suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 10:39 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 02, 2020 12:37 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lut 04, 2018 4:25 pm
Posty: 3
Jak w tytule, czy ktos przerabial temat albo myskal o takim rozwiazaniu. Mam do dyspozycji pólmost od Pajero, a tam niejednokrotnie pokazal, ze jest naprawde pancerny.


Na górę
Post: wt lip 07, 2020 9:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Jak ci podejdą przełożenia to czemu nie...chociaż ja już bym wolał wkładać sztywny

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: śr lip 08, 2020 7:54 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Most z Pajero I nie podejdzie za łatwo bo ma Atak za nisko. (z mostu PI można użyć półosi wewnętrznej i pochwy do poniższej przeróbki)

Dużo lepiej włożyć most z Pajero II. Już sporo osób ma tak zmotane. Most jest odwrotnie, więc pochwę z półosią wewnętrzną trzeba obrócić na drugą stronę. Jak most jest z wersji EasySelect to wystarczy to przekręcić bo pochwa pasuje na obie strony główki mostu. Jak z SuperSelect (załączane pneumatycznie) to już trzeba więcej pomotać (np trzeba włożyć pochwę i półoś wew z Pajero I EasySelect).
Są wspólne przełożenia z Vitarami: 4.3 ; 4.625 ; 4.875(lub4.9)
Mosty z PI i PII masz na półosie 25zębów lub na 28zębów (we wszystkich wersjach silnikowych można spotkać oba rodzaje).
Kosze są 2 satelitowe i 4 satelitowe (występują chyba losowo :) )
Są też 2 wielkości:
PII 2.8TD większe z dłuższym atakiem i większym koszem satelit(pasuje ARB)
PII 2.5TD i V6 mniejsze z krótszym atakiem i małym koszem satelit(nie pasuje ARB)

Wielkość mostu mniejszego jest prawie taka jak Vitary a większego jest trochę dłuższa bo atak jest dłuższy (szerokość obu rodzajów mostów taka sama)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lip 16, 2020 6:02 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz lut 04, 2018 4:25 pm
Posty: 3
Cholera liczylem na to, że największą trudnością bedzie zainstalowanie mostu do samochodu (miejsce, nowe mocaowania itd). Muszę zasięgnąć więcej wiadomości w temacie mostów, głowk mostów, przełożeń itd... ech a mialo być tak pięknie :D


Na górę
Post: pn lip 20, 2020 11:41 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Ja bym wkładał sztywniaka 100% mniej problemów z przednim napędem.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: wt lip 21, 2020 6:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
mockba pisze:
Ja bym wkładał sztywniaka 100% mniej problemów z przednim napędem.


Wystarczy tylny most przerobiony na przedni od Pozora. Od 2 lat czeka aż ktoś bebechy poukręca. Na 33" chłopaki z poklamki 4x4 na półosiach z GV latają i nic się nie dzieje :).

Zresztą Vitara właśnie nadrabia tym, że ma pół most.


Na górę
Post: wt lip 21, 2020 9:07 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Nadrabia w koleinach , gdzie indziej już nie jest tak kolorowo. Ja miałem oba rozwiązania i jednak wolę jazdę na sztywnym.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: śr lip 22, 2020 10:03 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Wszystko zależy od terenu.
Jak ktoś ma dużo błota i kolein to lepszy IFS. Jak są górki, piaski i wykrzyże to można pakować sztywny most.
A jak ktoś chce najlepszą opcję to IFS na zwolnicach 8)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lip 26, 2020 8:19 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
d3mox pisze:
Wystarczy tylny most przerobiony na przedni od Pozora. Od 2 lat czeka aż ktoś bebechy poukręca. Na 33" chłopaki z poklamki 4x4 na półosiach z GV latają i nic się nie dzieje :)

Sam most faktycznie, dobra opcja.
Ale półoś z GV 2.5/hdi to nie jest problem ukręcić na 30" simexach. Dwie jak na razie pokonałem, zmądrzałem i na razie jest ok.

Ale most z tylnego + półosie od Bęckiego powinny rozwiązywać temat przedniego napędu. Bez rzeźbienia sztywnego mostu, bo to już nawet nie ma jak udawać przed diagnostą/ubezpieczycielem, że przecież taki już kupiłem i się nie znam o-)


Na górę
Post: ndz lip 26, 2020 9:26 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Półosie od beckiego też nie wytrzymują, kolega już dwa przeguby zmielił na silniku 1.6 i oponie 265/75/16. Sztywniak i dobre półosie są dużo mocniejsze. A co tutaj jest za wielką rzeźba wstawić sztywny most? Na całym świecie wszyscy idą w sztywne mosty tylko na tym forum jest taki mit aby pakować chore pieniądze w przeróbkę IFS, pewnie dlatego że graty dobrze się sprzedają, zestawy lifty pierdoły i zawsze będzie zapotrzebowanie bo wiadomo że coś się niebawem ukręci. I nie mówię tego bez własnego doświadczenia bo przerabiałem wszystkie warianty osobiście , niezależny to skarbonka a jazda jest masakryczna, mały skok i twarde długie sprężyny sprawiają że w środku rzuca człowiekiem jak worem ziemniaków.jak ktoś ma trochę oleju to nie słucha forumowych guru tylko pakuje sztywniaka.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: ndz lip 26, 2020 10:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
mockba pisze:
Półosie od beckiego też nie wytrzymują, kolega już dwa przeguby zmielił na silniku 1.6 i oponie 265/75/16. Sztywniak i dobre półosie są dużo mocniejsze. A co tutaj jest za wielką rzeźba wstawić sztywny most? Na całym świecie wszyscy idą w sztywne mosty tylko na tym forum jest taki mit aby pakować chore pieniądze w przeróbkę IFS, pewnie dlatego że graty dobrze się sprzedają, zestawy lifty pierdoły i zawsze będzie zapotrzebowanie bo wiadomo że coś się niebawem ukręci. I nie mówię tego bez własnego doświadczenia bo przerabiałem wszystkie warianty osobiście , niezależny to skarbonka a jazda jest masakryczna, mały skok i twarde długie sprężyny sprawiają że w środku rzuca człowiekiem jak worem ziemniaków.jak ktoś ma trochę oleju to nie słucha forumowych guru tylko pakuje sztywniaka.


Wychodzi na to, że jak i tak trzeba pakować sztywniaka to lepiej zainwestować w samuraja a nie vitare.


Na górę
Post: pn lip 27, 2020 6:40 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
mockba pisze:
A co tutaj jest za wielką rzeźba wstawić sztywny most? Na całym świecie wszyscy idą w sztywne mosty tylko na tym forum jest taki mit aby pakować chore pieniądze w przeróbkę IFS

1. Most od zupełnie czego innego (częściej chyba UAZ bo z Samuraja to też nie za mocny)
2. Wahacze od zupełnie czegoś innego
3. Mocowanie wahaczy do mostu
4. Mocowanie wahaczy do ramy
5. Gniazda sprężyn (i amorów) w moście
6. Gniazda sprężyn i amorów w ramie.

Czyli jakby wszystko co łączy przednie koła z resztą samochodu jest dosztukowane i spawane na własną rękę. Wydaje mi się, że połączenie przednich kół z samochodem jest dość istotne a kiedy go zabraknie sytuacja robi się nieciekawa o-)
Oczywiście można to zrobić dobrze, prosto i solidnie - jak ktoś ma pojęcie.


No i najważniejsze to rozróżnić do czego ma to być auto. Bo jak zawieźć na lawecie na rajd i zrobić parę km. dojazdówek to nie widzę problemu.
Ale jak przy tym ma czasem wozić do pracy, do sklepu albo na dalszą wycieczkę to już bym się zastanowił. Oczywiście nie chodzi o kwestie prowadzenia/komfortu tylko bezpieczeństwa.
W takim sensie, że ktoś mi wyjedzie, jego wina, wypadek, szkoda na mieniu i zdrowiu a ubezpieczyciel pokazuje środkowy palec. Oczywiście to samo mogą powodować wszelkie inne popularne przeróbki a nie tylko samo wstawienie sztywnego mostu o-)

d3mox pisze:
Wychodzi na to, że jak i tak trzeba pakować sztywniaka to lepiej zainwestować w samuraja a nie vitare.

No właśnie. Swap na sensowniejszy silnik, zawieszenie najlepiej na sprężynie i nie widzę żadnego plusa po stronie vitary z przeróbką na sztywny przedni most.


Tak, mam lift z dystansami amortyzatorów z przodu i przespawane wahacze, więc u mnie też zachodzi taka sama wątpliwość jak powyżej.


Na górę
Post: pn lip 27, 2020 7:09 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 246
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
Generic pisze:
No i najważniejsze to rozróżnić do czego ma to być auto. Bo jak zawieźć na lawecie na rajd i zrobić parę km. dojazdówek to nie widzę problemu.
Ale jak przy tym ma czasem wozić do pracy, do sklepu albo na dalszą wycieczkę to już bym się zastanowił. Oczywiście nie chodzi o kwestie prowadzenia/komfortu tylko bezpieczeństwa.
d3mox pisze:
Wychodzi na to, że jak i tak trzeba pakować sztywniaka to lepiej zainwestować w samuraja a nie vitare.

No właśnie. Swap na sensowniejszy silnik, zawieszenie najlepiej na sprężynie i nie widzę żadnego plusa po stronie vitary z przeróbką na sztywny przedni most.

Tak, mam lift z dystansami amortyzatorów z przodu i przespawane wahacze, więc u mnie też zachodzi taka sama wątpliwość jak powyżej.

Oprócz tego, że jednak jest trochę większa od samuraja, co ma znaczenie szczególnie w ostatnim przypadku
Generic pisze:
Ale jak przy tym ma czasem wozić do pracy, do sklepu albo na dalszą wycieczkę to już bym się zastanowił.

Wychodzi na to, że najważniejsze w analizie sensu przeróbek jest planowane zastosowanie. Ja np. nie jeżdżę w rajdach tylko tak bardziej turystycznie i lift od Radzika + wyciągarka sprawdzają się znakomicie (nawet bez wyciągarki dałoby radę, bo wyjazdy są w grupie i zawsze ktoś może pociągnąć).

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: pn lip 27, 2020 8:36 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 13, 2011 7:21 pm
Posty: 373
Lokalizacja: Warszawa - Bielany
Silnik: 1.6 8v
Model: Blaszak 3D
Rok prod.: 1994
KrystianT pisze:
Wychodzi na to, że najważniejsze w analizie sensu przeróbek jest planowane zastosowanie. Ja np. nie jeżdżę w rajdach tylko tak bardziej turystycznie i lift od Radzika + wyciągarka sprawdzają się znakomicie (nawet bez wyciągarki dałoby radę, bo wyjazdy są w grupie i zawsze ktoś może pociągnąć).


Zawsze trzeba się zastanowić nad planowanym zastosowaniem. Nawet jeżeli auto ma służyć do rajdów to też warto ogarnąć do jakich, w jakiej klasie i co i gdzie jest dozwolone. Ze sztywnym mostem w ogromnej większości Turystyków/Turystyków z wyciągarką nie pojedziesz.

_________________

Jest: Pimpuś - Vitara 3d 94' 1.6 8v, lift 4'', Bodylift 2'', Silverstone MT-117 33''
Była: Showtime - Vitara Long '94 1.6 16v LPG, Lift 2'', Bodylift 3'', BF Goodrich MT 31'', i winda na przedzie - umarła rdzawą śmiercią


Na górę
Post: pn lip 27, 2020 1:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Temat jest nad sensownością przeróbki na most Pajero, wg mnie nie ma sensu bo ilość modyfikacji pracy i kasy w porównaniu do przeróbki na sztywny most jest średnio opłacalna. Wiadomo że Vitara to mówiąc delikatnie średnie auto w teren i trzeba mocno je przerobić aby jakoś to jeździło .

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl