suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 11:51 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 10, 2008 11:33 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Zobaczyłem wyciek oleju na wejściu przedniego mostu. Dziwne, bo wilgotno jest na łączeniu flansz mostu i wału.
Pytanie - jak później skręcić srubę na wałku atakującym? Domyślam się, że tą śrubą reguluje się napięcie łożysk?

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt cze 10, 2008 10:28 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Oblukaj dokładnie czy to aby z mostu.
Jesli tak,Odkrec wał.
Zanim odkrecisz nakretke sprawdz czy wałek nie ma luzu.
Do odkrecenia nakretki flanszy potrzebujesz:
Albo mega pneumata
Albo dorobisz sobie przyrząd do zablokowania

reszta kjutro


Na górę
Post: śr cze 11, 2008 8:29 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
cd.
Jako że wczoraj nie moglem dokonczyc, zrobie to dzis :wink:

Nie próbuj sztuczek w stylu duszenia na hamulce czy cos podobnego.

Jak już uda Ci się odkręcic to przed Toba ściagnięcie flanszy z wałka ataku.
Jesli Bedziesz miał szczęscie, to wydobedziesz kuromestwo bez bólu.
Jesli gwiazda Ci nie sprzyja, musisz zaopatrzyć się w porządny ściagacz do łozysk.
.
Trzymając flansze w prawie połamanych paluchach, dokładnie oblukaj bieznie po której zapitala uszczelniacz.
Jesli zauwazysz cos w rodzaju rowka, to smialo możesz spróbowac rzutu do kubła na smieci.

Potem to wiadomo, wizyta w ASO, zakup nowego.
Odradzam stosowanie zamienników 2 wargowych :roll:

I teraz odpowiedz na Twoje pytanie.
Luz miedzy łozyskami reguluje tuleja rozpręzna, która jest na wałku między nimi.
Fabrycznie nakretka jest dokręcana z odpowiednim momentem i potem odrobine popuszczana.
Skręcając wszystko do kupy, Możesz smiało dokręcic do tego samego momentu w którym nakretka była zaklepana.

Patent sprawdzony na kilku szt mostów.
Wszystkie lataja do dzis bez luzów na łożyskach.


Na górę
Post: czw cze 12, 2008 11:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Dzięki za informacje.
Mam dostęp do kluczy pneumatycznych, więc tu nie będzie problemu.
Rzeczywiście, dokrecenie nakretki do pierwotnej pozycji powinno zapewnić właściwe napięcie łożysk
Dziwi mnie tylko, dlaczego olej pokazał się na łaczeniu flanszy i wału napędowego, a nie między obudową mostu, a flanszą.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl