suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 2:57 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 511 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lip 11, 2012 9:26 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
dłuższy przedni wał jest też w GV

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 6:30 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
a tylni z longa np ile jest dłuższy???? bo z tyłem będzie mnie czekało to samo :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 3:50 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
zmierzę ale raczej dużo za dużo :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lip 12, 2012 7:37 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
to najwyżej koła będą wystawały lekko z tyłu :D heheh (żartuję oczywiście) to w takim razie ma ktoś informację na temat co włożyć zamiast tylnego wału??? bo z tyłem to bym nie chciał bawić sie w przedłużanie itp skoro w 2.0 przedni jest dłuższy to może tylni też??? a jak nie to poleci dystans z 5 cm i będzie musiało to wystarczyć...

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: pt lip 13, 2012 8:08 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
kilka fotek z dzisiaj...
pierwszy raz o własnych siłach...
zauważyłem kilka rzeczy do poprawki...
1... panhard musi być wygięty w kształcie litery Z (no prawie, ale myślę że każdy wie o co chodzi)
2... drążek kierowniczy tak samo
3... poprzeczka pod skrzynią do poprawki :D wiedziałem że nie wytrzyma, tylko myślałem że dłużej będzie :D
4... jest chyba trochę za wysoko... 116cm do nadkola i około 56cm do ramy (mierzone tak jak by było w waszych vitarach bo u mnie trzeba 5 cm odliczyć na profil)...
Obrazek
wykrzyż na poziomie 66cm koło z tyłu mi się nie oderwało od ziemi!!! a przestałem kręcić bloczkiem bo mi prawa sprężyna zaczęła wypadać i uznałem że wystarczy :P (ogólnie jestem zadowolony, lecz te sprężyny od mercedesa 3.0 D są chyba za twarde i słabo przód pracuje)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i nieszczęsna poprzeczka

Obrazek

P.S.
Bartku i jak ci się teraz podoba ???? :D
i chyba nie chcę pytać co byś teraz zrobił skoro na poprzednią fotkę wykrzyżu kliknął byś "lubię to"
hehe :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: pt lip 13, 2012 8:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 728
Lokalizacja: Olkusz
a czy panhard to nie ma pracować równolegle do drążka kierowniczego ? tu się krzyżuje ...

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Post: pt lip 13, 2012 9:38 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
tak sie przyjelo
ale prawda taka ,ze panhard jest tylko poto coby kola na boki nieszly wiec niema to znaczenia chyba

noo taki wykrzysz to ja bym mial jak przerobie mocowania
szacun
:D
a i niema problemu z e skretem czyli jedyna bolaczka jaka dotychczas nas blokowała

z czego te springi ?

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: sob lip 14, 2012 6:14 am 
milas pisze:
tak sie przyjelo
ale prawda taka ,ze panhard jest tylko poto coby kola na boki nieszly wiec niema to znaczenia chyba


Żeby koła nie poszły na boki to trzeba by zastosować dwa panhardy. Coś takiego ma na przykład PT cruiser. Takie dwa drążki z zewnątrz do środka tylnej belki połączone z belką ramieniem wachliwym. Jeden drążek u góry, drugi na dole a środek do środka belki. Nie ma szans na przestawienie się kół na bok.
Co do krzyżowania to mnie uczyli, że najlepiej jest jak panhard i drążek są jednakowej długości i w miarę równolegle. Przy jednym panhardzie koła idą na bok. Nie ma zmiłuj. A przy różnicy długości powoduje to albo skręcanie kół, albo szarpanie kierownicy. Przy Twoim skrzyżowaniu drążków most przy oddalaniu się od ramy będzie odchodził od przekładni kierowniczej, drążka będzie brakować i koła zaczną skręcać w lewo a kierownica w prawo.
Tak myślę. No ale ja jestem nowy w tym sporcie...


Na górę
   
Post: sob lip 14, 2012 9:38 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
spokojnie panowie przecież napisałem nad zdjęciami !!!!

1... panhard musi być wygięty w kształcie litery Z (no prawie w kształcie litery Z, ale myślę że każdy wie o co chodzi)
2... drążek kierowniczy tak samo

chodzi o to żeby były jak najbardziej w poziomie a nie pod skosem... w tym momencie skręcając kierownicą auto podnosi się lub obniża, a koła tylko troszkę się skręcają... przedłużyłem drążek kierowniczy za pomocą rurki żeby dało się tylko z garażu wyjechać bo musiałem kanał zwolnić co by pieniążków trochę zarobić... :D

drążki kierownicze będą robione od podstaw na tych główkach cięgła co jest całe zawieszenie...

sprężyny są od mercedesa w124 3.0 D takie jak do popularnego forumowego liftu... jak dla mnie są za twarde bynajmniej takie się wydają
nie wiem czy na razie nie założę tych moich starych od mercedesa 124 2.4 benzyna są miększe ale ciąłem je 1,5 zwoja bo mi do wahaczy tak pasowały...

