suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 8:02 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 23, 2010 12:08 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Witam :)

Od niedawna męczy mnie pewien odgłos po wysprzęgleniu skrzyni.
Brzmi trochę jak zacierające się łożysko oporowe ... niemniej jednak chciałbym się podpytać zamin zrzucę skrzynię :roll:

Objawy:
1. zasprzęglone - jest ok (jedynie troszkę wyje skrzynia -> ale to norma w tej skrzyni -> łożysko na wałku)
2. wysprzęglone "do połowy", czyli tak, że już wysprzęglone, ale pedał nie jest wciśnięty do końca - jest ok, skrzynia się wysprzęgla, można wrzucić biegi itd.
3. pedał wciśnięty do końca - zaczyna się :mrgreen: - trochę "rzęźi", brzmi jak zacierające się łożysko, do tego ... zaczyna zasprzęglać skrzynie - ciężko wbić biegi, czuć, że ciągnie ...

... i teraz pytanie. Czy to zaczyna umierać łożysko oporowe? (ma ok. 50tys. najechane). Czy może dostało mi się tam śniegu, lodu i innego syfu i czekać do odwilży? (w zasadzie codziennie jeżdzę w takich warunkach, że podwoziem zagarniam śnieg (nie tylko tylną gruchą, ale i przodem)).

A może to coś innego ... :?

Niby da się z tym żyć (vide pkt. 2), ale na wiosnę robię trasę koło 6tys. km. więc warto by to do porządku doprowadzić :wink:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw gru 23, 2010 12:56 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
A może sprzęgło- tarcza?? :roll:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: czw gru 23, 2010 8:34 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ale co z tą tarczą mogłoby się dziać? Zasprzęgla elegancko, więc śmiem mniemać, że tarcza i docisk jest ok pod tym względem - najczęściej jak pada tarcza, to przestaje zasprzęglać .... Rozsprzęgla się w sposób jaki opisałem, więc ciut dziwnie :?

coś czuję, że nie pozostanie nic, tylko zrzucić skrzynie, by się dowiedzieć ... :|

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob gru 25, 2010 12:33 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
a łozysko podpierajace wałek sprzegłowy w kole zamchowym wymieniałes

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob gru 25, 2010 12:44 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
nie, tego nie ruszałem jeszcze, może dawać taki efekt?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 1:20 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
to łozysko pracuje tylko przy wcisnietym sprzegle czesto jest olewane wiec wykuczyc tego nie mozna

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 7:58 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ciężko to wymienić?
Zrzucić koło zamachowe to powiedzmy nie problem - w J20A to robiłem, ale na łożysko nie zwróciłem uwagi bo przedmiotem naprawy był słynny uszczelniacz ... co potem? Prasa? Ściągacz jakiś wystarczy by wydłubać łożysko? Wkładać po uprzednim zagrzaniu koła?

... jakie łożysko kupić? szukałem (fakt, że w Internecie tylko) i nie mogłem trafić. Może tylko ASO?

warto od razu wymienić uszczelniacz wału korbowego? czy lepiej nie tykać jak nie cieknie?

Zima jest, to się przygotować można teoretycznie i zakupowo :lol: nie wyobrażam sobie chwilowo przesiadać się do płaskiego ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw gru 30, 2010 8:25 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Łożysko jest osadzone w kole zamachowym,więc zdejmujesz koło,wybijasz łożysko,wciskasz nowe,przykręcasz koło i po robocie. Numeru łożyska ci nie podam,bo nie zanotowałem,ale u gościa co naprawia alternatory było od ręki za jakieś drobne. Zimeringu na wale nie ruszaj jak nie puszcza,co oryginał to oryginał :mrgreen:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw gru 30, 2010 10:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 03, 2009 8:19 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Odolanów
Cytuj:
Zimeringu na wale nie ruszaj jak nie puszcza,co oryginał to oryginał :mrgreen:

tez tak sobie powiedzialem przy remoncie. 3 miesiace pozniej trzeba bylo wytargac silnik, bo zimmering zaczal lac :mrgreen:
w orginalnym 20 letnim zimmeringu warga uszczelniajaca polamala sie po nacisnieciu jej palcem :wink:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl