suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:08 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sie 27, 2017 12:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Takie mam pytanie. Które skrzynie pasują do których silników? Są jakieś różnice w przełożeniach i w budowie uniemożliwiające zestawienie ze sobą silnika i skrzyni z innego modelu?
Np manual z v6 do krótkiej 1.6? Automat 3 lub 4 biegowy z 1.6 krótkiej lub longa do v6? Automat z diesla do v6?

Czy automat w v6, dieslach i 1.6 16v to ta sama 4 biegowa skrzynia? (po zdjęciach z neta tak chyba wygląda)



Chciałem się dowiedzieć, bo mam dziwne pomysły i dobrze jak by mi to ktoś wybił w głowy.


Na górę
Post: śr sie 30, 2017 6:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
Generic pisze:
Takie mam pytanie. Które skrzynie pasują do których silników? Są jakieś różnice w przełożeniach i w budowie uniemożliwiające zestawienie ze sobą silnika i skrzyni z innego modelu?
Np manual z v6 do krótkiej 1.6? Automat 3 lub 4 biegowy z 1.6 krótkiej lub longa do v6? Automat z diesla do v6?

Czy automat w v6, dieslach i 1.6 16v to ta sama 4 biegowa skrzynia? (po zdjęciach z neta tak chyba wygląda)



Chciałem się dowiedzieć, bo mam dziwne pomysły i dobrze jak by mi to ktoś wybił w głowy.


od 1,6 pasują do 1,6
od v6 do v6
od 2,0 16v do 2,0 16v

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: śr sie 30, 2017 7:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Aha, to rozwiązuje temat głupich pomysłów. Dzięki!


Na górę
Post: pt lut 16, 2018 6:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Dalej mnie męczy... Nie ma żadnej opcji ożenienia v6 z 3biegowym automatem GM?

Chodź po wypowiedzi Łukasza, spodziewam się, że inne połączenie silników i skrzyń i było by jak przy swapie na coś obcego. Np tak jak flansza pomiędzy vitarową skrzynie a 1.9tdi. Czy jeszcze gorzej i nawet w taki sposób się nie uda bo "coś"?


Na górę
Post: śr sie 28, 2019 1:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
No nie odpuszczam nadal...

Nie miałem tego w rekach - przyznaje szczerze. Patrzę po rysunkach i schematach.
Temat wrzucenia 3b automatu do 2.0v6.

Jedna rzecz, to fizyczne połączenie skrzyni i silnika - ale to kwestia dorobienia flanszy odpowiedniej i pospawania jej z dzwonem?
Druga rzecz to koło zamachowe w silniku, wałek wystający ze skrzyni i konwerter łączący te dwa elementy?
Z rysunków widzę, że wałek w skrzyni jest inny w automatach 1.6 3b i v6 4b - ok. Czyli trzeba użyć konwertera z 1.6.
Koło zamachowe też jest oczywiście inne w 1.6 3b i v6 4b.
W dodatku inaczej jest przykręcany konwerter do tego koła - wykluczając mariaż koła zamachowego z v6 4b automatu z konwerterem z 1.6 3b. I czy to jest właśnie ta przeszkoda w sparowaniu tych dwóch bytów?
Czy jakby użyć koła zamachowego od v6 w wersji automat i dorobić mu punkty mocowania konwertera z 1.6 3b i flanszę mocującą skrzynię do silnika to misja zakończona sukcesem?

Zostaje jeszcze linka kickdown, i więcej ta skrzynia do szczęścia nie potrzebuje? (poza chłodnicą oleju oczywiście)


--edit--
A nie, jeszcze rozrusznik jakoś tam się wpasować w to musi o-\


Na górę
Post: śr sie 28, 2019 4:31 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Linka kickdown nie potrzebna bo bez prądu skrzynia i tak nie będzie sama zmieniać biegów. Tylko chłodnica oleju duża potrzebna.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sie 28, 2019 9:45 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Ale ja piszę o 3 biegowym GM a nie 4 biegowym Aisinie jak u Ciebie w białasie. Bo tamta to wiem, że bez okablowania działa manualnie (wybierak 1 - 1 bieg, wybierak 2 - 2 bieg, wybierak D - 3 bieg, a czwarty niewłączalny)
Ale ta GM wydawało mi się, że nie ma żadnej elektroniki?

Aisin 4b z v6 tak samo się zachowuje bez elektroniki? Przeżyła by w ten sposób jeżdżona też na trasy/po mieście? Można tak zmieniać podczas jazdy w ogóle?


Na górę
Post: czw sie 29, 2019 8:49 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Generic pisze:
Ale ja piszę o 3 biegowym GM a nie 4 biegowym Aisinie jak u Ciebie w białasie. Bo tamta to wiem, że bez okablowania działa manualnie (wybierak 1 - 1 bieg, wybierak 2 - 2 bieg, wybierak D - 3 bieg, a czwarty niewłączalny


u mnie to jak dam na 2 to mam bieg 1 i 2, to jak to ma działać skoro jest bez elektroniki ?

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: czw sie 29, 2019 11:03 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
wiesiu pisze:
u mnie to jak dam na 2 to mam bieg 1 i 2, to jak to ma działać skoro jest bez elektroniki ?

Nie rozumiem.
Radzik ma w białasie skrzynie z 1.6 16v czyli 4b Aisin. I zeznawał, że bez podpinania kabelków tak się własnie zachowuje. Czyli wajcha na "L" i jest jedynka. Wajcha na "2" i jest dójka, rusza z dwójki. wajcha na "D" i jest trójka, rusza z trójki.

Ciekawy jestem, czy w tej konfiguracji można jadąc przekładać wajchę na kolejne "biegi" i ona sobie kulturalnie zmieni bieg czy coś się spieprzy?
I czy w 4b automacie z v6 będzie to tak samo działało bez elektroniki - bo to to ma inny niż manual komputer od silnika z którego skrzynia czerpie info.


Na górę
Post: czw sie 29, 2019 10:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Ja piszę jak jest u mnie na v6 w oryginale w automacie. Ustawie 1 i jest tylko jednyka. Ustawie 2 i rusza z jedynki potem w tym samym dokładnie momencie co na D wrzuca dwójkę i na tym kończy. Także ja mam wątpliwość czy dwójka na pozycji 2 gdy nie ma elektroniki będzie na pewno zawsze zapięta. Nie da się u mnie włączyc tak, aby była tylko dwójka.

Może trzeba by zaworki w skrzyni wyzwolić ręcznie (podając napięcie) w momencie przyłączenia na 2 i może wtedy wszystko będzie chodzić jak radzik opisuje. A jakby tymi zaworkami sterować to można by wymusić też 4 bieg i korzystać ze wszystkich przełożeń i może nawet wysterowac lockupa aby nie było uslizgu w skrzyni np na trasie aby trochę oszczędzić paliwa.


Skoro masz v6 to może po prostu załóż tak jak fabrycznie jest to podpiete i ciesz się bezobsługowa skrzynia i przy okazji możliwością użycia przycisku Power aby trzymała skrzynia wyższe obroty. U mnie skrzynia tak szybko zmienia sama biegi że w czasie podjazdów jest wg mnie szybsza niż redukcja manualną skrzynią. Nie ma prawie momentu w którym silnik nie przekazuje mocy na koła.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: pt sie 30, 2019 6:10 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Chętnie bym założył. Ale komplet części do przekładki to tak ze 2tyś zł - jak się akurat w ogóle trafi ktoś rozbierający 2.0 v6 automat... I licząc na to, ze faktycznie mi da WSZYSTKO co potrzeba.
Zdecydowanie bezpieczniej by było mieć całe auto dawcę i robić sobie przekładkę.

Swoją drogą, byłem przekonany ze przy automacie jest też inny komputer silnika. A pewien sprzedawca twierdził, że nie. Że jest dodatkowy komputer skrzyni a ten od silnika zostaje taki sam.


Na górę
Post: pt sie 30, 2019 7:56 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Z komputerem to niestety nie wiem. A kupno całego auta w agonalnym stanie blacharskim to dobry pomysl. Co zostaje potem opchniesz i pewnie wcale drogo ta impreza nie wyjdzie. A i części zapasowe do swojego jakieś będziesz mieć.

A przy okazji to reduktor nie jest lekko inny w 4 biegowym automacie ? Z katalogu wynika że jest inny.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Post: pt sie 30, 2019 11:49 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Hm, nie wiem tego.
Wydaje mi się, że w krótkich 1.6, skrzynia automat była dłuższa niż manual i przez to reduktor się przesuwał parę cm do tyłu. Ale miał drugi komplet otworów montażowych. I dlatego też innej długości wały są potrzebne. Choć nie wiem co wtedy z lewarkiem reduktora w sumie o-\
Zakładałem, że w v6 jest analogicznie, czyli drugi komplet dziur i inne wały.

Swoją drogą ja mam aktualnie w v6 reduktor z 1.6. Różnica to chyba wyjście tylnego wału. Czyli jest wrzucony po prostu pierwszy element wału z 1.6.


Kłopot z tym, że jakoś tylko agonalnych longów v6 z automatami nie ma o-)
Jest niedaleko mnie jeden z manualem za 3tyś. Choć rzekomo silnik dobry i rozrządu nawet nie słychać, zgniły, nowe nalewki simexy jakieś małe. Ogólnie na części by się na nim wyszło pewnie. Tylko ja nie mam za dużo czasu na takie zabawy o-( Już jechałem go oglądać, ale gość akurat gdzieś wyjechał i... w sumie odpuściłem.


Na górę
Post: pt sie 30, 2019 1:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
Moja wiedza praktyczna kończy się niestety na tym co napisałem. Nie umiem bardziej podpowiedziec/pomoc.

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl