suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw kwie 25, 2024 1:12 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 09, 2008 6:16 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
Hmmm...wydaje mi sie ze na zimnym jest bardziej wyczuwalny opor...ale sprawdze to dzis i zobaczymy...Tylko po co odlaczac (-) co to ma do rzeczy ??

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
Post: pn cze 09, 2008 6:26 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotrk pisze:
......
Ale kurcze ... to wisko to dość śliska sprawa :P dlatego poważnie się zastanowię nad elektrycznym wiatrakiem z przodu :)...

:lol: :lol: Może i śliska ale jak działa to powinno być niezawodne. Jakoś mam uraz do upi...niczonch w błocie wentylatorów elektycznych. To była największa wada Pandy4x4. Z floty kilkunastu aut budujących autostradę tylko nasz dał radę. (bo był regulanie myty :mrgreen: ). Wentylatory były ubrzucane błotem, dostawały wibracji i następował szybki zgon :evil: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn cze 09, 2008 7:34 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Kiedys pało mi Visko.Zalożyłem elekryka.Wentylator pochodziło od Forda Scorpio od klimatyzacji MK1czy 2 juz nie pamietam.W węzu wychodzcym z termostatu miałem wczujnik temperetury od Poloneza i załączał się przy 8-iluś stopniach.
Powiem tak.
Obecnie wentylator lezy w garazu.Kupiłem sprawne Visko wymyłem chłodnicę(wyciągnąłem wymoczyłem i wymyłem dokładnie) i wszystko robi tak jak ma robic..Im więcej udziwnień tym więcej awari.Po mojemu Vietrarka powinna latac jak z swoim Visko które w zupełności wystarcza.JAk komuś mało może zawsze spiąć Visko na stałe.Minus w głębokiej wodzie pod maska niagara:)
pozdrawiam

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: pn cze 09, 2008 7:43 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
No wiec sprawdzilem...
Silnik zimny wisko ma opor...odpalam pod maska huragan po chwili ustaje i dmucha mniej...
Gasze silnik opor mniejszy mozna spokojnie obracac...
Odpalam silnik...jak dodaje gazu to wisko kreci sie szybciej...
Silnik osiaga temp 1/3 skali otwiers sie termostat...chlodnica goraca...
probuje zatrzymac wisko reka...daje sie dosc prosto zatrzymac...gasze silnik
czuc opor przy kreceniu ale ciezko powiedziec czy wiekszy czy mniejszy...
Zastanawia mnie to ze udalo mi sie zlapac wisko ja cieplym silkniku...Chyba normalnie powinno palce poupierniczac a nie dac sie zlapac....

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
Post: pn cze 09, 2008 10:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
sprawdzilem jeszcze kilka rzeczy...moze to pomoze jakos w rozwiazaniu...
Odpalilem silnik....powoli sie nagrzewal...termostat zrobil sie goracy...po chwili sie otworzyl bo wezem od termostatu do chlodnicy polecial cieply plyn...
Z tym ze termostat tak goracy ze nie idzie go dotknac...a waz moge spokojnie zlapac reka...
gora chlodnicy goraca ale tez mozna ja na chwile dotknac...za to dol chlodnicy chlodny i waz co tam na dole wychodzi tez tylko lekko cieply...

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
Post: pn cze 09, 2008 11:06 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
To wygląda, że w porządku, skoro do chłodnicy wpływa wrzątek, a wraca w miarę chłodna ciecz ;)
Wąż gumowy zawsze będzie się wydawał "chłodniejszy" niż metalowe elementy - kwestia przewodności cieplnej materiału.
Czyli pytanie brzmi bardziej: dlaczego układ chłodzenia jest niewydolny w ekstremalnej sytuacji ?
Może kamień w chłodnicy? Może pogięte blaszki ? Może słaby (stary) płyn chłodzący, który nie trzyma już parametrów? Nie wiem ... :?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn cze 09, 2008 11:17 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
A moze termostat nie otwiera sie do konca skoro jego nie moge dotknac bo parzy a chlodnice czy waz moge chwile potrzymac reka ??

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
Post: pn cze 09, 2008 11:24 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Termostat nie majątek (jakoś lekko ponad 20 zł?) - więc można sprawdzić. Chociaż ja np. kiedyś 3 czy 4ry nowe termostaty wymieniłem, bo za późno otwierały :shock:, więc nowy nie koniecznie znaczy lepszy :P

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn cze 09, 2008 11:39 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
No wiem ze jest tani i jutro sprobuje z nim powalczyc...a ty u Siebie mozesz dotknac chlodnicy i ja potrzymac chwile czy nie bardzo ??

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
Post: pn cze 09, 2008 11:52 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Jutro przetestuje czy da się złapać i zobaczę jaka różnica jest pomiędzy termostatem, wężem, górą i dołem chłodnicy :) ale na pewno nie sprawdzę, czy mogę wiatrak złapać jak się kręci :P
Tak w temacie jeszcze: ostatnio zmieniałem płyn i wypłukałem z układu duuużo syfu wszelakiego. To też nie jest droga wymiana - około 40zł za płyn + woda demineralizowana do płukania, a może czynić różnicę ;)

@Masmo: wiem, że taki wiatrak z przodu to ciężkie i krótkie życie ma, ale ja myślałem zrobić go bez czujnika temperatury, jedynie załączany manualnie z kabiny w razie jak by się za ciepło zrobiło. W Pandzie taki wiatrak robi za główny, tu robiłby jako pomocniczy, co niewątpliwie przedłużyłoby jego żywot.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 12:03 am przez piotrk, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt cze 10, 2008 12:00 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
plyn zmienialem jakies 8000 km temu wiec powinien byc ok ...stary ktory zlewalem byl czysty...

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
Post: wt cze 10, 2008 1:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw sty 24, 2008 3:01 pm
Posty: 110
no wiec kolejny problem chyba mam bo nawet rankiem kiedy jest chłodek podjeżdżam pod góre i wskazówka wali pod czerwone ale nie wchodzi na czerwone po chwili zjeżdżając z góry lub jadąc po prostym wskazówka wraca na 1/2 skali. połowe skali mam non stop myślałem ze to standard ale chyba nie ??? posprawdzam jeszcze wisko tak jak piszecie i zobaczymy
takie skoki temp pojawiły się nie dawno ale mocno mnie wk....... :evil:


Na górę
Post: wt cze 10, 2008 6:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 12:24 am
Posty: 519
Lokalizacja: Szamotuły
U mnie jednak bylo padniete wisko...po wymianie temp lekko leci w gore ale zalacza sie wisko i temp spada...Wiec radze sprawdz wisko...jak na cieplym zatrzymasz reka to do wymiany !!

_________________
Sj 413 -> Vitara JLX 1.6 8v -> Discovery 2.5 TDI lift 2'


Na górę
Post: wt cze 10, 2008 7:25 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Cybm pisze:
U mnie jednak bylo padniete wisko...po wymianie temp lekko leci w gore ale zalacza sie wisko i temp spada...Wiec radze sprawdz wisko...jak na cieplym zatrzymasz reka to do wymiany !!

Ciesze się, że się wyjaśniło :D Jak wyłączysz ciepły silnik (koło 2/5 na wskaźniku) to jaki opór stawia teraz u Ciebie dobre wisko ? Da się swobodnie kręcić ręka czy jakiś hmm.. specyficzny rodzaj oporu stawia ?
PS: sprawdziłem u siebie termostat, rury, chłodnice itp - identycznie jak u Ciebie.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: wt cze 10, 2008 10:16 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Hadek pisze:
Przez 2 lata ostrego upalania 2 razy zagotowałem płyn w chłodnicy.
I raz gdy cała chłodnica była na betonowo zabita błotem
II raz gdy padło mi visko.

I tu szukałbym przyczyny Twoich problemów.
ps, dokładne wymycie chłodnicy nie jest łatwe :wink:


Z pierwszej strony
8)

Cybm pisze:
U mnie jednak bylo padniete wisko...po wymianie temp lekko leci w gore ale zalacza sie wisko i temp spada...Wiec radze sprawdz wisko...jak na cieplym zatrzymasz reka to do wymiany !!


Z ostatniej :wink:

Myśle że mozna przyciąc odrobine.
Bedzie dla potomnych :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl