suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 9:57 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 01, 2019 3:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 19, 2019 10:54 am
Posty: 29
Silnik: 2.0 hdi
Model: Santana
Rok prod.: 2002
Witam mam pytanie dotyczące reduktora gdyż ppz zrobieniu liftu 4" zaczęło coś dzwonić właśnie z niego zmieniłem na drugi niby dobry też dzwonił zrobiłem remont skrzyni biegów dalej dzwoni byłem dziś u mechanika i stwierdził że łożyskowanie w reduktorze się sypie przez lift ponieważ krzyżaki przy nim pracują pod zbyt ostrym kątem i w ten sposób rozwala mi łożyska ale pytanie które dokładnie łożyska czy tylko igiełkowe czy jakieś w środku no i pytanie najbardziej ciekawe to czy może wiecie w jaki sposób obniżyć tylko reduktor czy jakoś belką poprzeczną opuścić razem z poduszką czy jakoś kombinować zmniejszyć poduszkę czy jakaś inną założyć poradzicie coś :(


Na górę
Post: śr paź 02, 2019 6:13 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:21 pm
Posty: 373
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Silnik: 1.6 8v
Model: Blaszak 3D
Rok prod.: 1994
Jak masz ten lift zrobiony?

_________________

Jest: Pimpuś - Vitara 3d 94' 1.6 8v, lift 4'', Bodylift 2'', Silverstone MT-117 33''
Była: Showtime - Vitara Long '94 1.6 16v LPG, Lift 2'', Bodylift 3'', BF Goodrich MT 31'', i winda na przedzie - umarła rdzawą śmiercią


Na górę
Post: śr paź 02, 2019 10:00 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Jak miałeś bardzo wywalone łożysko igiełkowe w reduktorze na wyjściu na wał to mogło ono wyrobić powierzchnię na wale. Wtedy sama wymiana reduktora czy łożyska nie pomoże bo wyrobiony wał będzie rozwalał łożysko.

Jak masz dobrze wszystko zrobione przy lifcie 4" to nic się nie będzie samo wywalało. Wał tylny i reduktor wytrzymuje spokojnie kąt pracy nawet przy lifcie 6" (oczywiście musi być dobrze dobrany dystans wału itp

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob paź 05, 2019 6:06 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 19, 2019 10:54 am
Posty: 29
Silnik: 2.0 hdi
Model: Santana
Rok prod.: 2002
Właśnie zmodyfikowałem poduszkę od reduktora tzn.zmniejszylem ją bo była zbyt wysoka i to właśnie wał pracował pod zbyt dużym kątem i dlatego dzwoniło właśnie po zrobieniu liftu po zmniejszeniu poduszki wróciło pięknie wszystko do normy tylko teraz wszystkie mieszki biegów i reduktora poszło w dół i woda mi się do środka wlewa przez ten otwór od reduktora i coś muszę pomyśleć nad tym albo macie jakieś pomysły :cry: właśnie do tej poduszki dochodzą takie jakby widełki które się wkręca w reduktor


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: sob lis 09, 2019 10:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 19, 2019 10:54 am
Posty: 29
Silnik: 2.0 hdi
Model: Santana
Rok prod.: 2002
karol4a pisze:
Jak masz ten lift zrobiony?

Tak jak było opisane w instrukcji u radzika


Na górę
Post: pn lis 11, 2019 7:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
A nie masz pogiętej belki pod reduktorem?


Na górę
Post: pn lis 11, 2019 11:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 19, 2019 10:54 am
Posty: 29
Silnik: 2.0 hdi
Model: Santana
Rok prod.: 2002
Nie mam nic pogiętego właśnie ale obniżyłem poduszkę na tej belce no i przestało wyć i właśnie szukam jak to zrobić żeby poduszka była normalnie przymocowana do reduktora bez żadnych kombinacji i jednocześnie żeby kąt pracy wału był najmniejszy nawet znalazłem jakiś lift w którym dają taką belkę moim zdaniem obniżająca bo w inny sposób sobie tego nie wyobrażam dodam link do tego liftu http://www.ramingo4x4.it/epages/103626. ... cale=en_GB


Na górę
Post: wt lis 12, 2019 3:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Obniżanie reduktora to ma sens w autach w których jest on osobno, napędzany krótkim wałem. W Vitarze jest na sztywno zamontowany do skrzyni biegów a ta do silnika. Więc obniżając coś przy nim, przekrzywia się cały zespół napędowy.
To bez sensu przecież.

A kąta pracy krzyżaków na tylnym wale starcza przy lifcie 4" u wszystkich innych... Nie tędy droga.


Na górę
Post: wt lis 12, 2019 6:03 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 19, 2019 10:54 am
Posty: 29
Silnik: 2.0 hdi
Model: Santana
Rok prod.: 2002
Tak też musiałem zrobić bo w inny sposób nie dało rady jechać tak dzwoniło z wału


Na górę
Post: wt lis 12, 2019 9:52 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
A łożysko na wyjściu wału w reduktorze w jakim stanie jest?
Jak złapiesz za końcówkę i próbujesz ruszać na boki/góra dół to ma luz?
Bo to potrafi dość mocno dzwonić ale nie wiem czy mogło by przejść przez zmianę kąta której dokonałeś.


Na górę
Post: śr lis 13, 2019 9:30 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Obnizenie belki redutora, czyli zmina kąta wału tylnego może poprawić kąty pracy na lepsze (trzeba by to sprawdzić). Ale też jestem zdania że w Waszych przypadkach chodzi raczej o stan łożyska na wyjściu na tylny wał oraz płaszczyzny wału która jeździ po tym łożysku.
A rama nie była czasem naprawiana ? Bo nieraz ludzie wspawują od nowa gnijącą rurę w ramie, tą która trzyma sierżanta i jak zrobi się to krzywo to tylny most jest pod innym kątem, wał też i robią się cuda...
PS.
U Justyny w Białasie jest 6" liftu i nawet jak pogniemy belkę pod skrzynią to nie ma żadnych złych objawów, drgań itp czyli w lifcie 4" jest spory zapas.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob lis 16, 2019 11:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw wrz 19, 2019 10:54 am
Posty: 29
Silnik: 2.0 hdi
Model: Santana
Rok prod.: 2002
Nie obniżyłem belki tylko skróciłem poduszkę pod reduktorem i kąt jest mniejszy i mam już ten problem za sobą z tym szumem, łożysko w reduktorze wymienione płaszczyznę na wale kilka razy sprawdzałem i nic nie widziałem tam niepokojącego a czy rama była spawana to nie wiem ale tak jakoś dziwnie jest u mnie ustawiony ten most tak jakoś bardzo poziomo a z tego co widziałem u ciebie na foto liftu to widać chyba że końcówka dyfra jest tak jak by lekko do góry ustawiona to może rzeczywiście miałem spawaną rurę ale zaglądałem tam to nie widziałem żadnych spawów nowych :cry:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl