suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=8059
Strona 2 z 3

Autor:  radzik071 [ wt mar 19, 2019 10:45 am ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

a może to nie przełożenia za szybkie tylko opony za małe ? :mrgreen:

Autor:  Franek_ [ wt mar 19, 2019 2:26 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

31 cali

większych nie chcę, musiałbym wzmacniać półosie z tyłu i brać te przeguby od Bęckiego..

Autor:  danthe [ wt mar 19, 2019 7:08 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

Panowie to nie temat na dyskusje o oponach. Toleruje się tutaj tylko rzeczowe informację o przełożeniach.
8)

Autor:  Franek_ [ pn maja 06, 2019 5:05 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

czy te przełożenia 4.3 to faktycznie taka lipa i są za 'słabe' (co to w ogóle znaczy? co tam się może wydarzyć?) do bezusterkowego jeżdżenia?

takie 4.3 z GV podejdą w miejsce poblokowanych 4.875 z Vitary?

Autor:  Didymos [ wt maja 07, 2019 11:10 am ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

4,875 to 39 zębów na talerzu i 8 na ataku, 4,3 to odpowiednio 43/10.
Średnica kół zębatych nie może się zmienić, ze względu na zunifikowane główki, koła mają za to większą ilość cieńszych zębów, resztę dośpiewaj sobie sam.

Autor:  radzik071 [ wt maja 07, 2019 1:20 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

Mamy w okolicy zmotę na mostach samuraia z przełożeniami 5.125 z Vitary. Mielili raz na kilka rajdów te mosty.
Potem zmienili na 4.3 i od dawna jest spokój.
Coś w tym może być, dlatego od 3 imprez w białasie Justynki też w mostach jest 4.3
Jak na razie bez awarii.

Autor:  Generic [ wt maja 07, 2019 2:00 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

No i masz... a kiedyś pisałeś:
radzik071 pisze:
najmocniejsze zęby są w 4.625
potem są 4,875 ale to już sporo słabsze niż 4.625
5.125 minimalnie słabsze niż 4.875
a 4.3 i 3.909 to już badziewie.


Ja zmieliłem 5.125 na przodzie, nawet dwa razy. Raz bo coś tam im podeszło. Chyba most był źle pozładany i jakąś podkładkę przemieliło, nie pamiętam szczegółów. Drugi raz to zwykła głupota i wiara w stalowy most z koszem z samuraja, śrubą trzymająca talerz i półosiami z 2.5. Poszedł i przegub i zęby na ataku.
Teraz jest na przodzie tylny dyfer i mam nadzieję już na zawsze spokój. No ew. kiedyś z półosiami od Bęckiego o-P

Autor:  radzik071 [ wt maja 07, 2019 3:35 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

Tylko, że w samuraiu w obu mostach są przednie przełożenia 4.3 z Vitary.
A w GV i Vitarach tylne przełożenia 4.3 nie wytrzymują.

4.625 w Białasie wytrzymywały bez problemu 34".
Za 3 tygodnie jedziemy na rajd MUTT do Gliwic to zobaczymy ile 4.3 wytrzymają :)

radzik071 pisze:
najmocniejsze zęby są w 4.625
potem są 4,875 ale to już sporo słabsze niż 4.625
5.125 minimalnie słabsze niż 4.875
a 4.3 i 3.909 to już badziewie.


Jak na razie dalej twierdzę że w porównaniu do 4.626 cała reszta to badziewie.
Tylnych przełożeń 4.3 są 2 rodzaje (to wiem może od 2 lat bo nigdy się nimi nie interesowałem). Mniejszej średnicy i większej średnicy.Może być tak, że to te mniejsze padają i stąd ta zła opinia o 4.3.
Może coś w tym być, bo Suzuki pewnie nie bez powodu, zaczęło robić przełożenia 4.3 z kołem talerzowym o większej średnicy a inne przełożenia, aż do końca produkcji Vitary, były bez zmian.
PS.
Niestety do przełożeń 4.3 o większej średnicy, nie da się zamontować blokady ARB

Autor:  kubanos [ wt maja 07, 2019 7:41 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

:mrgreen:

A co z przełożeniami od XL7 ? Tylne wyglądają sporo solidniej i główka mostu jest sporo większa od zwykłej gv. Nie wydaje mi się żeby tak to się mieliło jak w zwykłej gv.

Ps: prześwit co prawda mniejszy, ale półosie na dużo szerszych łożyskach niż gv, także duże koło wytrzymają dłużej. :mrgreen:

Autor:  radzik071 [ śr maja 08, 2019 2:08 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

Tylne mosty 4.3 (43:10) w GV 5d i GV XL7 najczęście się mielą. O dziwo 3,9 (43/11) która ma jeszcze więcej zębów, już się tak nie mieli.
Ale na szczęście w XL7 występują też 5.125 :)

Autor:  kostuch [ sob maja 11, 2019 5:23 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

A powiedzcie mi taką rzecz...
Przymierzam się do tylnego mostu vitary w samuraiu. Przedni chcę zostawić samuraiowy, bo jestem do niego przywiązany :wink:
Jak wsadzę do tyłu most vitary z przełożeniem 4,3 to na przód do samuraiowej obudowy (i tych mocniejszych półosi na 26 frezów) będzie pasował przedni dyfer vitary 4,3 ?
To samo dotyczy 4,6 ?
Teraz mam 3,9 i jest ok, więc bardziej bym się skłaniał ku 4,3 żeby nie przesadzić z powolnością a tutaj straszycie że te akurat się sypią.

Wogóle są dostępne takie rzeczy, czy to białe kruki jak skrzynia biegów z tylnonapędowej vitki?

Autor:  radzik071 [ ndz maja 12, 2019 9:21 am ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

Jak najbardziej da się włożyć przednie 4.3 z Vitary do samca.
tylny most 4.3 będziesz potrzebował z Vitary X90 (mosty 4.3 w GV i Vitarach diesel są szersze o 5cm od Vitar 1.6 i X90, więc do samca dużo za dużo. Poza tym nie założysz tam ARB bo talerz jest większej średnicy)

Autor:  kostuch [ ndz maja 12, 2019 12:15 pm ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

Dlaczego akurat X90? Na pierwszej stronie pisze, że wszystkie vitary z trzybiegowym automatem.

Przekłada się (na przodzie) całą główkę vitarową czy tylko przekłada atak z talerzem do obudowy samuraia? Rozumiem że łożyska ataku pasują bez rzeźby do stalowej główki samuraiowej?

Autor:  sushi [ pn maja 13, 2019 7:40 am ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

Przekładasz tylko talerz i atak ,
Automat trzybiegowy miał 4.6 ale koło talerzowe na 10 śrub .
4.3 wystepowało w x90 oraz w niektórych 1.9D ale tu nie ma reguły.
Były również w Vitarze 2.0 TD RF ale tam koło talerzowe jest większe i bez przeróbek nie wejdzie w most z 1.6 .

Autor:  kostuch [ pn maja 13, 2019 8:58 am ]
Tytuł:  Re: Przełożenia występujące w Vitarze i pokrewnych modelach

sushi pisze:
Przekładasz tylko talerz i atak ,
Automat trzybiegowy miał 4.6 ale koło talerzowe na 10 śrub .

No ale właśnie kosz w samuraiu jest na 10 śrub, więc jeżeli na przód przekładam tylko atak z talerzem, to talerz też musi być na 10.
Czy coś mi umyka??? :roll:

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/