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: sob lip 14, 2012 9:53 am 
sebahabit pisze:
spokojnie panowie przecież napisałem nad zdjęciami !!!!

1... panhard musi być wygięty w kształcie litery Z (no prawie w kształcie litery Z, ale myślę że każdy wie o co chodzi)
2... drążek kierowniczy tak samo


No ja to czytałem, ale czy wygięty, czy prosty nie zmienia faktu, że praca tych drążków jest taka sama. Panhard i drążek kierowniczy powinny wychodzić z tej samej strony ramy, i kierować się do mostu w tą samą stronę. Tak jak napisał Mundialejros.
P.S. Nawet sobie nie zdajesz sprawy jaki ja spokojny jestem... Przesz to nie moje auto :)


Na górę
   
Post: sob lip 14, 2012 10:04 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
cielaczek pisze:
Żeby koła nie poszły na boki to trzeba by zastosować dwa panhardy. Coś takiego ma na przykład PT cruiser. Takie dwa drążki z zewnątrz do środka tylnej belki połączone z belką ramieniem wachliwym. Jeden drążek u góry, drugi na dole a środek do środka belki.

W skrócie: masz na myśli prostowód Watt'a :mrgreen:


Na górę
Post: sob lip 14, 2012 10:54 am 
Łoboj! Nie wiedziałem, że to ma nazwę, a co dopiero taką! No ale znalazłem i właśnie o to mi chodzi.
http://www.opelomegaforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=11591


Na górę
   
Post: sob lip 14, 2012 4:21 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

sebahabit zaczynam się o Ciebie martwić !
Zrobisz sobie krzywdę ! (byle tylko sobie a nie innym)
Czy zdajesz sobie sprawę jak to auto będzie się prowadziło?
Poczytaj może więcej o budowie zawieszeń zanim zaczniesz dalej motać bo widzę że idziesz na ślepo.
"To damy tu a to może tu albo tu i będzie git" - "Nie idźcie tą drogą" !
Są pewne zasady, których delikatnie mówiąc się nie trzymasz.
Panhard powinien być jak najbliżej mostu(mocowanie w ramie obniżone) i jak najbardziej w poziomie (najlepiej oczywiście poziomo) a nie pod kątem 30" !!!!

Nie ma komletnie znaczenia to w jakim kształcie będzie panhard i drążek kierowniczy może być nawet w kształcie pisiora bo ważne są TYLKO punkty zaczepienia.

U Ciebie Panhard MUSI być równoległy do drążka kierowniczego a nie na krzyż ! chłopie ogarnij się !

Na szybko znalazłem coś takiego:
http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=59899

Dziwisz się, że sprężyny 300D za twarde ? pamiętaj, że oryginalny wahacz jest dźwignia dla sprężyny a most nie wiec sprężyna dużo trudniej będzie się ugianć.
Ratuje Cie trochę to, że sprężyny masz bliżej środka więc łatwiej się ugną na wykrzyżu.

sebahabit pisze:
..................
i nieszczęsna poprzeczka

Obrazek

............

Tego już nie skomętuje :wink:

PS.
Postaraj się nie zbudować niebezpiecznego pomnika !
PS.
Wykrzyż 66cm spoko
Ja mam teraz 77cm na wahaczah :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob lip 14, 2012 4:55 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
hmmm czyli z tego co wyczytałem to:
drążki powinny być pod podobnym kątem (mówię o drążku od zwrotnicy do piasty i panhardzie)
no i oczywiście w jedną stronę... (przyznam się szczerze że nie wiedziałem o tych drążkach :oops: )
Radzik postaram się nie zbudować pomnika...
wszelkie sugestie mile widziane...

co do wykrzyżu to jak poprawię zawieszenie zmierzę jeszcze raz i będę kręcił bloczkiem do momentu aż zacznie mi sie tylne koło podnosić i nie będę zważał na to ze sprężyna się luzuje i wypadnie :P

i jeszcze jedno.... w dłuższym aucie nie jest łatwiej uzyskać większy wykrzyż??? ile long jest dłuższy???

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: sob lip 14, 2012 5:42 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
więc czekamy na zdjęcia korekt :D

Jeżeli przełożył bym moje zawieszenie z longa do krótkiej to był by identyczny wykrzyż.
Jedyne co jest lepsze w longu to dłuższy tylny wał ale mi i tak to nic nie pomaga. (wahacze sierżant itp takie same jak w krótkiej vitarze)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 511 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl