałem że zrozumieniem.

Autor:  BartekWPR [ wt kwie 02, 2013 1:17 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

Znalazłem silnik 2,5 v6 od Trakera w automacie
http://moto.allegro.pl/suzuki-grand-vit ... 09419.html
Auto ze Stanów było.
Podejdzie do mojej w manualu??

Autor:  BartekWPR [ czw kwie 11, 2013 7:24 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

Ponieważ silnik który kupiłem nie był aż taką "malineczką z poziomeczką" jak mogło by się wydawać musiałem zrobić trochę podmianek.
Poniżej lista co pasuje do czego.
Nie przeszkadza, że 2,5 jeżdził na automacie, podchodzi do skrzyni od 2.0 manual.
Kolektory od 2,5 v6 mimo że mają trochę większą średnicę i inny kształt niż 2.0 v6 to bez motania da się założyć na orginalne mocowania, jak tak kombinowałem bo miałem uszkodzoną obudowę termostatu w kupionym 2,5.
Pasuje również pompa wody która w 2,5 trochę jakby obcierała, założyłem swoją starą z 2.0 v6 niesłyszalną wszystko to samo.
Przy tej okazji obejrzałem też głowice i rozrząd w kupionym 2,5 wygląda za dobrze jak na 140.000 i 2004 rok. Łańcuchy tak napięte jak u mnie w starym po wymianie .
Takie same są również dekle głowic i obudowa przednia rozrządu, nie mylić że głowice w środku są takie same od 2,5 mają większą średnicę szklanek, wałkom się nie przyglądałem.
Cewki też przymierzałem kształtem podchodzą.
Zastanawia mnie tylko, dlaczego jeśli to działa na tym samym kompie i wiązkach, trzeba wymieniać wtryski.

Autor:  NuVo [ czw kwie 11, 2013 7:47 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

BartekWPR pisze:
Zastanawia mnie tylko, dlaczego jeśli to działa na tym samym kompie i wiązkach, trzeba wymieniać wtryski.


Bo trzeba inne ciśnienie albo dawkę podać do większej pojemności? :wink:

Autor:  BartekWPR [ czw kwie 11, 2013 7:57 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

Myślałem, że właśnie w tym celu zmienia się właśnie kompa, wiązki lub programuje kompa , a wtryski same dane czytają.
Nieważne czy od 2,0 czy 2,5 w tym akurat przypadku, gdzie wiemy że nie trzeba zmieniać kompa i wiązki.
Ale pozamieniam tylko tak się zastanawiałem.

Autor:  vaiker [ pt kwie 12, 2013 8:04 am ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

wtryski sie wydajnoscia roznia, co dziwne w 2,7 mam tak male wtryskiwacze ze az zglupialem w porownaniu do 2.0v6 i 2.0 r4 ( ktore tez sa rozne, jedne czerwone, drugie rozowe, a w 2,7 chyba takie zielonkawe ( nie napisze mietowe bo sie bedziecie napierdzielac)

Autor:  BartekWPR [ pt kwie 12, 2013 2:54 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

Ją w 2,5 też mam mietowe..

Autor:  BartekWPR [ pn kwie 15, 2013 8:20 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

dziś odpalenie.
Klekotał jak wściekły ze 20 min
Dym z rury, że myślałem że straż przyjedzie.
Po 30 minutach klepanie ustało, mniej więcej razem z dymieniem.
Rozrząd cichy, szklanek juz nie słychać, na obroty wkręca się tak, że myślałem że wyfrunie, bo jeszcze maski nie ma.

Ale nierówno trochę pracuje i teraz czy się unormuje czy przez to że kolektory od 2.0 v6 założyłem i cewki od 2.0 v6??

Autor:  vaiker [ pn kwie 15, 2013 10:43 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

naucz go teraz, ustaw kat wyprzedzenia zaplonu ( pamietaj o zworze), pokrec sruba od wolnych obrotow, naucz go jeszcze raz i powinno byc ok, ustaw tez czujnik polozenia przepustnicy

Autor:  BartekWPR [ pn kwie 15, 2013 10:48 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

vaiker pisze:
naucz go teraz, ustaw kat wyprzedzenia zaplonu ( pamietaj o zworze), pokrec sruba od wolnych obrotow, naucz go jeszcze raz i powinno byc ok, ustaw tez czujnik polozenia przepustnicy


Czekałem na Ciebie Vaiker...:)

Jak go nauczyć, kręciłem tą śrubką ale w ciemno bo nie mam tego urządzenia, o jakim zaworze??, jak ustawić czujnik przepustnicy??


Dziękuję znalazłem...


viewtopic.php?f=6&t=6242&p=77418&hilit=czujnik+po%C5%82o%C5%BCenia+przepustnicy#p77418

Autor:  danthe [ wt kwie 16, 2013 2:01 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

Czyli ECU z 2.0 poradzi sobie z 2.5? Ten sam soft jest?

A procedura uczenia chyba jak w każdym wtrysku - odpalasz na zimnym, wyłączasz całą elektrykę zbędną i trzymasz na wolnych aż sie nagrzeje.
Można też dodatkowo przegonić go na 2 i 3 do redline :)

Autor:  BartekWPR [ wt kwie 16, 2013 3:50 pm ]
Tytuł:  Re: SWAP z 2.0 V6 na 2.5V6

Ja przy kompie nic nie przestawiałem, super jeżdzi od 1000 obrotów miedzy 1000 a 800 zaczyna szarpać.Na 800 szarpie non stop.
Zasysa mi chyba za dużo powietrza na wolnych obrotach, bo świst taki z gaźnika słychać, gaźniki już podmieniałem i to samo na gaźniku z 2.0 i 2,5.

Strona 1 z 8 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/