suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:04 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 04, 2010 12:59 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Witam,
tym razem temat o przeglądzie wozu przed wyjazdem.
Proszę o dopisywanie co jeszcze zrobić można :)

Wg. mnie warto obejrzeć i ew. wymienić:
- akumulator (mierzymy napięcie, zaglądamy w cele)
- alternator (czy nie rzęzi, sprawdzamy napięcie ładowania)
- pompa wody (czy nie cieknie, czy uszczelka ok, czy nie rzęzi, jak duży przebieg, to zastanowic się nad wymianą)
- rozrząd (czy pask ok, czy nie wydaje odgłosów, jak blisko wymiany, to wymienić)
- paski klinowe (wg. mnie warto zmienić, a stare wziąć na zapas)
- hamulce (rozkręcić, zajrzeć, wyczyścić, ew. zmnieć klocki/szczęki)
- filtr powietrza (jak wymiana blisko, to zmienić)
- wymienić olej i filtr oleju
- komputer (czy nie wylały kondensatory itp.)
- połączenia masowe, kable. Połączenia rozkręcić i wyczyścić, ew. wymienić kable.
- wszystkie światła
- zmienić oleje przekładniowe, sprawdzić czy nie ma wycieków - jak są to zlikwidować
- szczelność układu chłodzenia, czy węże się nie pocą, czy nie ubywa ze zbiorniczka, czy chłodnica cała
- wisko
- układ wydechowy (niby nic, a głowa może boleć ...)
- łożyska kół - czy nie huczą, czy nie mają luzu
- luzy zawieszenia i układu kierowniczego
- świece, kable, kopułka
- wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu
-
NuVo pisze:
Ja bym dodał jeszcze kontrolę układu napędowego: stan krzyżaków,przegubów, osłon gumowych na półosiach! Tam pył,błoto i woda mogą namieszać i to nieźle.
NuVo pisze:
Stan ogumienia! w tym również zapasu!!!!!


Tyle chwilowo przyszło mi do głowy, ale na pewno sporo więcej można sprawdzić ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Ostatnio zmieniony czw mar 04, 2010 8:41 am przez piotrk, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: czw mar 04, 2010 6:29 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
To jest lista przed baaardzo długim wyjazdem,tak? Powiem szczerze że wyjeżdżając na wakacje do Chorwacji w zeszłym roku wymieniłem tylko szczęki z tyłu będąc jeszcze na kacu w dzień wyjazdu i na tym się skończyło. Moim zdaniem jeśli masz sprawne auto na co dzień, dbasz o wszystkie płyny ustrojowe i wiesz co Ci może stukać tu i tam to na pewno dojedziesz. Jak coś się ma zepsuć to porostu padnie i na pewno nie będziesz miał tej części zamiennej,taki lajf :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw mar 04, 2010 8:08 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
NuVo pisze:
Moim zdaniem jeśli masz sprawne auto na co dzień, dbasz o wszystkie płyny ustrojowe i wiesz co Ci może stukać tu i tam to na pewno dojedziesz. Jak coś się ma zepsuć to porostu padnie i na pewno nie będziesz miał tej części zamiennej,taki lajf :wink:
zgoda - sęk w tym, że sporo osób nie ma pojęcia o tym, że niektóre z powyżej wymienionych w ogóle istnieją :wink: I jeżdzą ze sparciałym paskiem, a potem lament, że się ze "samochód zepsuł" w trasie ...
Ja np. tych wszystkich rzeczy pilnuję na bieżąco w miarę, ale przed dłuższą trasą i tak staram się poświęcić powiedzmy jedno popołudnie na przegląd.
Jestem ciekaw, gdzie jeszcze zaglądać, by być w miarę pewnym sztrucla przez powiedzmy 5-7 tys. km. jak nie więcej.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw mar 04, 2010 8:35 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
piotrk pisze:
zgoda - sęk w tym, że sporo osób nie ma pojęcia o tym, że niektóre z powyżej wymienionych w ogóle istnieją :wink: I jeżdzą ze sparciałym paskiem, a potem lament, że się ze "samochód zepsuł" w trasie ...

Niestety przyznaję Ci w pełni racje bo nawet na tym forum takich coraz więcej... :roll:

Ja bym dodał jeszcze kontrolę układu napędowego: stan krzyżaków,przegubów, osłon gumowych na półosiach! Tam pył,błoto i woda mogą namieszać i to nieźle.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw mar 04, 2010 8:36 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
racja :D - to kompletnie pominąłem, ba, krzyżak trzeba by wręcz wziąć (vide drugi temat w tym dziale)
... pozwole sobie zedytować post - może uda się sklecić w miarę rozsądną listę w jednym miejscu ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw mar 04, 2010 8:40 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Stan ogumienia! w tym również zapasu!!!!! Ja do Chorwacji pożyczałem zapas od Jacentego :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw mar 04, 2010 8:43 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
fakt, to akurat mi się oczywistą oczywistością wydało, ale lepiej dorzucić - może są tacy, co nie patrzą na codzień, czy koła mają jeszcze bieżnik ;) :lol:

dodam jeszcze, że zapas powinien być w miarę tego samego rozmiaru (już pomińmy bieżnik), na podobnej feldze i _napompowany_ porządnie, wręcz przepompowany (by miało co uciekać).

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw mar 04, 2010 9:56 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Bieżnik może i jest ale rozcięć,pęknięc już nie zobaczysz tak łatwo szczególnie od wewnętrznej strony.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt mar 05, 2010 10:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 19, 2008 4:56 pm
Posty: 212
Lokalizacja: malopolska , krakow
no to jeszcze alternator i rozrusznik, sprawdzenie odpowietrzenia mostow i skrzyni :lol:nie ma to jak stare gumowe przewody do d.py nie podobne :mrgreen:

_________________
biała zuzia 1.6 8V 93' R.I.P. ,gepard czester P38 4.6 V8 96'
a.c.c.- alcoholic crazy crew ,eskadra poludnie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl