suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw lip 10, 2025 11:00 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 269 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1118 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lut 28, 2009 10:37 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
slaw pisze:
nie wciskaj nic na prasie w suzuki a bedzie chodzic długo
aluminium ma spora rozszerzalnosc podgrzejesz wyjniesz podgrzejesz i wsadzisz prasą jak zle wcisniesz beda problemy :wink:
:idea: świetna rada. No to palnik pójdzie w ruch 8) dzięki :!:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob lut 28, 2009 10:41 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
piotrk pisze:
slaw pisze:
nie wciskaj nic na prasie w suzuki a bedzie chodzic długo
aluminium ma spora rozszerzalnosc podgrzejesz wyjniesz podgrzejesz i wsadzisz prasą jak zle wcisniesz beda problemy :wink:
:idea: świetna rada. No to palnik pójdzie w ruch 8) dzięki :!:



nie ma sprawy taki objaw luzu nowego łozyska w przedniej piascie to efekt wyciskania na prasie nigdy mi sie to nie zdazyło jak podgrzałem wczesniej piaste

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt mar 03, 2009 11:22 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Dobra, dziś rozłożyłem do końca wszystko na części pierwsze (musiałem ciut przerobić ściągacz, a z czasem krucho ... ).
Nasunęło mi się kilka pytań, zanim zacznę montaż tego majdanu (leszcz ze mnie, to się nie śmiejcie proszę jeśli o oczywiste rzeczy pytam :oops:, i przepraszam za niefachowe słownictwo - staram się jak mogę wyklarować o co mi chodzi ;)):

- czy luzy na łożyskach talerza (kosza całego?) reguluje się tymi pierścieniami z otworkami? zauważyłem tam pełno rowków równoległych, w które pasują te pierścienie ... mogą być bliżej środka, lub dalej. Jeśli tak, to jak do tego podejść ? Dzięki temu można przesuwać cały kosz prawo-lewo (?) ... coś można zepsuć? równa ilość "rowków" z każdej strony .. czy jak ?

- jak mocno można bezpiecznie ogrzać obudowę (alu)? :mrgreen: zwykłym palnikiem propan-butan nic nie zepsuje nawet jak się będę starał? Dziś troszkę posmażyłem, ale starą i z lekką dozą nieśmiałości.

- co sądzicie o zmrożeniu bieżni łożyska, co by ją troszkę zmniejszyć? np. polać ciekłym propanem? powinna wtedy łatwiej wskoczyć na miejsce

- jak wyregulować atak - tą wielką (27mm) nakrętką na flanszy wału? im bardziej ją dokręcę tym atak będzie dalej środka talerza ? czyli innymi słowy, czy to ta nakrętka służy do regulacji, czy po prostu skręcić ją na maxa, a reguluje się czymś innym ? jakimiś podkładkami czy czymś... ?

- czy sądzicie, że mogę zostawić bieżnie wewnętrznego łożyska ataku ? dostałem obudowę już z tą bieżnią, a naprawdę jakoś nie mam ochoty tego wyjmować i wkładać mojego egzemplarza :lol:

- jakoś się luzy na łożyskach ataku reguluje? podkładkami ? i jakie być powinny ... ? :oops:

i na koniec z czystej ciekawości, jak się rozkłada kosz z satelitami? i czy da się go złożyć spowrotem będąc zwykłym śmiertelnikiem? ;)

Dużo troszkę tych wątpliwości, ale wolę spytać ekspertów niż coś zepsuć z niewiedzy. Dla mnie to troszkę nowa dziedzina dłubania w wozie :oops: Szkoda, że nigdzie nie ma żadnego manuala, schematu, czegokolwiek ... wiedza tajemna normalnie.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr mar 04, 2009 8:10 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Cytuj:
czy luzy na łożyskach talerza (kosza całego?) reguluje się tymi pierścieniami z otworkami


Tak dokładnie, oprócz tego reg luz wałek-koło.

Działa to jak zwykła sruba dociskajaca.
Nie mozna nic zepsuc.

Cytuj:
jak mocno można bezpiecznie ogrzać obudowę (alu)?


Tak zeby bieznie wyszły bez problemu.

Cytuj:
co sądzicie o zmrożeniu bieżni łożyska,

Przynajmniej ja nigdy tego nie robiłem, podgrzanie wystarczało.

Cytuj:
jakoś się luzy na łożyskach ataku reguluje? podkładkami ? i jakie być powinny ...

Do regulacji słuzy tuleja rozprezna.
Podkładkami reg sie głebokosc walka.

I tu moja skromna rada:
Przełóż wszystko ze starego do nowego, bez zadnych kombinacji, nakretke na wałku dokrec do tego samego miejsca w ktorym była zagnieciona, luz na kole ustawić juz musisz sam, powinien byc naprawde delikatny, ledwo wyczuwalny podczas ruszania wałkiem prawo-lewo.

Cytuj:
i na koniec z czystej ciekawości, jak się rozkłada kosz z satelitami? i czy da się go złożyć spowrotem będąc zwykłym śmiertelnikiem


Da sie, tylko po co?
Ale skoro ciekawosc nie daje za wygrana:
Odkrecasz kolo talerzowe od dyfra, zdejmujesz cos w rodzaju flanszy i w srodku Masz dwa koła koronkowe w które wchodza połosie i dwie satelity.
Wybijasz bolce zapezp sworznie i juz wszystko Masz w proszku.


Na górę
Post: śr mar 04, 2009 8:35 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Hadek dzięki za rozjaśnienie moich wątpliwości :) jestem ogromnie wdzięczny. Teraz tylko znaleźć chwilę i poskładać to ustrojstwo. Potem, albo się pochwalę sukcesem, albo będę szukać całego mostu :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr mar 04, 2009 9:40 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Cześć Piotr,czyli jednak sam się zabierasz za przekładanie wnętrzności w moście :wink:
nie ma szans żeby po przełożeniu bebechów 1do1 z jednego drugiego wszystko grało,w fabryce siedzi pani i ustawia ataki,luzy na łożyskach,do każdego mostu indywidualnie.Do regulacji zazębienia służą podkładki pod bieżnie dużego łożyska wałka ataku,między bieżnię a obudowę(dokładność 0.05mm),a do regulacji luzu na łożyskach ataku służą takie same podkładki,tylko mniejszej średnicy zakładane pomiędzy wewnętrzną bieżnie małeg łożyska a wałek ataku, łożyska musisz tak wyregulować żeby nie było na nich luzu,ale też nie ciasno,bo je szlag trafi. I to samo się ma do łożysk kosza,tymi śrubami z nacięciami regulujesz zazębienie talerza z atakiem i luz na łożyskach. Tutaj jest strona z regulacją,wprawdzie to jest most dana,ale zasada ta sama,możesz regulować wg jakiejkolwiek książki obsługo auta z tylnym napędem i przekładnią główną kontową,może być maluch. http://www.pirate4x4.com/articles/tech/ ... Gear_Setup Powodzenia

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: śr mar 04, 2009 7:41 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Przemas601 pisze:
Cześć Piotr,czyli jednak sam się zabierasz za przekładanie wnętrzności w moście :wink:
nie ma szans żeby po przełożeniu bebechów 1do1 z jednego drugiego wszystko grało,w fabryce siedzi pani i ustawia ataki,luzy na łożyskach,do każdego mostu indywidualnie.Do regulacji zazębienia służą podkładki pod bieżnie dużego łożyska wałka ataku,między bieżnię a obudowę(dokładność 0.05mm),a do regulacji luzu na łożyskach ataku służą takie same podkładki,tylko mniejszej średnicy zakładane pomiędzy wewnętrzną bieżnie małeg łożyska a wałek ataku, łożyska musisz tak wyregulować żeby nie było na nich luzu,ale też nie ciasno,bo je szlag trafi. I to samo się ma do łożysk kosza,tymi śrubami z nacięciami regulujesz zazębienie talerza z atakiem i luz na łożyskach. Tutaj jest strona z regulacją,wprawdzie to jest most dana,ale zasada ta sama,możesz regulować wg jakiejkolwiek książki obsługo auta z tylnym napędem i przekładnią główną kontową,może być maluch. http://www.pirate4x4.com/articles/tech/ ... Gear_Setup Powodzenia


Nie przesadzaj :wink: , nie bedzie tak żle.

W vitarze luz łozysk wałka atakującego ustala tulej rozprężna :roll:

Przekladałem kilka dyfrów, i wierz lub nie, że w przypadku dyfra vitary, korekta byla konieczna raptem jeden raz.
Inaczej sprawa ma się z zamiana przelożen np do samiego, tu niestety za kazdym razem musiałem reg od nowa, wykorzystując podkładki z innych dyfrów, jak tez wymieniac na nowa tuleje rozpr.

ps: Wyobrażasz sobie kolesia ktory reguluje kazdy dyfer z osobna?
Ile takich dyfrów wyreg za zmiane?

Rozebrałem sporo tych mostów, za kazdym razem mierzyłem grubość podkładki na wałku atak, w jednym była inna :wink:


Na górę
Post: czw mar 05, 2009 9:53 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
slaw, Hadek, Przemas601 - dzięki za wsparcie, naprawdę ogromnie się przydały wszystkie rady :!: Poskładałem to do kupy już prawie :D. Zostało mi wyregulować tymi dużymi "śrubami" luzy na łożyskach talerza i kosza, uszczelnić i skręcić obudowę, wbić półoś i wmontować ten złom spowrotem ...
Mam nadzieję, że w weekend już będę mógł protestować, czy poskładałem to wszystko jak należy ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw mar 05, 2009 10:46 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
... no i poskładane - w niedziele testy :mrgreen:

Mam tylko nadzieję, że dobrze luzy ustawiłęm.Luz koło - atak jest minimalny, tak, aby swobodnie się obracało wszystko (kręciłem w te i we wte czym się dało), żeby nie stawiało oporów w niektórych miejscach, jak to miało miejsce przy mniejszym luzie ... w stopniach obrotu ataku nie wiem ile jest, ale są to pojedyncze stopnie raczej ...
natomiast nie wiedziałem jak "zacisnąć" łożyska koła i kosza (te wielkie "śruby" z otworkami można mocniej lub mniej skręcić, pozostawiając koło i kosz w tej samej pozycji ...) więc ... zrobiłem na oko, małym kluczem do oporu i tyle.

Esh ... jak to wszystko będzie śmigać to się upiję :D

Uwaga dla leszczy takich jak ja: nie można przekładać z obudowy do obudowy półkolistych mocowań łożysk koła-kosza ... w fabryce są chyba gwintowane razem, po skręceniu, bo jak nie od kompletu to gwinty nie pasują :evil: ... spędziłem 30 minut z pilniczkiem poprawiając gwint, który popsułem przez nieuwagę :oops:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr mar 11, 2009 11:28 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
ostatni kasztanowy post mam nadzieje :D

dziś włożyłem most spowrotem i śmiga aż miło :D :D, nic nie wyje, nic nie stuka, nie wibruje :D
Już po testach błotnych, ale na razie delikatnych ... chcę się nim nacieszyć ;)

dzięki raz jeszcze Hadek, slaw i Przemas601 :!:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw mar 12, 2009 4:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 06, 2008 10:32 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Witam...
Czy jest mozliwosc wymiany lozyska walka ataku (tego co znajduje sie zaraz za uszczelniaczem) bez demontazu calego kosza?

_________________
....przeprawowy..?....zawrot glowy....:-)


Na górę
Post: czw mar 12, 2009 6:28 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
nie dasz rady wyjąć zewnętrznej bieżni tego łożysk,a potem jej tam wcisnąć. No chyba że skonstruujesz jakiś specjalistyczny ściągacz i przyrząd do wciskania z powrotem :wink:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw mar 12, 2009 8:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 06, 2008 10:32 pm
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
no...a powiedzmy metoda opisana wyzej...tzn podgrzanie tej czesci mostu gdzie znajduje sie bieznia....?

_________________
....przeprawowy..?....zawrot glowy....:-)


Na górę
Post: czw mar 12, 2009 8:56 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
łozyska wałka ataku sa 2szt i wymieniamy oba po robierasz do tego most zeby ustawic wałek na swoim miejscu

wymiana 1 łozyska nic nie da

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw mar 12, 2009 10:24 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
gruman pisze:
no...a powiedzmy metoda opisana wyzej...tzn podgrzanie tej czesci mostu gdzie znajduje sie bieznia....?
jak już masz most na zewnątrz, żeby móc go zaatakować palnikiem porządnie, to wyjęcie główki to jest chwila. Wybijasz półoś, odkręcasz obudowę ataku i już. Potem odkręcasz 4ry duże śruby i wyjmujesz kosz z kołem. Potem wałek ataku i łożyska. Zostaje esencja, czyli obudowa + 2 bieżnie.

Też mi się wydaje, że nie ma sensu jednego łożyska wymieniać - drugie zrobiło dokładnie tyle samo obrotów, co to, które chcesz wymienić.

Jak ja sobie poradziłem, to każdy może to zrobić :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 269 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1118 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl